Skocz do zawartości

Błąd Ciśnienia w ukaldzie CR


zaba28345

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam BMW f 10 2.0d.

Problem polega na tym że występuje błąd napedu na komputerze i przechodzi w tryb awaryjny .na zimnym silniku odpala z delikatnym problemem ale gdy się rozgrzeje ciężko odpala i gaśnie co chwilę podczas dodawaniu gazu.musze utrzymywać go na wysokich obrotach żeby nie gasł zdarza się tak że jak zgaśnie to muszę odczekać jakiś czas żeby znów zaskoczył.wymieniken listwę wtryskowa wraz z czujnikiem ,filtr paliwa ,pompe paliwa w zbiorniku i błąd nadal wyskakuje zastanawiam się na pompa wtryskowa ?sprawdzałem pod komputerem ciśnienie i pokazuje 300 bar na postoju .nie wiem czy to jest dobre ciśnienie czy za małe czy za duże czy ktoś miał podobny problem ?proszę o jakieś informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

300bar to prawidłowe ciśnienie gdy silnik jest rozgrzany.

Jakiś kod błędu?

Jaki masz kod silnika ?

Może czujnik wałka rozrządu?

Może czujnik - przepływka?

Filtr powietrza, w jakim masz stanie?



Zwróć uwagę na czujnik ciśnienia i temperatury paliwa . On lubi się rozszczelniać, widać to przy kości elektrycznej czujnika .

Po pewnym czasie olej napędowy potrafi przejście przez izolacje przewodu do komputera auta.

Wtedy należy wyjąć główną kość w komputerze i zobaczyć czy nie ma tam ropy. Na jednym z filmików na YouTube chłop miał z 5cm paliwa.


G6ixcvWD


B2446a

G8Xl4FgE


1VnY5QsAIK

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N47

249300 taki błąd wyskakuje

Nie wyskakuje błąd położenia wału tylko ciśnienia podobno to jest coś innego.

Filtr jest dobry nie dawno zmieniałem.

Jutro jadę wyciąć DPF podobno to też może być przyczyną niskiego ciśnienia . Sprawdzę ten czujnik może akurat .borykam się z tym problem od jakiegoś czasu nie nie mogę znaleźć magika. dziękuję za informację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Monitorowanie ciśnienia w szynie przy rozruchu silnika. Licznik jest zwiększany o 10 ms co 10 ms, jeśli ciśnienie szyny zmierzone podczas fazy rozruchu leży poniżej wartości granicznej ciśnienia szyny, chociaż prędkość silnika jest większa niż prędkość diagnostyczna. Licznik jest zatrzymywany, jeśli ciśnienie szyny w fazie początkowej jest większe niż wartość graniczna.

Awaria jest wykrywana, jeśli licznik przekroczy maksymalny okres.

Maksymalny czas zależy od odczytu odległości pojazdu.

Wartość progowa odczytu odległości: 50000 m

- Maksymalny okres, w którym odczyt odległości jest niższy od wartości progowej: 5000 ms

- Maksymalny okres, w którym odczyt odległości przekracza wartość progową: 1500 ms

Wartość graniczna ciśnienia na szynie: 180 bar

Prędkość diagnostyczna: 160 obr./min


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie jest przeprowadzane co 10 ms, jeśli silnik jest w fazie rozruchu i nie występują żadne inne usterki systemu Common Rail.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 600 ms


Plan serwisowy

1. Sprawdź układ niskiego ciśnienia paliwa (np. brak ciśnienia wstępnego dopływu paliwa z powodu awarii elektrycznej pompy paliwa, braku paliwa, zatkanego czujnika poziomu paliwa).

2. Jeśli ciśnienie wstępne paliwa jest w porządku (większe niż 3 bary): Sprawdź wartość czujnika ciśnienia szyny pod kątem wiarygodności i obserwuj towarzyszące jej wpisy w pamięci usterek.

3. Sprawdź, czy w systemie nie ma powietrza i nie ma wycieków zewnętrznych.

4. Uszkodzony zawór regulacji ilości paliwa lub zawór regulacji ciśnienia w szynie.

5. Pompa wysokiego ciśnienia: Uszkodzony napęd lub usterka wewnętrzna.


Wpływ błędu

W pewnych okolicznościach silnik ma wydłużony czas rozruchu lub w ogóle się nie uruchamia.


Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany następujących części:

- Czujnik ciśnienia w

szynie - Zawór regulacji ciśnienia w szynie

- Zawór regulacji ilości paliwa

- Pompa wysokiego ciśnienia

Wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje układu paliwowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak.

Tak jak widać na zdjęciu. Czujnik ciśnienia i temperatury paliwa jest w jednej obudowie i umiejscowiony jest na przewodzie paliwowym w pobliżu pompy wysokiego ciśnienia.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.