Skocz do zawartości

40d kontrolka napędu - pełna moc silnika niedostępna


xager

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem miesiąc temu Auto z roku 2014, przebieg 200000. Na początku wszysyko było Ok, ale jak już zrobiłem autem pierwsze 1000 km, zapaliła się pierwszy raz kontrolka napędu i informacja „pełna moc silnika niedostepna, jedz wolno dalej.” . Błąd znika po zgaszeniu silnika i po ponownym uruchomieniu już go nie ma. Zauważyłem, ze błąd pojawia się tylko jeśli wcisnę odrobine mocniej gaz (nawet nie w podłogę, ale dynamiczniejsze przyspieszenie) w ciagu pierwszych 20-30 min jazdy, czyli jeśli silnik nie jest jeszcze do końca rozgrzany ale nawet jak już wskazówka pokazuje 100*. Auto po zakupie i tak oddawałem na pełny serwis hamulcowy, olejowy itd wiec przy okazji zleciłem diagnozę tego problemu - nie do ASO, ale do serwisu polecanego przez zaufaną osobę, z dobrymi opiniami. Po podłączeniu okazało się ze było ponad 60 błędów, sprawdzili przewody, błędy pokasowali, elektryk nie mógł znaleść przyczyny. Po wyjechaniu z serwisu problem zniknął na kolejne 1000 km. Niestety znowu się pojawił i w dokładnie tych samych okolicznościach - przy mocniejszym wciśnięciu gazu w pierwszych 20 minutach jazdy. Zaznaczę tylko jeszcze, ze egr został właśnie wymieniony, mechanik powiedział mi tez ze dpf już trz długo nie pociągnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego napisz kody błędów.

Dowiedz się co było dokładnie robione przy aucie? Może drogą dedukcji dojdzie się co może być przyczyną awarii?

Co raz częściej słyszę/czytam ,że aktualizacja komputera/modłów pomaga w likwidacji błędów.

Spytaj mechanika czemu DPF jest już do wymiany? Ja mam nalatane 235kkm i nie mam z nim problemu.

Zaopatrz się w płatną aplikację na telefon BTool, tam będziesz mógł kontrolować DPF i nie tylko.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Jeśli auto zaczyna znowu wariować po naprawach mechanika to myślę ,że mógłbyś zareklamować ich pracę.


Jeśli masz błąd 246D00, to przyczyn awarii może być bardzo dużo.

Ja myślę ,że należy zrobić testy w czasie jazdy , zobaczyć jakie są parametry ?

Ja z tym błędem jeżdżę od 4 lat. Pokazuje mi się najczęściej jak jadę pod lekkie wzniesienie, delikatnie przyspieszając.

Ja osobiście obstawiam kilka przyczyny związanych ze złym doborem mieszanki powietrzno - paliwowej.......

- EGR

- przepustnica

- geometria turbiny

- przepływka


U ciebie są dwie turbiny .

Kiedy regenerowałeś/ktoś regenerował małą turbinę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Aktualizacje mi wgrali przy ostatniej wizycie i niestety to nie pomogło. Oddałem auto wczoraj do ponownej diagnozy, spróbują wywołać błąd (poprzednim razem się to nie udało bo problem zniknął na miesiąc po wykasowaniu wszystkich błędów).

Z ciekawości - naprawdę od 4 lat tolerujesz błąd, który odcina Ci moc? Mnie ten problem dotyczy od 2 tygodni i moja cierpliwość już jest skończona, nie wyobrażam sobie tego nie naprawić.

Dam znać czy uda sie ustalić przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.