Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam,

prośba o opinie, w tej chwili letnie mam jakieś chińskie przód 275/40/R20 a tył 315/35/R20. Generalnie łądnie to wygląda ale chińska opona dostała balona i chcę kupić porządne nowe opony.

Ten zestaw wygląda ładnie ale wydaje mi się że na zimowym zestawie (4 x 255/50/R19) jeżdzi się bardziej komfortowo ale to może być tylko wrażenie. Nie odczuwam również jakieś lepszej stabilności na tych szerokich letnich Z tego powodu zastanawiam się czy nie sprzedać letnich felg a kupić jedynie letnie opony do felg zimowych. Pytanie czy na tych felgach musze kupić 4x 255/50/R19 czy na tył mogę założyć szersze 285 bez wymiany felgi na szerszą ?


Jakie są wasze odczucia odnośnie 20"


Pozdr

Opublikowano

ostatnia opcja o jakiej piszesz odpada... trzymaj sie zasady szerokosci opon jakie przewiduje BMW w przypadku opon o roznych szerokosciach. Poczytaj na temat xdrive w bmw i zalecen producenta co do stosowania opon o roznych szerokosciach. Stereszczajac temat zasada jest taka - jesli zakladasz opony na wszystkie 4 felgi moga byc bez gwiazdki natomiast opony o roznych szerokosciach z tylu i przodu - dajesz tylko z gwiazdka wg zalecen bmw.

Wiec w przypadku Twoich felg i roznych szerokosci opon z przodu i z tylu jak najszybciej sciagalbym te opony z felg zeby nie zrobic krzywdy delikatnej skrzyni rozdzielacza xdrive.

Lub ewentualnie ale tylko na wlasne ryzyko robisz pomiar obwodow opon. Praktycy i doswiadczeni w temacie pisza ze gorna granica toleracji to jest maks 1% roznicy w obwodach pomiedzy oponami.


Co do samych odczuc to fakt, masz odczucia jak najbardziej celne. Na felgach 19 calach i na oponach o szerokosci 255 moja F15 jest jakby lzejsza i naprawde czuc ze jest jej lekko sie rozpedzic. Na letnich kolach jakie mam zalozone czyli 285/35/21 przod oraz 325/20/21 z tylu to niestety czuc opory toczenia... no ale cos za cos... komfort, mniejsze spalanie z jednej strony, a z drugiej wyglad :) Cos za cos... :)

Opublikowano

Hej, dzięki za info, nie bardzo tylko rozumiem co masz na mysli opony z gwiadką i czemu mialbym jak najszybciej zdjąć opony ? w tej chwili mam z powrotem chwilowo zimowe 4x 255/50/R19 ale ten letni też byl chyba OK wg BMW ? przód 275/40/R20 i tył 315/35/R20


Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak masz szersze felgi na tyle to kupujesz szersze opony na tylną oś. Jak masz xDrive to dodatkowo opony homologowane przez BMW (gwiazdka na profilu opony).
Opublikowano
To jeśli chciałbym wymienić te chińskie opony letnie to na przykład Falkeny FK510 nie będą prawidłowe ? najbardziej mi pasują w kontekście ceny do jakości, no i są bardzo ciche.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

bez homologacji można próbować na własną odpowiedzialność, jak nie chcesz ryzykować to kup z gwiazdką coś i spokój.


Albo zostań przy 19, można kupić 4x taką samą bez homologacji i jeździć. Ja mogę polecić continental premium contact 6, może odrobinę słychać ale kleją i się nie zużywają szybko nawet jak gonisz cały czas z wysokimi prędkościami

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Panowie,

a czy mogę założyć w 19" na przód 255 a na tył 285 ? nie mam takiej opcji na tabliczce na słupku od drzwi a widzę ze są takie konfiguracje w X5, ale moze moja wersja samochodu nie jest jakos do tego przystosowana ?


Wtedy mialbym wyższy profil ktory daje komfort i szczerze to nawet bardziej wizualnie mi sie podoba niz 20" a jednoczenie te tylne bylyby szersze co też mi się podoba.


Pozdr

Opublikowano

No dobra, zaszalałem i kupiłem oryginalny set - felgi mieszane 9" oraz 10" z oponami Continental przód 255/50R19 i na tył 285/45R19 (używane ale naprawdę stan super, właściwie jak nowe). Niestety komfort jazdy do bani bo te opony to Run Flat, ale z góry wiedzialem ze będę chcial je sprzedać i kupić zwykłe (sprzedawca nie chcial sprzedać samych felg). Ogólnie koła dobrze wyważone, nic nie ściąga jest idealnie, ale twardo ...

I teraz Panowie dylemat życia :)


1. Komfort jest o rzędy wielkości gorszy od 4x 255/50R19 na zimówkach które jeszcze wczoraj mialem założone awaryjnie ale nie Run Flat tylko zwykłe, porównałbym go do 21" zwykłych letnich które mialem lub troche jeszcze gorzej. I teraz czy jeśli założe na te nowe felgi taki sam mieszany zestaw ale nie Run Flat to komfort będzie taki sam jak przy 4x255/50R19 czy może te szersze tylne opony też wpłyną na gorszy komfort ?

2. Drugie pyutanie też związane z szerszym tyłem, czy te raptem o 3cm szersza opona z tyłu może wpływać na mniejsza dynamikę czy zwyczajnie już sobie dopowiadam, nie chce mni się przekładać już kolejny raz tych zimówek zeby to sprawdzić :)


Z ciekawostek to w takim mieszanym układzie profil opony 255/50 to 127,5mm natomiast profil opony 285/45 to 128,25mm, rozumiem że różnica 0,75mm w profilu jest granicą błędu i nie wpłynie na x-drive, no raczej :)


Pozdr

  • Moderatorzy
Opublikowano

Różnica spalania marginalna, promilowa.

255/50 względem 285/45 różni 0,2% na obwodzie. Wszystko w normie. To OE rozwiązanie od BMW, nie masz co tutaj się doszukiwać.

Opublikowano
Czy są w ogóle homologowane opony do BMW ale nie Run Flat ? Wszystkie które znalazłem na największych portalach z oponami tam gdzie jest z gwiazdką to jest Run Flat, szczerze najbardziej podchodzą mi Falkeny ale wiadomo że te nie mają homologacji
Opublikowano

I jeszcze jedno pytanie do forumowiczów, czy ma ktoś z Was taki zestaw opon mieszanych zalożony (przod 255/50R19 tył 285/45/19) ale na zwykłych oponach nie Run Flat ?


Ten temat zaczyna mnie wykańczać, zdaje sie ze najlepszą opcją jest założyć letnie 4x 255/50R19 i zapomnieć o temacie a reszte setów sprzedać w diabły.


Pozdr

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dokładnie. Do xDrive 4x to samo na tych samych felgach i masz wachlarz opon do wyboru, bo pomijasz homologację.
Opublikowano

To jak Panowie, może się ktoś pochwalić takim mieszanym zestawem na zwykłych oponach, nie Run Flat ? jeśli tak to na jakiej marki oponach ?

Daje sobie czas na długi weekend i musze zdecydować czy wymieniac kapcie na zwykłe w tych nowych felgach czy zakladać 4 takie same na felgi od opono zimowych.


Pozdr

Opublikowano

To dobrze ze dajesz sobie czas przez weekend :) Akurat jest dlugi weekend wiec bedziesz mial lekture i prace domowa do odrobienia.... podesle Ci temat w ktorym wszystko jest wyczerpujaco opisane i to jakie problemy czesto przez niewiedze wyrastaja jak grzyby po deszczu ...

Tam wszystko jest wiec jak przeczytasz to bedziesz wiedzial jakie opony zastosowac w swoim X5. Niestety xdrive w bmw jest bardzo czuly na zastosowany niewlasciwy rodzaj ogumienia


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=242171

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

jestem na etapie zmiany rozmiaru kol w swoim aucie, obecnie jeżdżę na 20cali (315/35 & 275/40) z rożnymi wielkościami na osiach, węższa przód , szersza tył, planuje zmianę felg do rozmiaru 19 i wielkość opon 255/50/r19 z tabliczki znamionowej, czy różne et na osiach felg ma znaczenie?

ciekawi mnie kwestia opon typu run flat vs zwykle, w przypadku opon o różnych wielkościach na osiach obwód ma istotna sprawę dla xdrive o tyle przy takich samych wielkościach opon na obie osie run flat chyba już nie odgrywa takiej roli, opony nowe ten sam bieżnik, ciśnienie i producent, obwody będą identyczne, czy kto to spraktykował i poleca?

czy jakis konkretny model opon lato/zima rozmiar 255/50 polecacie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam założone 4x 255/50 r19 na 4 felgach 9j w e53 xdrive chociaż one wychodziły w r19 tylko z mieszanym ogumieniem. Po 100tyś km na ogumieniu bez ROF, stwierdzam, że to idealny kompromis pomiędzy komfortem i prowadzeniem. Cena za opony w miarę przystępna (za coś premium).
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,

Zamierzam założyć 4x 285/45R19 111W

Normalnie mam rożne felgi z oponami ROF* przód 255 i tył 285

Dokupiłem felgi tylne (większe) i chcę wszystkie jednakowe założyć bez ROF i bez *.

Jakieś uwagi na taki secik?


Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak wyżej napisane, nie powinno być problemów :cool2:
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Moderatorzy
Opublikowano

Zakładasz 4x to co na froncie masz a nie to co na tyle.

Ta opona może trzeć na froncie o nadkola, przez zbyt szeroką felgę na froncie i jej wysunięcie.

Seria ma

9x19 ET 37

10x19 ET 21

Tył wstawiając na przód wyjdzie ci aż 3 cm.

Ja bym tego nie zakładał.

Opublikowano
Zakładałem tył na przód były testy nie wystaje za obrys (mam m pakiet ) i nie trze, bardziej zastanawiałem się nad xdrive ale rozmiary te same wiec chyba będzie okej.
Opublikowano
Zakładasz 4x to co na froncie masz a nie to co na tyle.

Ta opona może trzeć na froncie o nadkola, przez zbyt szeroką felgę na froncie i jej wysunięcie.

Seria ma

9x19 ET 37

10x19 ET 21

Tył wstawiając na przód wyjdzie ci aż 3 cm.

Ja bym tego nie zakładał.

 


Musze ci przyznać rację.

Jeszcze raz sprawdziłem i niestety minimalnie wystaje z przodu poza obrys koło 19" 285, nie obciera o nic ale wystaje wiec jak policmajstry zobaczą to pożegnam się z dowodem.

Chyba jestem zmuszony kupić z ROF te mieszane opony ze względu na skrzynkę rozdzielczą xdrive, bo nie ma bez ROF kompletu z homologacja 255/285 19"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

możesz dokupić 2 felgi 9J na tył i dystans. Wtedy 4x taka sama opona.

Przy okazji po takiej zmianie zaobserwowałem delikatnie mniejsze spalanie :8)

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.