Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

na wstępie napisze że nie jestem mechanikiem ani się niesamowicie nie znam na tych sprawach i dlatego właśnie potrzebuje pomocy. Byłem dzisiaj obejrzeć BMW 320i z 2009 roku, benzyna, przebieg 112.000. Przy odpalonym silniku odkręciłem nakrętke od oleju silnikowego i przyłożyłem szmatkę na dosłownie 2 sekundy a ta była odrazu cała w oleju ubrudzona. Olej dopiero co wymieniany a cały silnik był bardzo dokładnie wyczyszczony (co wydało mi się dość dziwne). Spytałem o porade dwóch mechaników i od jednego dowiedziałem się że przy benzynie to nic nadzwyczajnego a u drugiego że tak nie powinno być... Czy to normalne? A jeśli nie to jakie mogą być tego przyczyny i czy może to prowadzić do dużysz wydatków w przyszłości?

Opublikowano
A po odkręceniu korka nie widziałeś pracującego łańcucha? W ogóle co to za sposób diagnozy na szmatkę? Jaki ten olej ma być w silniku po wymianie? To że komora jest czysta może świadczyć o kilku rzeczach. Ktoś dbał i regularnie mył, handlarz/mechanik wymył żeby ukryć/znaleźć wycieki lub auto pływało po sam dach i trzeba było pozbyć się piachu z pod maski. Ale to już trzeba dokładnie się przyjrzeć i sprawdzić.
Opublikowano
Mi chodzi o to czy to normalne że olej tak mocno pryska po odkręceniu nakrętki. Obecnie również mam auto w benzynie i przy pracującym silniku mogę odkręcić nakrętke i nie chlapie olejem. Dlatego nie wiem czy to nie jest jakiś zły znak jeśli chodzi o stan silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.