Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


mam E87 LCI 2009 116D i jest o to następujący problem:

- szyba pasażera przedniego działa bez zarzutu z przycisku w drzwiach pasażera;

- szyba kierowcy nie działa z panelu w drzwiach kierowcy, natomiast po dłuższym wciśnięciu przycisku na pilocie otwiera się do połowy (z tego co mi wiadomo tak ma być)

- tylne szyby nie działają w ogóle (przyciski są podświetlone)

- w panelu sterowania szybami w drzwiach kierowcy działa jedynie ustawianie lusterek bocznych (lewej szyby też z tego panelu nie otworzę).


Czy ktoś spotkał się z taką "usterką"? Ewentualnie jak się zabrać za diagnozę czegoś takiego?


Dzięki :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystkie kable szyb idą, do FRM. Kilka putań

-czy auto po rozkodowaniu VIN mialo otwierane szyby na przycisk czy na korbę

-jakie masz błędu po podpieciu pod kompa w module FRM chyba albo JBBF. Juz nie pamietam, ale na pewno nie w module silnika.

-masz tak od kiedy?


Powodów może być kilka. Zalany panel, kable przy przejsciu z drzwi do auta. Moze ktoś coś tam grzebał. Może padł kuedys moduł FRM, ktoś go naprawiał i źle wtyczke docisnął. Nie masz jakiś problemow ze światlami jeszcze?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,


przepraszam za tak późną odpowiedź.

 

-czy auto po rozkodowaniu VIN mialo otwierane szyby na przycisk czy na korbę

Miało otwierane szyby na przycisk.

 

-jakie masz błędu po podpieciu pod kompa w module FRM chyba albo JBBF. Juz nie pamietam, ale na pewno nie w module silnika.

To będę musiał sprawdzić jeszcze raz bo ostatnio nie zapisałem tych informacji.

 

-masz tak od kiedy?

Odkąd mam to auto. Auto kupione w ciemno bez sprawdzania. Nie mam też już kontaktu do sprzedającego (nie... lepiej nie pytaj :D ). Podejrzewam że wsadzili FRM-a z 3-drzwiowego auta ewentualnie oprogramowanie wgrane do tego FRM-a nie jest dokładnie z tego modelu. (Nie wiem czy poprawnie zdobyłem informację, że mając np. 2 takie same BMW, różniące się jedynie miesiącami produkcji: np. jeden z maja, drugi z lipca; to ich moduły komfortu jako tako będą miały te same numery seryjne itd. ale wgrane oprogramowanie może się troszkę różnić).

 

Zalany panel

Kupiłem dwa panele, od dwóch różnych sprzedających, za każdym razem to samo.

 

kable przy przejsciu z drzwi do auta

Mam nadzieję że siedzisz wygodnie...: w tylnych drzwiach w ogóle nie było ani kabli (nic z drzwi nie wychodziło do słupka) ani całego mechanizmu opuszczania szyb. Wszystko to kupiłem upewniając się że jest to też z tego mojego BMW, z tej samej nawet wersji silnikowej na wszelki wypadek. Po podpięciu dalej nie działało, chociaż przycisk z tylnych drzwi się podświetla, czyli prąd leci. Dalej sprawdzałem i znalazłem że część kabli od drzwi jest ucięta (ucięte na wysokości fotela kierowcy). No to dolutowałem wiązkę którą kupiłem do tych pourywanych kabli - nic to nie dało.

 

Może padł kuedys moduł FRM, ktoś go naprawiał i źle wtyczke docisnął

Wtyczka modułu jest dobrze dociśnięta. Jest jakiś sposób aby znaleźć dokładnie który moduł powinien być w tym aucie/wersji aby to miało szansę zadziałać?

Ja dodam że rozebrałem wszystko dookoła skrzynki z bezpiecznikami w środku auta (tam gdzie schowek) oraz kupiłem oryginalną wiązkę kabli do wnętrza po to aby spróbować odwzorować jak te kable powinny iść i ile ich powinno być itd. (tak właśnie dolutowałem wiązkę z tylnych drzwi).

 

Nie masz jakiś problemow ze światlami jeszcze?

Owszem, na samym początku nie działały mi światła długie, aczkolwiek to mój mechanik przeprogramował jakoś za pomocą wtyczki do OBD2 na bluetooth.


Wiem że wygląda to kiepsko, tak przez internet bez komputera itd. Nie chce też czasu zabierać ale pomyślałem że może akurat ktoś podpowie coś takiego że zadziała przy niewielkiej ilości pracy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Boziu, no to odczytanie błędów to pkdstawa. Ogólnie moduł FRM dobiera sie pod światla przednie. Jak masz zwykłe to NSW. Podejrzewam, ze w twoim aucie jest już FRM3, bo zmaina z FRM2 na FRM3 byla jakoś w lipcu 2009 patrząc na datę wyjazdu auta z fabryki po rozkodowaniu VIN. Modul FRM3 czesto jest wymieniany na inny, bo potrafi paść przy diagnostyce lub zaniku napięcia. Wtedy albo wsadzasz używkę, albo naprawiasz swój, tylko że trzeba go wysłać do kogos z programatorem.

Modul FRM3 jest w pelni kodowalny. Dwa takie same auta cieżko znaleźć jesli chodzi o wyposażenie, dlatego polecam przekodowac go do wartości fabrycznych. Wtedy ustawi sie pod twoje auto. Potrzebny jest tylko program NCSexpert. Tu masz garść informacji jak kodować, bo w tym temacie dzis to płodziłem :)

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=164&t=394767

Ncs jest częścia pakietu inpa, ktory jest dostępny szędzie. Stronka np.

https://bimmerpark.pl/#

Masz tu i kabel i program i naprwi ci też FRM3 za 200zl, jak ci padnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.