Skocz do zawartości

E61 3.0d 218 2004r ograniczenie egr


Daniele611994

Rekomendowane odpowiedzi

Mam u siebie ograniczony egr na +87. ISTA przyjmowała tylko +40. DPF mam po praniu 1.5 roku temu. Przy ustawieniu na 0 zimą potrafił sie wypalać co 250-300 km, nie wiem może ma to związek z dłuższym rozgrzewaniem się auta zimą. Teraz po ograniczeniu egr na +87 wypalanie mam co około 600 km jazdy mieszanej i wcale nie z racji tego, że ciśnienie jest wysokie a filtr zapełniony jak to było wcześniej. Sprawdź jak u ciebie zadziała. Zawsze możesz wrócić do ustawień fabrycznych. Ja skutków ubocznych nie zauważyłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam m57n2 197KM, ista przyjmuje tylko +40 a przez btool udalo sie na +87. Zrobilem na tym ustawieniu 30tys km, dolot jest czysty, czesto jezdze po miescie i nigdy nie bylo problemu z dpf (nawet nie sledze co ile km sie wypala), spalanie na trasie mniejsze, w miescie nie zmierzone (moze ktos sie podzieli spalaniem w miescie czy jest wieksze czy mniejsze na takich nastawach?) Dodatkowo zlikwidowalem chlodniczke EGR i zastapilem zwykla rura z wersji m57 e39.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ograniczanie spalin jest uwzględniane przy pomiarze przepływomierza i nie powoduje wywalania błędu objętości powietrza?


Swoją drogą aż nie chce mi się wierzyć że funkcyjność programiku za 80pln jest większa niż ISTA.


Jest możliwość sprawdzenia aktualnej nastawy(albo wartości aktualnej), może to 87 to tylko chwilowo się ustawia do testu i potem wraca do 40 np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego ze w ista w m57 bez dpf dalo sie ustawic +87. Potem jak weszla norma euro4 zmniejszyli na +40. Program btool byl pisany przez kogos kto nie uwzglednial przejscia na wyzsza norme dlatego jest taka mozliwosc. Sprawdzalem masy powietrza po tym ustawieniu i wartsoc rzeczywista pokrywa sie z zadana, dlatego nie ma checka i samochod ma prawidlowe dawki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak z pracą EGR przy wypalaniu DPF, kiedy klapa domyka jeszcze powietrze, aby podgrzać spaliny, czy jest to proces niezależny od tamtych nastaw?


Wszyscy opisują jak to można "jeść" z kolektora po tym ograniczeniu, a co z wypalaniem... nie jest ono może długie 20minut raz na ~300km ale wtedy pewnie dopiero się kotłuje dużo bardziej niż na jałowym biegu.


Teraz kiedy przecieka mi pompa vacum na EGR to dosłownie czuje kiedy jest wypalanie.


Swoją drogą w E46(M47N bez dpf) po wymianie piątej chłodniczki(pożydziłem na nową), kilka lat temu zaślepiłem EGR bez żadnych ingerencji w ustawienia.

Tylko że w E46 jest podgrzewacz elektryczny i ku mojemu zaskoczeniu grzeje się błyskawicznie jak wcześniej - różnicę widać że podgrzewacz dłużej działa.


Ciekawe jak to wpływa na grzanie E90.


Myślę że w niektórych przypadkach(krótkie odcinki - ja mam niecałe 3km do pracy), może to nie być dobre rozwiązanie.

Z drugiej strony to może właśnie wtedy będą najlepsze profity z niezapychania DPF...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopie rozkminiasz to jakbys byl saperem i rozbrajal bombe. nie wiem czego oczekujesz po odpowiedziach na forum? dostales przyklady i jak to dziala wiec o co ci chodzi? szybciej sam zaobserwuj czy szybciej ci sie dogrzewa czy nie, co ile wypala sie dpf. Nikt za ciebie tego nie zrobi, a jak ktos opisze swoj przypadek to bedzie jego przypadek, inne warunki, inny stan silnika, inny pedal gazu czyli styl jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie, że nie zauważyłem dłuższego rozgrzewania auta zimą, a co do wypalania dpf to tak czy tak egr nie bierze udziału przy wypalaniu więc jego ustawienie nie ma znaczenia. Obserwowałem wielokrotnie i jego pozycja przy wypalaniu wynosi 5% czyli jest zamknięty, czasem tylko przy zatrzymaniu się w trakcie wypalania otwarcie wynosi 20% (mam silnik m57n2 ). Poza tym jest to tylko niewielka korekta. +87 nie oznacza, że egr jest zamknięty o 87 procent, tylko jest to ustawienie zwiększające o 87 jednostek czystego powietrza (chyba miligram) na suw. U mnie zmierzone i zadane masy powietrza również się zgadzają.

Co do ustawienia jest to ustawienie stałe. Ustawisz w btool na +87 a później możesz odczytać sobie nawet istą i nadal będzie ustawienie +87. Ale w Ista nie wpiszesz ustawienia na +87 dla silnika z normą EURO4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.