Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. W trakcie jazdy nagle wyskoczył komunikat napęd, pełna moc silnika niedostępna po chwili spod pokrywy silnika zaczął wydostawać się dym. Po zgaszeniu silnika i wstępnych oględzinach stwierdzono stopiony kolektor ssący. Znajdowały się w nim wypalone dziury. Mam pytanie jaka mogła być tego przyczyna. chłodnica EGR w ramach akcji sprawdzana w ASO rok temu. Zawór EGR wymieniony bo się zacinał. Czy do zapłonu doszło w wyniku niesprawnego działania zaworu EGR czy też chłodniczka się rozszczelniła. Czy może zapchany PDF mógł być przyczyną ( objawów również nie wykazywał ). Jeden z mechaników ma taką teorię. Przed tym zdarzeniem zawór EGR również nie dawał żadnych objawów uszkodzenia. Czy wymiana kolektora bez ustalenia przyczyny ma sens czy może sytuacja się powtórzyć. Co myślicie. Przebieg 140 tkm.
Opublikowano
Sam kolektor się nie zapalił od niczego. Musiał mieć czymś się zapalić, czyli nagar ulepu sadza+olej i to tego temperatura. Normalnie tam takiej temperatury niema, więc skąś przyszła, i teraz tak Egr stałe otwarty na maxa no tutaj zanim jest chłodnica więc teoretycznie do stu parę stopni powinna schłodzić spaliny, które się później zmieszają z powietrzem i dalej się mieszanka ochłodzi.. Więc trochę to mało prawdopodobne, ale może bypass się otworzył na stałe i spaliny szły pełnym ogniem do kolektora?? Jeśli chłodniczka Egr sprawdzona to trudno powiedzieć ale obecność płynu w kolektorze by tam była gwoździem do trumny....
Opublikowano
ewidentnie stało się to z powodu dla którego bmw wdrożyło akcję serwisową. trzeba się cieszyć, że nie spłonęło całe ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłodnica EGR dziurawa . To że rok temu było ok to nie znaczy że teraz jest . Klasyka rozpylony glikol i podgrzany dostał się do dolotu i dostał tlen i wybuchło . Diagnoza to próba cisnieniowa chłodnicy spalin . Najprościej też sprawdzić na zimnym czy płynu nie ubyło w zbiorniczku . Ja chyba zdążyłem bo mi płyn znikał .
Opublikowano
Chłodnica EGR dziurawa . To że rok temu było ok to nie znaczy że teraz jest . Klasyka rozpylony glikol i podgrzany dostał się do dolotu i dostał tlen i wybuchło . Diagnoza to próba cisnieniowa chłodnicy spalin . Najprościej też sprawdzić na zimnym czy płynu nie ubyło w zbiorniczku . Ja chyba zdążyłem bo mi płyn znikał .

Mi też zaczął znikać, wymieniłem EGR w ramach akcji serwisowej i przestał znikać.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.