Skocz do zawartości

Pytanie o BMW E39 520i


sarjekemo

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu szukam nowego samochodu, a ostatnio znalazłem BMW E39 520i za 1,2 tys. euro. Jest to starszy mężczyzna, który jest jego właścicielem i ma historię serwisową z ostatnich 15 lat, ale właśnie przejechał 400 000 km. Samochód wygląda dobrze pod względem rdzy i nic nie wydaje się być złe, ale nie jestem pewien co do żywotności silnika.


Czy byłby to dobry zakup, czy nie ma mowy, żeby się udało? Jak długo mogę oczekiwać, że silnik wytrzyma? Ponieważ samochód jest regularnie serwisowany co roku, wiążę z nim duże nadzieje, ale chciałbym usłyszeć opinie od innych kierowców BMW.


A jeśli byłby to dobry zakup, jakie są najbardziej oczywiste rzeczy, które powinienem sprawdzić przed zakupem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie autko może być w dobrym stanie itp ale 520i jest słabe szybko przyzwyczaisz się do tej mocy i będziesz miał wrażenie że auto stoi w miejscu a nie przyspiesza . Za 8tys PLN znajdziesz już fajnego sedana w skórach z silnikiem 530d . Ja osobiście mam bmke z takim motorem podkręconym do 220km i nie nażekam jeździ się przyjemnie , dwa lata temu za 11tys kupiłem.

A jeśli chodzi o rdzę to napewno się gdzieś znajdzie , najczęsciej to w miejscu nerek lub na klapie bagażnika. Najważniejsze żeby błotniki z tyłu były zdrowe !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja moze z wlasnego doswiadczenia: mam touringa z 99 roku z silnikiem 2.0 - nie narzekam na brak mocy, ale tez nie zyluje auta. Normalnie je uzytkuje. Auto potrafi sie "wciac" przed inne auto nie powodujac strachu u tego komu zajechalem droge. Przebieg: 230 000. Kupilem jak mialo 160 000

Drugie moje to sedan - niestety przez lenistwo i glupote spawacza, auto juz nie istnieje. Przebieg 308 000. Kupione jak mialo 302 000. Zero zuzycia oleju silnikowego.

Tak jak pierwsze mialo kopa. Mialo malego mula, ale tez nie wiem w jakim stanie byla skrzynia -nie zdazylem zmienic oleju, stad nie wiem w jakim stanie byla i skad ten chwilowy mul. Przed oddaniem auta na zlom, zdemontowalem Vanosa - uszczelki byly, ale czy Vanos dzialal - raczej nie - pewnie stad ten mul...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak olej był regularnie wymieniany, dobry jakościowo i użytkowany w normalny sposób to zrobi drugie tyle. Osobiście mam E39 z grudnia 98r. 2.0 w automacie, przy tej skrzyni silnik troszkę mały ale ogólnie jeździ się przyjemnie. Teraz inna kwestia, E39 to naprawdę porządny model o ile znajdziesz zdrową budę jednak ze względu na wiek auta sporo gumowych elementów będzie do wymiany, o ile cena części nie jest wygórowana tak robocizna może trochę pochłonąć, np. uszczelniacze zaworowe, odma, uszczelka miski, podstawy filtra, w zawieszeniu też coś się pewnie znajdzie. W zeszłym roku robiłem zawieszenie przednie i wyciągałem fabryczne wachacze z datami produkcji 98r. 240tys przebiegu.

Podsumowując, fajne auto ale raczej dla mechanika ;)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.