Skocz do zawartości

[G30/G31] Niska wydajnosc klimatyzacji


kapitan.szpunt

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym obstawiał jeszcze możliwy problem z zamarzaniem parownika. Czy przy ustawieniu na maks (nie w trybie auto klimatyzacji) prawie nie czuć, że cokolwiek wieje kratkami? Czy po uruchomieniu samochodu chwile działa, a potem przestaje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam


Niestety, ale walczyłem z serwisem ze 2 lata bezskutecznie. Kilka razy aktualizowano sterowniki, uzupełniano czynnik (niewielki ubytek), podobno rozebrali układ nawiewów i coś tam się rozłączyło, ale nic nie pomagało.

Opis co działo się u mnie i może ktoś tak miał:

Kiedy jechałem o godz 15 w nagrzanym samochodzie na słońcu to jadąc 50 km musiałem ustawiać klimatyzację na co raz niższe wartości na początku już 20 st schładzało, ale z czasem jadąc musiałem ustawiać klimę na 17 czy czasem nawet 16 stopni, żeby w samochodzie było przyjemnie - czyli ok 20-21 stopni. Co ciekawe kiedy wracałem do domu i nie było już słońca to ustawienie miałem na 22-23 i jest ok (będąc tak samo ubranym) na dworze było w tym czasie np z 18 stopni.

Moje spostrzeżenia:

1. Jeśli jest gorąco i "męczę" ustawieniami 16-17 stopni żeby w samochodzie było ok to zawsze jeśli zatrzymam się np na stacji benzynowej na 10 min czy nawet krócej i odpalam samochód nagle zaczyna po rozpoczęciu jazdy chłodzić wyraźnie lepiej.

2. Mam szyberdach i nie wiem czy to nie ma związku z występowaniem problemu, mam wrażenie, że jak jest ciepło, ale nie ma słońca problem jest mniejszy niż jak jest słońce

3. Klima dla mnie jest półautomatyczna :cry: i tak trzeba kręcić między 16 a 23 stopni w zależności od słońca/temperatury czy nagrzania samochodu.

4. Problem występuje bardziej w już wcześniej nagranym samochodzie na słońcu, gdy wyruszam z chłodnego garażu problem jest zauważalnie mniejszy.

5. Jak na dworze jest chłodno klima zachowuje się normalnie i nie muszę za bardzo ustawiać temp


W moim poprzednim samochodzie Mondeo - praktycznie nigdy nie ruszałem temp więcej niż w zakresie 21-23 stopnie.


Ktoś tak ma i rozwiązał problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Niestety, ale walczyłem z serwisem ze 2 lata bezskutecznie. Kilka razy aktualizowano sterowniki, uzupełniano czynnik (niewielki ubytek), podobno rozebrali układ nawiewów i coś tam się rozłączyło, ale nic nie pomagało.

Opis co działo się u mnie i może ktoś tak miał:

Kiedy jechałem o godz 15 w nagrzanym samochodzie na słońcu to jadąc 50 km musiałem ustawiać klimatyzację na co raz niższe wartości na początku już 20 st schładzało, ale z czasem jadąc musiałem ustawiać klimę na 17 czy czasem nawet 16 stopni, żeby w samochodzie było przyjemnie - czyli ok 20-21 stopni. Co ciekawe kiedy wracałem do domu i nie było już słońca to ustawienie miałem na 22-23 i jest ok (będąc tak samo ubranym) na dworze było w tym czasie np z 18 stopni.

Moje spostrzeżenia:

1. Jeśli jest gorąco i "męczę" ustawieniami 16-17 stopni żeby w samochodzie było ok to zawsze jeśli zatrzymam się np na stacji benzynowej na 10 min czy nawet krócej i odpalam samochód nagle zaczyna po rozpoczęciu jazdy chłodzić wyraźnie lepiej.

2. Mam szyberdach i nie wiem czy to nie ma związku z występowaniem problemu, mam wrażenie, że jak jest ciepło, ale nie ma słońca problem jest mniejszy niż jak jest słońce

3. Klima dla mnie jest półautomatyczna :cry: i tak trzeba kręcić między 16 a 23 stopni w zależności od słońca/temperatury czy nagrzania samochodu.

4. Problem występuje bardziej w już wcześniej nagranym samochodzie na słońcu, gdy wyruszam z chłodnego garażu problem jest zauważalnie mniejszy.

5. Jak na dworze jest chłodno klima zachowuje się normalnie i nie muszę za bardzo ustawiać temp


W moim poprzednim samochodzie Mondeo - praktycznie nigdy nie ruszałem temp więcej niż w zakresie 21-23 stopnie.


Ktoś tak ma i rozwiązał problem ?

 

Ja oddałem nowe G30 LCI do serwisu w związku z tym problemem.

Niby zrobili jakąś aktualizację, ale pan nieoficjalnie mnie poinformował, że ze względu na ekologię - wydajność klimatyzacji w nowych autach jest zdecydowanie niższa niż kiedyś.


Jak jest do 25 stopni na zewnątrz, to wszystko jest OK. Ale przy tych upałach 30+ to na odcinku Wilanów-Centrum Warszawy (10 kilometrów jazdy miejskiej) auto nie było w stanie się schłodzić..

A nie ukrywam, że trochę dla wydajności klimy, specjalnie wziąłem tę 4-strefową..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zacząć od czynnika i nie chodzi o ubytek ale o syf ktory zbiera sie na zaworze kontrolnym w kompresorze (podobno przy fabrycznym napełnianiu dostaje sie jakis syf który krąży w układzie i zatyka zawór)

Ja miałem przez 3 lata przejscia z klima tak jak Luki27 do czasu aż serwis po moim marudzeniu podpiał maszyne i od tego czasu jest ok. Podejrzewam że z usunięciem czynnika syf też sie został zassany albo przynajmniej odetkał zawór.

Może sie okazac że problem powróci.


Jest TSB amerykanski SIB 64 08 21


SITUATION

The air conditioning cycles from cold to warm air while driving or while at a stand still.

The vent outlet temperatures vary by 25 degrees Fahrenheit or more (38F to 60F +) without changing any

climate control settings.

In some cases the air conditioning may have stopped blowing cold air altogether.

CAUSE

The control valve within the air conditioning compressor is obstructed by debris (fine particles).

CORRECTION

Perform the following checks in order to identify one or more of the following root causes.

Locate and repair leaks

Recharge system

For information on R-1234yf refrigerant refer to SI B64 03 16

For information servicing vehicles with R-1234yf refrigerant refer to SI B04 02 16.

Replace air conditioning compressor

Flush/Rinse air conditioning system to clean out debris

Use ‘Rinse’ instead of ‘Flush’ when searching in ISTA

When blowing thru lines to remove foreign particles it is recommended to use refrigerant with the AC

flushing system. If the AC flushing system is not available then the lines can be blown thru using

compressed Nitrogen (preferred due to low moisture content) or compressed air that has gone thru a

water filter/separator (acceptable)


Ten akurat SIB tyczy sie innych silników ale podejrzewam ze podobny musi istnieć w europie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
miałem G20 a mam teraz G30 ,muszę powiedzieć że jak dla mnie soft AUTO AC w G30 jest - głupszy, mniej inteligentny - w porównaniu do G20 , a efektem tego jest że w G30 bywają momenty kiedy jest w aucie za gorąco lub za zimno , czego w G20 nigdy nie doświadczyłem przez 77tyś km :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wracając do świetnej klimy w G30 LCI.


Na dworzu +10 stopni, klima na auto 18 stopni - wszędzie sync przód/tył - i z tyłu wali gorące powietrze jak z farelki.


Wczoraj już ciepło w Waw, to klima ustawiona na 18 stopni - nie chłodzi - nic nie leci z kratek tylko wyje coś pod szybą.


Nigdy nie miałem auto z gorszym systemem wentylacji. W przyszłym tygodniu znowu oddam do serwisu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Update..


Wyjechałem na 2 tygodniowy urlop i zostawiłem auto w BMW, żeby usiedli nad klimą.


Wymienili wszystkie filtry, przejżeli instalację, zrobili upgrade oprogramowania i w końcu, po 16 miesiącach użytkowania, klima działa :)

Jest tak jak być powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update..


Wyjechałem na 2 tygodniowy urlop i zostawiłem auto w BMW, żeby usiedli nad klimą.


Wymienili wszystkie filtry, przejżeli instalację, zrobili upgrade oprogramowania i w końcu, po 16 miesiącach użytkowania, klima działa :)

Jest tak jak być powinno.

 

Ja lubię jak jest w aucie chłodno. W G31 cały czas mam 16-16,5. Chłodzi bardzo anemicznie.

Dopiero będę ten temat rozpoznawał podczas serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update..


Wyjechałem na 2 tygodniowy urlop i zostawiłem auto w BMW, żeby usiedli nad klimą.


Wymienili wszystkie filtry, przejżeli instalację, zrobili upgrade oprogramowania i w końcu, po 16 miesiącach użytkowania, klima działa :)

Jest tak jak być powinno.

 

A wiesz co było ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update..


Wyjechałem na 2 tygodniowy urlop i zostawiłem auto w BMW, żeby usiedli nad klimą.


Wymienili wszystkie filtry, przejżeli instalację, zrobili upgrade oprogramowania i w końcu, po 16 miesiącach użytkowania, klima działa :)

Jest tak jak być powinno.

To.napisz gdzie Ci naprawili moze inni beda tam.zostawiac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update..


Wyjechałem na 2 tygodniowy urlop i zostawiłem auto w BMW, żeby usiedli nad klimą.


Wymienili wszystkie filtry, przejżeli instalację, zrobili upgrade oprogramowania i w końcu, po 16 miesiącach użytkowania, klima działa :)

Jest tak jak być powinno.

 

A wiesz co było ?

 

Z tego co mi przekazał doradca, to był źle zamontowany fabrycznie filtr powietrza klimatyzacji.

Wymienili filtr, wyczyścili układ i wszystko ruszyło.


Szkoda tylko, że to ich drugie podejście - bo rok temu zrobili tylko sam upgrade oprogramowania i powiedzieli "ten typ na ma Panie, ekologia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

w tym wątku , żeby nie mnożyć tematów  pytanie co do wentylacji postojowej i ustawienia zdalnego uruchomienia z apki my bmw ... ta funkcja to tylko do pokręcenia wentylatorkami czy potrafi odpalić auto i  klimatyzacją schłodzić / nagrzać auto - w Volvo działa to perfekcyjnie ustawiasz i masz zimą nagrzane lub latem schłodzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 minut temu, Woytas napisał(a):

w tym wątku , żeby nie mnożyć tematów  pytanie co do wentylacji postojowej i ustawienia zdalnego uruchomienia z apki my bmw ... ta funkcja to tylko do pokręcenia wentylatorkami czy potrafi odpalić auto i  klimatyzacją schłodzić / nagrzać auto - w Volvo działa to perfekcyjnie ustawiasz i masz zimą nagrzane lub latem schłodzone

Tylko wentylatory,

W hybrydzie plugin gdzie masz klimatyzacje elektryczną możesz schłodzić/nagrzać auto jak chcesz z prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
54 minuty temu, luk_byd napisał(a):

Tylko wentylatory,

W hybrydzie plugin gdzie masz klimatyzacje elektryczną możesz schłodzić/nagrzać auto jak chcesz z prądu.

Jak jest ogrzewanie postojowe na pokładzie to ono potrafi elegancko rozgrzać wnętrze i wstępnie silnik bez uruchamiania samego silnika. Zimą działa to doskonale. Natomiast latem, no cóż, samymi wentylatorami i bez uruchomienia klimy nie schłodzi się nagrzanego wnętrza. Jaki z tego morał? Lepiej nie zostawiać samochodu na słońcu 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, luk_byd napisał(a):

Tylko wentylatory,

W hybrydzie plugin gdzie masz klimatyzacje elektryczną możesz schłodzić/nagrzać auto jak chcesz z prądu.

Ja mam dodatkowo ogrzewanie postojowe.

Także w zimę elegancko ogrzewa samochód - potrzebuje tak 15 min i jest przyjemnie ciepło. Natomiast w lato niestety nie chłodzi a tylko wietrzy z marnym skutkiem.

Grzanie/chłodzenie jak kolega napisał tylko w 530e i 545e.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to szwedzi trochę logiczniej do tego podeszli , normalnie odpala się auto na 10 czy 15 min i masz środek schłodzony , w takim układzie to tą pseudo funkcje to mogę równie dobrze  usunąć z menu ... 😁  ( się ucieszyłem , że jest apka i wentylacja 😂😂😂 )

... to taka mechanizacja jak ten korek przy w lewie .. ostatnie chyba 10 lat takowego nie używałem sporo producentów ma tzw. easy fuel i nikt się nie pi... z odkręcanie odwieszaniem korka 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 14.06.2023 o 14:14, Woytas napisał(a):

no to szwedzi trochę logiczniej do tego podeszli , normalnie odpala się auto na 10 czy 15 min i masz środek schłodzony , w takim układzie to tą pseudo funkcje to mogę równie dobrze  usunąć z menu ... 😁  ( się ucieszyłem , że jest apka i wentylacja 😂😂😂 )

... to taka mechanizacja jak ten korek przy w lewie .. ostatnie chyba 10 lat takowego nie używałem sporo producentów ma tzw. easy fuel i nikt się nie pi... z odkręcanie odwieszaniem korka 😁

Dziwne bo to niezgodne z prawem w wiekszosci europejskich krajow ! Moze masz wersje usa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odbiorze siódemki się wystraszyłem że ma coś nie tak z klimą jak to się tu czyta o piątkach, w G20 mam zamrażalnik a tu był piekarnik przy tych samych ustawieniach.
Dałem tryb Max AC i coś się odwiesiło (auto więcej stało niż jeździło, 24kkm w 3,5 roku) i też mam zamrażalnik. Może @Rufio musisz nabić klimę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie klima w g31 ( 4 strefowa )dziala o niebo lepiej niz w g21 ( 3 strefy) wiec nie mozna generalizowac. A do tego mam jeszcze w g31 szklany dach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.