Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E39, m57 3.0d, 2002r


Witam grupę!


Jak w tytule, cyklicznie dochodzi do rozładowania aku..


Dziś chyba w końcu znalazlem przyczynę. Przy pracach dot. regeneracji alternatora uslyszalem bardzo cichy "pisk" I dochodzi z alternatora. Sprawdzilem miernikiem, do alternatora dochodzi stale okolo 1.5v I ciągnie 0.15A. piszczenie slyszalne tylko przy wpiętej wtyczce (podanym napięciu)

Napiecie obecne przy zamknietym aucie, cały czas.. Nie znika po uplywie kilku godzin.

Napiecie zmierzone na pinie którym idzie wzbudzenie ze stacyjki. .


Po przekręceniu stacyjki pojawia sie normalne 12v.


Co moze być przyczyną obecności tych V I tym samym wykanczania aku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
obciążenie instalacji po wygaszeniu sterowników powinno być na poziomie 0,004A, zmierz jakie jest u Ciebie, ale nie na alternatorze tylko na zaciskach aku, jak będzie zauważalnie więcej, odepnij tą wtyczkę z alternatora, i sprawdź jak to wpłynie na instalację, jak będzie zauważalna różnica, warto mu się przyjrzeć, regulatory alternatorów w niektórych modelach były usterkowe i generowało właśnie dziwne problemy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
obciążenie instalacji po wygaszeniu sterowników powinno być na poziomie 0,004A

Coś chyba za dużo tych zer 0,04A

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba tak :)

Pobór po uśpieniu 4 mA to niespotykanie mało. Ewentualnie kolega ma jakiś wyjątkowy egzemplarz.

Opublikowano

Ok, dzięki Panowie za zainteresowanie bo na ten moment każda pomoc dla mnie na wagę złota!

Jesli ktoś ma możliość sprawdzić czy na: czujniku temperatury w puszcze z przekażnikami i całą elektroniką ma napięcie ( pod lewym filtrem kabinowym patrząc od przodu, ten sam obwód i kolor przewodu biało-zielony) lub wtyczce od alternatora( również ma stałe, niskie napięcie rzędu 1-2v to da mi to odpowiedź na tą zagadkę gdyż/jeśli:

1. Napięcia bez przekręcenia stycyjki nie powinno tam być to już wiem że albo stacyjka albo zwarcie.

2. Jeśli takie napięcie tam po prostu jest nawet przed przekręceniem stacyjki to winny jest zregenerowany alternator.

Dodam tylko że alternator działa jak trzeba, regulator w nim jak i komutator i szczotki były wymianiane. ładowanie 14,5v.

A więc uściślam opis!

-alternator jest po regeneracji ale nie mam pewności czy na 100% jest sprawny.

-prąd mierzony miernikiem cęgowym tak przy altku jak i przy aku i w obu przypadkach przy podpiętej wtyczce w alternatorze pobór prądu to 1,5-2v i aż 0.15A... Po odpięciu wtyczki a alternatora znika piszczenie z jego obudowy jak i znika do 0 pobór prądu.

-na wtyczce od alternatora tak jak wspomniałem jest obecne te 1,5-2v stale nawet przy zamkniętym aucie niezależnie od czasu, dlatego mi wyładowało aku w kilka dni.

Beżpiecznik 15 sprawdzony.

Komora z elektroniką tam gdzie biegnie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czujnika temperatury Ci nie sprawdzę, nie mam takiego auta teraz, ale jak odepniesz wtyczkę od alternatora i obciążenie spada do "0" to bym mu się przyjrzał, mimo że po regeneracji, on dostaje permanentnie 12V, a obciążenie 0,15A rozładuje każdy akumulator, nawet nowy ze sklepu i to bardzo szybko
Opublikowano

No tak zrobię..

PS. Wyczytałem, co też się zgadza u mnie że 12 v dostaje(alternator) na regulator tylko po przekreceniu stacyjki w poz 2. Podejrzane jest te stale obecne napięcie na wtyczce do regulatora i skaczące volty 1-2 v... :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem kiedyś problem z alternatorem,co prawda w lagunie ale opiszę. Wyglądało to tak że auto jeździło, ładowanie było ok, nagle rano brak prądu, aku naładowany pobór prądu po zamknięciu auta w normie. Sytuacja z rozładowanym Aku powtarzała się w różnych odstępach czasowych, miesiąc, tydzień itp. Któregoś dnia znowu sprawdzam pobór prądu a tam 2A :shock:

Odpinany wszystko po kolei i dopiero odpięcie alternatora rozwiązało problem, rozłożyłem go na części pierwsze, rozlutowalem stojan, sprawdziłem każdą diodę i nic nie znalazłem, poczyscilem komutator bo były na nim miedziane sprężynki tak jakby tokarką lekko przeciągnąć (wióry w kształcie sprężynek). Poskładałem miesiąc spokoju i znowu rozładowany. Na 99% była to wina regulatora napięcia, ale że w okolicy ktoś miał używany alternator na 50zł więc go całego wymieniłem. Od tamtej pory nie ma problemu z rozladowujacym się akumulatorem.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

ok, alternator sprawdzony w dwóch zakładach-jest ok..

To żle i to bardzo bo pozostaje szukać dlaczego na wtyczce do alternatora mam wahające się napięcie rzędu 1-2v które powodują "wzbudzenie" regulatora i tym samym 0,15A...

Potrzebuję pomocy z tematem: Skąd idzie zasilanie na wtyczkę alternatora.. Powinno iśc po stacyjce z tym że odłączając wszystkie przewody z pod kiery napięcie 1-2v jest wziąż obecne.. :(

Ma ktoś schemat?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odepnij tą wtyczkę i sprawdź czy napięcie idzie z alternatora czy z instalacji?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Licznik HIGH

IMG-20220606-201255.jpg

Licznik LOW

IMG-20220606-201325.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szumrak, dziękuję!

Przeglądam ten schemat na BMW WDS..

Czy dobrze patrzę że tu: https://bmwteka.com/wds/en/e39new/bf07c735

mam info co i jak po stacyjce powinno być uruchomione w tym mój niesczęsny sygnał na pin 1 wtyczki alternatora..(?)

TAK


Tu masz zasilanie bezpiecznika F15

IMG-20220606-211849.jpg


I cały schemat stacyjki

IMG-20220606-211906.jpg


Zwróć uwagę na to że że bezpiecznik F15 jest zasilany z jednej linii z bezpiecznikami od F14 do F21, podepnij się amperomierzem i wyciagaj po kolei te bezpieczniki F15 jako ostatni, zobaczysz przy którym spadnie pobór prądu, wtedy będziesz wiedział co dalej szukać.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Albo od razu wyjmij wszystkie. Jeśli dalej jest napięcie na szynie zasilającej te bezpieczniki to klasycznie - kostka stacyjki do przejrzenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, ale ze schematu wygląda że dopiero 2 i 3 pozycja ma przejście, osobiście uważam że tam będzie coś z elektroniki walnięte. Chociaż nie można wykluczyć samej kostki stacyjki, możesz też odpiąć kostkę stacyjki i jak napięcie pozostanie na wzbudzeniu to moja teoria się potwierdzi.

Masz bazę danych, teraz reszta w twoich rękach.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Napięcie spada po wyjęciu bezpiecznika 15.. Przejże po kolei GN/WS od x6011 bo nie sprawdziłem wcześniej.. Tam jest zrobiony mostek(oryginalnie) z GN/WS 0,75 na 4 przewody 0,5 ale wcześniej nie wpadłem na to żeby je rozpiąć i sprawdzić na którym pierwszym pojawia sie 1,5v.. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to lecisz po kolei bezpieczniki od F14 do F21 i patrzysz po odpięciu którego napięcie zniknie. Wystarczy że któryś z nich przemocy te 1,5v i będzie wtedy na wszystkich.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W którym miejscu masz amperomierz podpięty?

Masz podłączone w aucie coś co nie jest na fabrycznym wyposażeniu? Typu zestaw głośnomówiący, jakąś kamerka itp?

Bo trochę dziwnie to wygląda. Po odpięciu wtyczki z kostki stacyjki pobór nadal istnieje, a po wyjęciu bezpiecznika już nie. Bezpiecznik jest podłączony do listwy która idzie do stacyjki i według schematu nic tam po drodze nie ma. Zmierz jeszcze raz, oczywiście na wyłączonym zapłonie i zamkniętym aucie jeden przewód do masy drugi na bezpieczniki od F14 do F21 powinno być w takim razie te 1,5v. Po wyjęciu F15 na pozostałych (F14 do F21) jest wtedy 0?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawe... Może prąd powraca z dwóch bezpieczników ? Zrób w drugą stronę - wyjmij wszystkie oprócz F15, jeśli napięcia na alternatorze nie ma to wkładaj po kolei pozostałe.


Patrzysz po schemacie konkretnie dla swojego modelu ?

Opublikowano

hej! Amperomierz wpinałem i przy aku i na samym przewodzie z wtyczką do alternatora.

Napięcie jest na 100% obecne przy odpiętej kostce ze stacyjki.

Znika całkowicie tylko po wyjęciu bezpiecznika nr 15 ... :/

Nie ma nic dokładanego, tylko fabryczne wyposażenie..

Wieczorem może uda mi się to pomierzyć jeszcze raz... fuck..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podepnij się przy akumulatorze amperomierzem. Podpinając się do tej kostki przy alternatorze to napewno po wyjęciu bezpiecznika tam spadnie bo przerywasz obwód. Przyczyna prawdopodobnie jest gdzie indziej. Więc dobrze posprawdzaj, jak wyjęcie bezpieczników od F14 do F21 nic nie da to wyjmuj kolejne aż znajdziesz felerny obwód, pamiętaj że są jeszcze bezpieczniki obok sterownika silnika :)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.