Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Mam dziwny problem z moją f10. Auto jest z 2016 roku i ma przejechane 56 tys. W prawym przednim kole pojawiły się dziwne stuki. Co ciekawe problem występuje tylko wtedy gdy na zewnątrz jest bardzo gorąco i auto jest mocno rozgrzane.

Gdy jest zimno nic nie stuka.

Problem wydaje nasilać się gdy jadę bardzo wolno, na przykład na parkingu pod super marketem. Jadąc szybko nawet jak wpadnę w dziurę stuki są mniej słyszalne.

Byłem dziś na stacji diagnostycznej. Kręcenie kierą - cisza, szarpaki cisza. Dopiero gdy diagnosta zaczął dociskać auto do ziemi, zaczęło coś stukać. Po samym dźwięku nie udało się ustalić źródła. Dopiero gdy zaczeliśmy dotykać po kolei elementów zawieszenia, wyczuliśmy "coś" na drążku kierowniczym. Coś w nim "tryka" w momencie naciskania na auto. Diagnosta martretował go łyżką i stwierdził, że nie ma luzów. Czy to może być przekładnia?

Opublikowano
Mam dokładnie to samo od ponad roku. Bylem już u 4 diagnostów, w zeszłym miesiącu. 2 nie wie co to a 2 stwierdziło ze to amortyzator. Rok temu czytałem o takim samym problemie na jakimś forum z USA i tam przewijał się watek drążka kierowniczego i samej przekładni, ale w serwisie wymieniali komuś wszystko na ślepo bo nie mogli znaleźć przyczyny (samochód na gwarancji). Postanowiłem na razie sobie dać z tym spokój ponieważ ciepłych dni jest w UK jak na lekarstwo wiec problem objawia się rzadko, a nie mam ochoty na losowe wymienianie wszystkich części z nadzieja ze w końcu trafie. Daj proszę znać jeśli uda ci się rozwiązać problem.
Opublikowano
Mnie już szlag trafia. Czasami stuka tak mocno, że aż strach jechać. Narazie zamówiłem drążek i w sobotę wymieniam. Dam znać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odkręcić końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy i poruszać nim ręką . poszarpać wzdłużnie . sprawdzić czy sam swożeń porusza się z oporem czy są miejsca gdzie lata luźno . Jak auto stoi na kołach to zawieszenie jest jakby "napięte" to wyłapanie takich problemów często jest niemożliwe . Na stacjach diagnostycznych niby ok a jak odkręciłem to sam drążek luźno pracował że dyndał na osłonie harmonijkowej .


Są jeszcze dwie opcje : metalowa osłona tarczy hamulcowej ociera , łożysko koła .


Lub za długie śruby do koła . Brzmi dziwnie ale nic nie wykluczam .


No i czy stuki są cykliczne jak obrót koła czy nie .

Opublikowano

Drążki kierownicze. Przerabiałem temat przy przebiegu około 85tys km.

Stukało tylko kiedy było gorąco. Stukało podczas ruszania i zatrzymywania w korku, stukało podczas wsiadania do samochodu lub dociskania go. Włożone Lemfordery i spokój.

Opublikowano
Też zamówiłem lemforder. W sobotę wymieniam. Dam znać czy pomogło.
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.