Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panie i Panów.

Na wstępie zaznaczę, że nie jestem mechanikiem a jedynie użytkownikiem.


Opis sytuacyjny

09.2021 zakupiłem tytułowe autko. Autko w momencie zakupu miało na liczniku 191 tyś. Podstawiłem je do warsztatu "Foltyn" w poznaniu na wymianę wszystkich płynów i filtrów silnik + skrzynia biegów.

Ogólnie zadowolony jestem z tego warsztatu i to nie będzie tematem tej rozmowy. Panowie wymienili mi olej na 5W30 Motul.


Problem

Poruszając się głównie po mieście po około 500 kilometrach zapaliła mi się kontrolka oleju :shock:

Udałem się do najbliższego warsztatu, gdzie potwierdzili ubytek około litra oleju. Powiedzieli, że spuścili całość i sprawdzili z instrukcją ile brakowało do normy. Olej uzupełnili.

Dodatkowo poprosiłem ich o wymianę czujnika oleju. Wydawało mi się że zareagował o wiele za późno. Poprosiłem o czujnik z oryginału.

W tym silniku nie ma możliwości dołożenia "bagnetu" jest to informacja z salonu BMW.

Kupiłem 1L Castrol Edge 5W-30 LL i tak sporadycznie dolewałem do stanu.

Kupiłem 400ML FORTE oil fortifier. Jest to preparat obniżający spalanie oleju, wlałem całość - zgodnie z zaleceniem producenta.

Dbam bardzo o auto, jeżdżę nim normalnie. Przygotowałem do wypadu nad morze i szok...

Spalił mi 2L oleju na 260 KM.

Wyruszając z poznania miałem 3/4 stanu. Dojechałem do Kołobrzegu i miałem 1/3. Dolałem 2L Castrol Edge 5W-30 LL jakie miałem na czarną godzinę i nadal pokazuje 1/3 stanu :cry2:

ps. zrobiłem test. 10 minut na wolnych obrotach, przy gazowałem ale spaliny nie były niebieskie.


Pomocy..

Czytałem troszkę o tych problemach, ale chciałbym wysłuchać Waszych sugestii.

Poniżej zamieszczę jakie rozwiązania biorę pod uwagę.


Solucja

- dolewać olej i jeździć ?

- płukanka silnika i wymiana oleju na 5w40 lub 5w50 ?

- wymiana uszczelniaczy zaworowych - słyszałem, że są dwie metody - znacie może koszty lub warsztaty poznań i okolice godne polecenia ?

- czy może być jeszcze inna przyczyna ? (pod autem nie ma plam oleju)


pozdrawiam.

Przemo

Opublikowano

Dodam tylko że z tym spalaniem oleju tak właśnie jest, że jeżdżąc w krótkich cyklach miejskich możesz odnosić wrażenie że problemu nie ma, jednak silniki BMW pracują na bardzo wysokiej temperaturze i trasa kilkaset kilometrów może dopiero obnażyć problem.


Z tego co kojarzę to N46 ma pompę wody mechaniczną więc ta termika nie jest jeszcze tak złożona, jak z pompą elektryczną, można spodziewać się prostej zależności że temperatura wody ustali się podczas jazdy na taką jaką wypuszcza termostat, a olej nagrzeje się powiedzmy po godzinie do jakiejś swojej temperatury zależnej od obciążenia(myślę że dla takiego motorku jazda po trasie to spore obciążenie).


Teraz zależnie od stanu i rodzaju tego oleju pewnie będzie on mniej lub bardziej przypominał wodę niż to co uzyskujesz w jeździe miejskiej.


Pytanie czy nie lepiej zostawić to auto do dojechania w mieście, skoro wtedy nie masz problemu z ubywaniem oleju.


Pewnie wymiana uszczelniaczy zmniejszy problem o 30%, potem pierścienie i honowanie kolejne 30%, ale w między czasie włożysz w auto tyle ile jest warte i będzie brało olej tylko że połowę mniej.


Z tego co czytam korzystasz z warsztatu więc raczej nie zrobisz napraw samodzielnie, a tylko wtedy ma to szansę jakoś się spiąć ekonomicznie.


Proponuję wlać VR1 5w50 albo coś podobnego i nie przejmować się, autka z tego działu nie rokują na youngtimery - dojechać i zmienić.


Edit:

Śmieć mi się chce z własnej odpowiedzi - aby patrzeć jak Janusze po pomiarze lakieru, zaproponują przejażdżkę na majóweczkę w jakieś urocze miejsce, w celu wykluczenia spalania oleju... :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bzdury piszesz i sie nie znasz. 5w50 to bardzo zla propozycja, spalanie oleju jest rowniez w miescie a wymiana uszczelniaczy, w tym silniku, w 99% aut zalatwia sprawe spalnia oleju nie w 30% a w 100%. Termika tez nie jest taka jak piszesz, temp ustalana jest przez dme nie przez termostat.
Opublikowano
Bzdury piszesz i sie nie znasz. 5w50 to bardzo zla propozycja, spalanie oleju jest rowniez w miescie a wymiana uszczelniaczy, w tym silniku, w 99% aut zalatwia sprawe spalnia oleju nie w 30% a w 100%. Termika tez nie jest taka jak piszesz, temp ustalana jest przez dme nie przez termostat.

 

To jaki najlepszy w tej sytuacji ? 5W40 ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Klasyka czyli uszczelniacze i wszystko poboczne co się poci ogarnij od razu. Dodatkowo rozrząd wiadomo.

Miskę uszczelnij i na bank podstawa filtra oleju. Odma nie wiem co tam jeszcze.

Opublikowano
Klasyka czyli uszczelniacze i wszystko poboczne co się poci ogarnij od razu. Dodatkowo rozrząd wiadomo.

Miskę uszczelnij i na bank podstawa filtra oleju. Odma nie wiem co tam jeszcze.

 

Rozrząd od razu też wymienić ?

Opublikowano

Jak pisali Poprzednicy - uszczelniacze zaworowe + uszczelki silnika i temat załatwiony.

Co do bagnetu, to nie jest do końca prawda. Do E90/91 z silnikiem N46 można założyć bagnet - pasuje p&p od E46 z silnikiem N46. Wstawiamy w miejsce przewodu dolnego odmy (pamiętaj o zmianie oringów bagnetu na nowe), a sam przewód trzeba zmienić na przewód odmy dolny od E46. Wtedy przewód nie jest wpinany w blok silnika (tam wstawiasz bagnet), a w rurkę odchodzącą od głównej rurki bagnetu (jak w E46). Jeżeli nikt dawno nie wymieniał odmy, to i tak przewody odmy będą się rozpadać przy demontażu, więc to tylko kwesta jakie części zamówisz. Reszta (sama odma i górne przewody) zamawiasz od E90/91 do tego silnika (tam nic nie zmieniasz). Co ciekawe, to w N46 w E90/91 nawet masz miejsce pod śrubkę mocującą rurkę bagnetu (nie musisz gwintować/wstawiać tulejek z gwintem itp.). I masz bagnet, jak chciałeś.

Opublikowano
Nie wiem czy ktoś wspomniał?Sprawdz odme przy okazji i nie lej Castrola -tu poczytaj o nagarach jakie zostawia .Jak będziesz robił uszczelniacze ,to zrzucaj głowice .Owego czasu wymieniano bez zdejmowania ,moim zdaniem nie warto.
never again N46
  • Moderatorzy
Opublikowano

Po co ma zdejmować głowicę?

Jak będzie wymieniał olej co 10k km to nawet ten znienawidzony Castrol da radę.

Opublikowano
Pisał ktoś o uszczelniaczach zaworowych,a wiem że sporo osób wymieniało bez ściągania głowicy.Jak głowica na stole,to: zawory,prowadnice można przejrzeć i uszczelka nowa wleci.
never again N46
Opublikowano
Nie wiem czy ktoś wspomniał?Sprawdz odme przy okazji i nie lej Castrola -tu poczytaj o nagarach jakie zostawia .Jak będziesz robił uszczelniacze ,to zrzucaj głowice .Owego czasu wymieniano bez zdejmowania ,moim zdaniem nie warto.

 

Dzięki za odpowiedź. Jakie oleje polecasz ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

moim zdaniem najlpszy olej to motul 5w40 sam leje od 3 lat i jestem zadowolony ale to tylko moja opinia, bo na temat oleju akurat to jest tyle opinii ile użytkowników forum :) Moi drodzy o jakich kosztach mówimy jeśli wymieniamy uszczelniacze u mechanika ale nie aso? oczywiscie wiadomo pytam o szacunkowe koszty.

Ajeszcze do autora sprawdz palcem czy czasem z pompki vacum ci nie ucieka olej bo uszczelki tam nie żyją zbyt długo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.