Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tą wymianą oleju w skrzyni to proponuję bez jakiejś przesady czy to jeśli chodzi o częstotliwość wymiany czy metodę ( dynamiczna czy statyczna). 

Moje doświadczenie jest takie. Robię wymiany tylko metodą statyczną (wymiana 60-70% oleju + filtr i miska). Do tej pory w najdłużej użytkowanym samochodzie BMW F10 520d wymieniłem olej w skrzyni 2 razy. Pierwszy raz przy przebiegu ok.100kkm i drugi po przy 175kkm. Sprzedawałem jak miała ok.220kkm i skrzynia pracowała jak nowa.

BMW 640i pierwsza wymiana przy ok.80kkm (ostrzej jeździłem niż 520d to i wcześniej olej wymieniłem) i sprzedałem przy 145kkm. Skrzynia tak samo pracuje idealnie.

Teraz w X5 M50d zrobiłem wymianę po 100kkm i nabijam kilometry dalej. Po wymianie w działaniu skrzyni nie odczułem różnicy i wszystko działa tak jak powinno.

Odczułem natomiast zdecydowaną różnice w płynności pracy napędu po wymianie oleju w dyfrach i skrzynce VTG ktore zrobiłem przy okazji. Tutaj z tego co widzę należy to robić nawet co 60-80kkm a nie dopiero po 100kkm.

 

Opublikowano
Godzinę temu, Michael1916 napisał(a):

Z tą wymianą oleju w skrzyni to proponuję bez jakiejś przesady czy to jeśli chodzi o częstotliwość wymiany czy metodę ( dynamiczna czy statyczna). 

Moje doświadczenie jest takie. Robię wymiany tylko metodą statyczną (wymiana 60-70% oleju + filtr i miska). Do tej pory w najdłużej użytkowanym samochodzie BMW F10 520d wymieniłem olej w skrzyni 2 razy. Pierwszy raz przy przebiegu ok.100kkm i drugi po przy 175kkm. Sprzedawałem jak miała ok.220kkm i skrzynia pracowała jak nowa.

BMW 640i pierwsza wymiana przy ok.80kkm (ostrzej jeździłem niż 520d to i wcześniej olej wymieniłem) i sprzedałem przy 145kkm. Skrzynia tak samo pracuje idealnie.

Teraz w X5 M50d zrobiłem wymianę po 100kkm i nabijam kilometry dalej. Po wymianie w działaniu skrzyni nie odczułem różnicy i wszystko działa tak jak powinno.

Odczułem natomiast zdecydowaną różnice w płynności pracy napędu po wymianie oleju w dyfrach i skrzynce VTG ktore zrobiłem przy okazji. Tutaj z tego co widzę należy to robić nawet co 60-80kkm a nie dopiero po 100kkm.

 

Tez zaraz bede sie przymierzal do pierwszej wymiany oleju  w dyfrach I skrzynce VTG , duzo ludzi o tym zapomina .

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 16.09.2023 o 14:28, QWERtyy napisał(a):

Właśnie nie, producent zaleca wymianę statyczną ze względu na liczne przypadki uszkodzeń automatycznej skrzyni podczas stosowania metody dynamicznej.

Otóż to. Przy bodajże 80 kkm, co prawda w innym aucie bo G31 530 d Xdrive serwis zaproponował usługę dynamicznej wymiany oleju w skrzyni (Inchcape Poznań). 

Auto teraz ma 110 kkm i skrzynia zaczęła się przegrzewać (takie info wyświetlało na desce). Wymienili olej+filtr ponownie i po 2 kkm znowu to samo.

Diagnoza - skrzynia do wymiany. Jedna z lepszych skrzyń na rynku.

Ciężko mi to będzie pewnie udowodnić, ale mam przekonanie graniczące z pewnością, że coś uszkodzili przy poprzedniej wymianie.

Auto mam od początku. Jeżdżę głównie sam, w trasy, nie ciągam przyczep. Aut miałem mnóstwo i wszystkie szanuję, dbam o nie i pierwszą raz mam taką historię.

Po prostu coś spieprzyli. Jaki z tego wniosek. Olej pewnie warto wymienić, tylko w miejscu, gdzie to potrafią robić. A ASO, nie gwarantuje niestety niczego. Rotacja mechaników olbrzymia. Nie wiem, czy w kolejnym aucie (czekam na G05 40d) będę robił wymianę. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 12.09.2023 o 16:44, Krokus napisał(a):

Właśnie odbiłem się od kontuaru w serwisie BMW Louyet w Brukseli. Pani uprzejmie poinformowała mnie, patrząc na mnie zaskoczona, że w moim X5 (F15) nie wymienia się oleju w skrzyni biegów. Wg. niej i jej kolegi w nowych BMW jest zastosowany olej long life (range) więc w praktyce BMW nie wymienia już oleju w skrzyni biegów bo nie ma takiej potrzeby. Chyba że się uprę i chciałbym extra zapłacić za niepotrzebną wymianę, dodała z przepięknym uśmiechem na twarzy. 😁😳 WOW! Poczułem się jak motoryzacyjny dinozaur. 😩

W Belgii jeden polski mechanik (bardzo dobry) zalecił wymianę automatyczna w skrzyni po 70 tys. Tak też zrobiłem ale w ASO w Polsce, w Katowicach za jakieś 4000zł.

Watpie czy w Belgii ktoś jeździ do nieautoryzowanych serwisów, sam szukam solidnego nie ASO serwisu (co może wpisać serwis w kluczyk) w Brukseli do wymian oleju co 10 000.

Opublikowano
W dniu 6.04.2024 o 14:58, bnow80 napisał(a):

Otóż to. Przy bodajże 80 kkm, co prawda w innym aucie bo G31 530 d Xdrive serwis zaproponował usługę dynamicznej wymiany oleju w skrzyni (Inchcape Poznań). 

Auto teraz ma 110 kkm i skrzynia zaczęła się przegrzewać (takie info wyświetlało na desce). Wymienili olej+filtr ponownie i po 2 kkm znowu to samo.

Diagnoza - skrzynia do wymiany. Jedna z lepszych skrzyń na rynku.

Ciężko mi to będzie pewnie udowodnić, ale mam przekonanie graniczące z pewnością, że coś uszkodzili przy poprzedniej wymianie.

Auto mam od początku. Jeżdżę głównie sam, w trasy, nie ciągam przyczep. Aut miałem mnóstwo i wszystkie szanuję, dbam o nie i pierwszą raz mam taką historię.

Po prostu coś spieprzyli. Jaki z tego wniosek. Olej pewnie warto wymienić, tylko w miejscu, gdzie to potrafią robić. A ASO, nie gwarantuje niestety niczego. Rotacja mechaników olbrzymia. Nie wiem, czy w kolejnym aucie (czekam na G05 40d) będę robił wymianę. 

Cześć, nie potrafię teraz tego na szybko znaleźć ale jestem prawie pewien, że ZF oficjalnie stwierdził że tylko wymiana statyczna wchodzi w grę. Dynamiczna podobno miała jakieś skutki uboczne. Poszukaj może coś trafisz w temacie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
17 godzin temu, czesiek25 napisał(a):

Cześć, nie potrafię teraz tego na szybko znaleźć ale jestem prawie pewien, że ZF oficjalnie stwierdził że tylko wymiana statyczna wchodzi w grę. Dynamiczna podobno miała jakieś skutki uboczne. Poszukaj może coś trafisz w temacie.

Tutaj chyba wszystko jest opisane:

 Dodatkowo widziałem film na Youtube magika od naprawy skrzyń biegów i mówił, że przy niewłaściwie przeprowadzonej wymianie dynamicznej w nowych HP8 ze start-stop, gdy dostanie się powietrze, to skrzynia może się uszkodzić. Zdaje się, że to tutaj:

 

Opublikowano
W dniu 6.04.2024 o 14:58, bnow80 napisał(a):

Otóż to. Przy bodajże 80 kkm, co prawda w innym aucie bo G31 530 d Xdrive serwis zaproponował usługę dynamicznej wymiany oleju w skrzyni (Inchcape Poznań). 

Auto teraz ma 110 kkm i skrzynia zaczęła się przegrzewać (takie info wyświetlało na desce). Wymienili olej+filtr ponownie i po 2 kkm znowu to samo.

Diagnoza - skrzynia do wymiany. Jedna z lepszych skrzyń na rynku.

Ciężko mi to będzie pewnie udowodnić, ale mam przekonanie graniczące z pewnością, że coś uszkodzili przy poprzedniej wymianie.

Auto mam od początku. Jeżdżę głównie sam, w trasy, nie ciągam przyczep. Aut miałem mnóstwo i wszystkie szanuję, dbam o nie i pierwszą raz mam taką historię.

Po prostu coś spieprzyli. Jaki z tego wniosek. Olej pewnie warto wymienić, tylko w miejscu, gdzie to potrafią robić. A ASO, nie gwarantuje niestety niczego. Rotacja mechaników olbrzymia. Nie wiem, czy w kolejnym aucie (czekam na G05 40d) będę robił wymianę. 

Dałem Ci już linki w innej wiadomości ale spróbuj naprawy i podczas weryfikacji w dobrym warsztacie od skrzyń i możliwe, że przyczyna uszkodzenia zostanie odkryta. By z ASO o coś powalczyć to te czynności musiałyby być najlepiej nagrywane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.