Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

Panowie potrzebuje pomocy. Od dłuższego czasu walczę w aucie ze stukami, które występują na nierównościach nawet drobnych tj. betonowe płyty, drobne ubytki w jezdni ale także i większych Wiele wizyt w ASO - zero luzów w zawieszeniu. Wymienione amortyzatory przód tył wraz z mocowaniami - zero poprawy. Wrzucam poniżej linki do dwóch nagrań może miał ktoś podobną sytuację. Proszę o pomoc już nie wiem co z tym zrobić. Stuka jakby się miało coś zaraz urwać.


https://files.fm/u/dpv2mtnh6


(Nie trzeba nic pobierać)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A najprostrze rzeczy typu łączniki stabilizatora? Chyba nic tańszego do sprawdzenia w zawieszeniu nie ma.

Byłeś na stacji diagnostycznej? Tam latwiej cos wymacać jak cos tak stuka.

spacer.png

Opublikowano
Na stacji diagnosta stwierdził, że jak nowe auto. Egzemplarz ma 60 tys przebiegu w moich rękach od 24 tys km. Z polskiego salonu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Walczyłem z tematem w F31. Stukało jak było ciepło.

Ostatecznie auto zostało sprzedane.

Ale temat pojawia się na forum.

Mówią o przekładni kierowniczej oraz jej osłonie termicznej.

Opublikowano
Walczyłem z tematem w F31. Stukało jak było ciepło.

Ostatecznie auto zostało sprzedane.

Ale temat pojawia się na forum.

Mówią o przekładni kierowniczej oraz jej osłonie termicznej.

 

Problem jest w tym, że przekładnię miałem już wymienianą na gwarancji. Chwile było to ciszej słyszalne i wróciło ponownie po pół roku. Możliwe, że problem nie leży w samej przekładni tylko obijającej się osłonie ?

Opublikowano

Mam to samo w F31. Na 99% przekładnia. Wszystkie elementy przedniego zawieszenia wymienione, zregenerowana przekładnia. Po kilku miesiącach znowu zaczęło stukać, czyli zabawy z przekładnią, dokręcanie tej dziwnej śruby pomaga na krótko. Ten typ tak ma, przestałem się przejmować.

Tak w ogóle, to dwa dobre warsztaty w Warszawie odmówiły regeneracji przekładni, gdyż powiedzieli, że to nic nie da, zrobiłem tam, gdzie się zgodzili, ale też powiedzieli, że gwarancji nie dadzą, że problem zniknie.

Unikam po prostu wjeżdżania przodem w jakieś wyrwy czy dziury, jak już muszę, to powoli.

Opublikowano
Stuki są zbyt głośne jak na przekładnie. Moim zdaniem wałek kierowniczy z przegubem 32 30 6 791 299. We wszystkich F-kach jakie miałem musiałem go wymieniać właśnie przy przebiegu 60-70 tys. km.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stuki są zbyt głośne jak na przekładnie. Moim zdaniem wałek kierowniczy z przegubem 32 30 6 791 299. We wszystkich F-kach jakie miałem musiałem go wymieniać właśnie przy przebiegu 60-70 tys. km.

Dokładnie tak albo krzyżak albo przekładnia.

Opublikowano
Może warto wymienić gumy wahacza? Na podniesionym aucie, przy kołach w powietrzu można wykryć tą usterkę. Znacznie poprawiło to odczucia z jazdy.
Opublikowano
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Jeżeli to przekładnia to zostanie wymieniona drugi raz na gwarancji. Co do wałka z przegubem i wahaczy przekaże w serwisie, by sprawdzili. W lipcu wstawiam auto do ASO na tydzień bo wyjeżdżam na urlop za granice. Dam znać jak się sprawa rozwinie. Pozdro
Opublikowano

norma chyba , mialem podobnie, waliło nawet jak lekko dawalem gazu, zazwyczaj w okresie letnim,

samo przestało, a jak przejazdzalem przez próg zwalniający to myslalem ze mi całe przednie zawieszenie odpada,

przy przebiegu 67 tys km

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Wg mnie to nie przekładnia, do przejrzenia wszystkie elementy gumowo metalowe w samochodzie 2 łożyska hydrokinetyczne oraz tuleje w wahaczu poprzecznym, oczywiście końcówki drążków kierowniczych też do sprawdzenia wraz z łącznikami stabilizatora oraz tymi gumami na samym stabilizatorze ale znając życie to na samochodzie będzie wszystko grało jak należy, dopiero po demontażu wyjdą kwiatki ale komu się będzie chciało demontować i montować roboty od groma a efekt może być marny.

W sumie to współczuję auto prawie nowe przebieg pewnie niski a skrzypi jak wóz drabiniasty.

Opublikowano
W F31 to przekładnia lub krzyżak, ale pod warunkiem, że stuk na nierówności jest z lewej strony, na prawym kole jest cicho. Ja tak mam. Innymi słowy, jak stuka na prawym, to będzie coś innego.
Opublikowano

U mnie w cieplejsze dni jest to samo (F31, 115kkm). Śledzę wszystkie 4 wątki na forum. ;)

 

samo przestało,

:D Też czekam.


Choć kusi mnie wymiana wszystkich wahaczy, drążków z przegubami, łączników stabilizatora. Na częściach lemfordera z nowymi śrubkami i osłonami, to jakieś 1800PLN + pewnie z 1000 robocizna. Ale jak stracę czas i przy okazji prawie 3 tysie, a nic się nie poprawi… to ten ;)


Zastanawia mnie sens wymiany samych hydrotulei na wahaczu rozprężnym, jak z drugiej strony owego elementu jest gumowy przegub prowadzący niewymienialny. To samo w wahaczu poprzecznym tuleja łożyska…

Stosował ktoś taki półśrodek? Nie była konieczna za chwilę wymiana całego elementu?

Opublikowano
Łożyska hydrokinetyczne wg mnie można same, często ludziom skrzypią z tyłu lub z przodu jak się woda dostaje i wymieniają wtedy tylko samo łożysko wiele razy na forum było, tulejki na wahaczu po 20 PLN do F30 więc luz :lol: można nawet wymienić same albo cały wahacz za 280, te gumowe objemki na stabilizatorze teoretycznie są niewymienialne ale można kupić poliuretany, tylko trzeba uważać na rozmiary tych tulejek są dwa rodzaje. Ja bym próbował po kosztach zresztą jak ktoś to zdemontuje to oceni czy się jeszcze do czegoś nadaje czy w kosz.
Opublikowano
Te dzwięki nie są od zawieszenia, to takie rwanie.To nie są żadne stuki. Albo coś jest nie dokręcone, jakaś blacha albo śruba luźna i gwint pracuje. Stuki z zawieszenia są inne, kręcę od lat przy samochodach. A ci z ASO to jakieś ciemniaki, wszystko można wybadać tylko trzeba chcieć się wyginać i pobrudzić. W samochodzie bardzo dużo dź więków się przenosi i często to co wydaje się z przodu jest w tyle i odwrotnie. Też walczyłem wielokrotnie że stukami i na końcu wzystkie znalazłem. Niestety niekiedy trzeba szukać godzinami, zjeżdżać delikatnie z krawężnika albo kolegę wpakować do bagażnika albo pod maskę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie słyszysz te stuki? Znaczy jak myslisz z ktorej czesci auta dochodza.

🙃🙃

Opublikowano
Stuki z układu kierowniczego dotyczą aut ze zmiennym wspomaganiem(variable Servolenkung). Jeśli takie masz to może być że przekładnia kierownicza do wymiany
Opublikowano
Gdzie słyszysz te stuki? Znaczy jak myslisz z ktorej czesci auta dochodza.

Przód, bardziej z lewej - czuć na pedale hamulca. Podobno z zewnątrz nic nie słychać. Rozpoczyna się stukiem przy dohamowaniu/puszczenia hamulca (niskie prędkości), jak się rozkręci brzmi jak wstające panele, czuć jakby „naprężenia przedniego zawiasu” - prawie jak na filmie autora wątku.


Po bujnięciu autem na boki (trzymając za reling) na postoju słychać stuki. Brzmi jakby łączniki stabilizatora, ale szarpałem za nie i nie mają luzu. Gumy też całe.


Dodam, że dzieje się to po kilkudziesięciu km jazdy miejskiej w ciepłe dni. Dziś np chyba za krótki dystans (20km), bo żar z nieba, sucho, a w/w objawów brak. ;)


Auto precyzyjnie się prowadzi. Mechanicy i diagności twierdzą, że wszystko jest OK…

 

Stuki z układu kierowniczego dotyczą aut ze zmiennym wspomaganiem(variable Servolenkung). Jeśli takie masz to może być że przekładnia kierownicza do wymiany

Rozchodzi się o tryb komfort/sport (manewrowanie kierą)? Czy jeszcze o coś innego?

Opublikowano

Jak na postoju przy bujaniu stuka ta już masz szczęście. Trzeba wszystko obmacać.

Przeczyta) em ba niemieckim forum że te że zmiennym Servo(variable Servolenkung) mają ten problem, w jakim trybie nie piszą

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie niestety jest Variable Sport Steering (VSS). Przy bujaniu na postoju nic nie słychać. Stuki na nagraniu słychać wyłącznie przy przejeżdżaniu przez chropowate/nierówne powierzchnie np. płyty betonowe lub duży próg spowalniający i tylko przy niskich prędkościach. Podczas jazdy w normalnych warunkach czy to 50km/h czy 70 czy 120 nic nie słychać.

Jeżeli to problem przekładni to będzie drugi raz wymieniona na gwarancji według serwisu.

18.07 auto wstawiam na tydzień do ASO i będą szukać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.