Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Mam pewien dość denerwujący i mam nadzieje łatwy do zdiagnozowania problem.

Chodzi o pojazd BMW E61 3.0D Automat z xDrive. Auto jest świeżo po naprawie rozerwanej przedniej prawej półosi. Doszło do tego podczas jazdy z niewielką prędkością, podczas przyspieszania półoś strzeliła niszcząc misę olejową oraz podporę półosi. Na urwanej półośce przejechałem jakieś 100-150m i zgasiłem silnik. Auto pojechało na lawecie do sprawdzonego serwisu i wszystko zostało naprawione zgodnie ze sztuką. Problem pojawia się jednak przy dziwnym szarpaniu. Podczas gdy odpalę zimne auto, nie ma żadnego problemu, nić nie stuka ani nic nie puka żadnych anomalii. Po krótkiej jeździe ok 5 minut podczas normalnej jazdy coś z tyłu dość szarpnie tylko jeden raz albo dwa i jest spokój, a jeśli z tyłu nie szarpnie, to podczas lekkiego hamowania czuć ja by coś zblokowało przedni napęd i na przodzie coś szarpnie. Ciężko to wytłumaczyć ale to tylko jest jedno góra dwa takie szarpnięcia dość wyczuwalne i potem jest spokój. Auto normalne przyspiesza, nic się nie dzieje, jak jest ciepły to zero problemu. Próbowałem robić różne testy:


*Skręcenie kołami max w lewo i prawo po czym dodałem gazu - zero stuków itp

*Dodawałem gazu na trybie D z hamulcem - zero stuków itp


Olej w skrzyni automatycznej wymieniany dynamicznie ok 40k km temu.

Olej w Reduktorze xDrive wymieniony ok 30-35k km temu.


Moim pierwszym zamysłem na to jest:

*ustawienie zbieżności na nowo

*próbować wykonać na nowo adaptacje VTG (o ile idzie)


Ktoś spotkał się z takim przypadkiem lub ma jakieś pomysły co mogło się stać? Jakiś czujnik przy kole mógł zostać uszkodzony? Czy to ewidntnie wina reduktora który nadaje sie do regeneracji?


Pozdrawiam!

Opublikowano

A jest jakaś teoria na temat przyczyny zniszczenia tej półosi?


Może problem jest w przednim moście, był sprawdzany, czy nie przeżył usterki razem z miską i masz inny?


Rozumiem że nie miałeś wcześniej tych szarpnięć?


Proponuję odłączyć silnik skrzynki lub bezpiecznik i przejechać się, może X nie ma z tym dźwiękiem nic wspólnego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.