Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Odwiedził mnie dziś klient w celu naprawy FRM. Jeszcze przez telefon powiedziałem mu że raczej FRM nie jest zepsuty i muszę najpierw odczytać błędy , wiec przyjechał . Problem polega na tym że tylne światła działają poprawnie tylko w pozycji A oraz jako światła dzienne . Po przekręceniu włącznika w pozycję świateł mijania, tylne pozycyjne świecą tylko na klapie . Na błotnikach nie działają. W pozycji A świecą na błotnikach i na klapie. Inpa nie pokazuje żadnych błędów związanych z tylnymi światłami. Jedyne błędy jakie były w FRM to:

0X 9CC0-Communication with StepperEngineBox rigth disturbed oraz 0X 9CBFCommunication with StepperEngineBox left disturbed.

Zapytałem klienta czy ktoś czasem nie kodował świateł. Twierdzi że wcześniej kodował ktoś światła dzienne i wszystko działało poprawnie. Trochę mu nie dowierzałem ale mówi że jest pewien na 100% że było ok i jakiś czas temu się zepsuło . Teraz oczywiście auto nie otrzymało przeglądu technicznego. Nie wiem gdzie szukać przyczyny :?: .Czy ktoś z was spotkał się z podobnym problemem? Wszystkie sugestie mile widziane. Z góry dziękuję i pozdrawiam! :handshake:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacząłbym jednak od perzekodowania do ustawien domyślnych FRM. Zgraj to co ma, jak się nie poprawi to wrócisz do jego ustawień.
Opublikowano
Tak też podejrzewam ze ktoś uwalił kodowanie, ale klient zarzeka się że działało poprawnie .Myślałem tez o włączniku świateł czy może się zepsuł?
Opublikowano
Przekodowałem FRM do ustawień fabrycznych i wszystko jest ok :D . Dopiero wtedy klient zdał sobie sprawę że auto miało cały czas zrąbane światła przez nieudane kodowanie. Jak zapytałem gościa czy zakodować mu światła do jazdy dziennej to już nie chciał :lol: Żal mu było tylko kierunków bo miał po jednym dotknięciu kilka mrugnięć a teraz jest tylko jedno. Zdaje mi się że można to ustawić manetką czy się mylę? Pozdrawiam!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobre, ale rzeczywiście przy kodowaniu można sporo namieszać ze światlami. Tu masz filmik do kierunków, tylko po angielsku

Opublikowano

Witam

Nie chcę zakładać nowego tematu a problem podobny

A mianowicie dziś zabrałem się za naprawę świateł w klapie bagażnika e91. Okazało się, że prawie wszystkie przewody są przerwane w 3-ech wiązkach. Wszystko polutowane zabezpieczone wszystko prawie ok. Ale jest problem z prawą strona z postojem. Więc poszukałem przewody które idą do wtyczki. Rozprułem wszystko na nowo znalazłem kabel który jest odpowiedzialny za postój kolor żółto-fioletowy. Sprawdziłem połączenie między uszkodzonym miejsce a wtyczką, jest przejście. Zamieniłem wkłady lampy między lampami po lewej stronie ok.


Podłączyłem interfejs wywala błąd zwarcie w prawej lampie zespolonej klapy :mad2:

Pytanie czy jest możliwe, że sterownik sam odciął zasilanie do świateł pozycyjnych ??

Gdzie szukać rozwiązania? Lampa na pewno działała poprawnie

Opublikowano
Sterownik( FRM) odcina zasilanie gdy zarejestruje zwarcie (50razy).Wtedy trzeba zrobić reset zwarcia. Osobiście robię to za pomocą Tool32.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.