Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,pytanie z serii techniczno diagnostycznej. Silnik M54b30, problem z korektami lambda, sporo na plusie, czasem wyrzuci checka. W inpie blad 227 i 228 czyli korekty lambda na plusie. natomiast na apkach mobilnych P0174 i P0171, czyli uboga mieszanka. Na moją logikę, błędy 227 i 228 wynikają z tego że sondy wykrywają za mało Pb w stosunku do powietrza, próbują podlać paliwa bo jest ubogo i korekty lecą. Czyli mam albo lewe powiwtrze, albo slaba pompa paliwa i filtr z regulatorem? Mam lpg i poki nie zrobie porzadku na pb to na lpg bedzie to samo?


Zrobiłem test. Kawałek prostej, 60km/h, tempomat. Na pb korekty krotko terminowe skaczą w okolice 15 na obub sondach. Przełączam na lpg i po chwili spadają, i oscylują w okolicach 3-4 na obu sondach. Na pb na jalowych obroty są w okolicy 700rpm i lekko trzęsie. Na lpg stoją w okolicy 750. Wydaje mi sie ze cos jest nie tak z cisnieniem paliwa.


Ogólnie to tematów i różnych rozwiązań jest pełno i każdy przypadek jest inny, może by tak przykleić temat i zebrać wszystkie możliwości, tak żeby każdy mógł łatwo odszukać rozwiązań?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lpg mogło być strojone już z lewym powietrzem więc niekoniecznie tak musi być. Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa a następnie szczelność dolotu, najlepiej dymem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Tak jak napisałeś rozwiązań jest wiele, w twoim przypadku zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa. Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M54B30 i szczelność dolotu to temat rzeka, chyba powinienem sobie zapisać plik z kompletem, ale wymienie z grubsza na podstawie tego co grzebałem w e39:

- DISA

- podciśnienie (za kolektorem wszystko co wystaje i zaślepione oraz przewody do pompy hamulcowej i te po lewej stronie silnika co idą)

- gumy od przepływki do silnika

- Odma - wszystkie węźe do sprawdzenia - może do wymiany, jeśli nie było wcześniej robione, paro-letnie kruszą się w palcach

- Uszczelki dekla zaworów mogą też być kruche i puszczać.

- Ostatecznie nawet uszczelki kolektora


Próba dymna może pomóc w diagnozie, jeśli jest bardzo wydajna, ale nie ma to jak organoleptycznie wszystko posprawdzać.

Opublikowano

Na ten moment to tak:

Disa robiona przez poprzedniego właściciela

Ja zrobiłem do tej pory:

Uszczelka miski olejowej, pokrywy, podstawy filtra oleju

Odma z przewodami oraz regeneracja vanosa.

Po tym dalej rozjechane korekty.

Wczoraj wymieniłem pompe paliwa I filtr z regulatorem. Skasuje wszystkie adaptacje i będę obserwował korekty. Zobaczymy czy dalej będą się rozjeżdżać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobacz jeszcze za ten kolektor (od strony grodzi silnika) czy są gumowe zaślepki na wyjściach (2 albo 3 nie pamiętam dokładnie, ale nic tam nie powinno być "otwarte", tylko wężyki i zaślepki), wężyki (ten co idzie w lewo zaworkiem jednokierunkowym) i czy nie poparciały. Tam nikt nie zagląda, a u mnie wszystko było w rozsypce.

Latarka i lusterko wskazane, no i bez "macakna" się nie obejdzie. Sprawdź przewody co wychodzą na lewą stronę (do takiej puszki z przodu silnika) i do pompy hamulcowej (taki trójnik po drodze lubi się kruszyć).


Disa powinna po odpaleniu się przestawic, a jak dodasz gazu pownownie przestawić do pozycji w jakiej byłą na zgaszonym (jeśli mnie pamięć nie myli) i ona też działa oczywiście na podciśnieniu. Dobrze też ją wykręcić - 2 śrubki i będziesz miał na widoku wszystko.

Regeneracja u mnie przez poprzedniego właściciela to było wycięcie klapki z ramką i założenie z powrotem na sparciałym oringu :mrgreen:


Te rzeczy nic nie kosztują, a mogą rozjaśnić sytuację.

Opublikowano

Testów ciąg dalszy.

Skasowałem adaptacje i pojeździłem chwilę.

Przepływka na wolnych obrotach podaje za mało, 10,75-11,5, czasem 12. Korekty krotko terminowe leciały poza zakres na +. Dlugo terminowe w okolicach 3.

Podmieniłem przeplywke na nowke Hella (tak wiem że może być lipa). Skasowałem adaptacje I testy dalej.

Na wolnych obrotach podaje 13-15. Korekty krotko terminowe podczas jazdy w normie, czasrm na plus, natomiast na postoju lecą na -7 do -10. Dlugo terminowe stoją na 11 na plusie. Zanim będę pruł dolot i kolektor, pojeżdżę chwilę. 10kkm temu zrobiłem myk z modem o2pilot mod, czyli podpiąłem odmę pod podciśnienie z tyłu kolektora, żeby zwiększyć podciśnienie, co miało zassać pierścienie i zmniejszyć zużycie oleju. Ponoć pomaga. Się zastanawiam czy to wszystko nie jest przypadkiem od tego.


Edit.

Jednak dalej te korekty skaczą raz w górę, raz w dół. W najbliższym czasie wrócę do serii z odma i wymienię wszystkie uszczelki kolektora. Zaślepiać krocecic odmy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wywal przepływomierz hella, załóż oryginalny i sprawdź szczelność dolotu dymem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Cześć po dłuższej chwili. Udało mi się naprawić korekcję. Była nieszczelnosc na kroccach z tyłu kolektora oraz zaniżającająca przeplywka. Jestem na etapie weryfikacji modyfikacji o2pilot mod. Z tego co zauważyłem ciut mniej zaczął palić oleju, natomiast mam wrażenie że jednak większe podciśnienie sprawiło że na zimnym silniku czasem wydał zapłon i ogólnie auto stało się mułowate. Wróciłem do serii, zobaczymy jak będzie że spalaniem oleju. Bez moda ciut lżej jedzie, jednak ostatnio przegrałem z Audi a4b5 2.8q automat. Wydaje mi się że 231km powinno objechać audi. Coś mi się wydaje mocy mi nie trzyma. Zapewne pojadę na hamownie żeby sprawdzić ile mam km. A jak u wasz moca i paleniem oleju w m54?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.