Skocz do zawartości

Wtryskiwacze paliwa do N43B16


Retnip

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niestety mam problem z wtryskiwaczami paliwa, muszę wymienić wszystkie. Słyszałem, że są różne do wyboru, mają się one różnić tzw. numerem index(najnowsze 12) i tym, że zostały one poprawione przez BMW(nowe nie powodują problemów). Moje pytanie brzmi, jakie powinienem kupić, by mieć pewność, że będę miał z tym tematem spokój. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem drugi temat odnośnie, tego problemu, losowo pojawiała się migająca kontrolka check engine, utrata mocy i silne wibracje. Oddałem samochód mechanikowi, sprawdzil on OBD i stwierdził że to cewka zapłonowa, świece i zawór agr, przy czym powiedział, że warto od razu wymienić wszystko na wszystkich cylindrach bo problem szybko wróci, stwierdziłem ok, zrobimy tak. Po kilku dniach dzwoni do mnie mechanik i mówi, że wykonali to co mieli wykonać, ale problem nadal nie ustąpił i zabrali samochód do BMW na dokładną inspekcję, gdzie stwierdzono, że to wtryskiwacze i trzeba wymienić wszystkie. Trochę mnie to przeraża bo dopiero co kupiłem to auto za 5k wir(Mieszkam w DE, tutaj naprawdę trudno coś kupić w normalnej cenie, w obecnych czasach). I teraz za naprawę będę musiał zapłacić jeszcze 2k EUR. Wtryskiwacze, które zaproponował mechanik są używane po regeneracji (700eur za wszystkie). Chciałem się tylko dowiedzieć czy nie lepiej jak sam je sobie załatwię by mieć pewność że będą one najwyższej jakości, bo słyszałem coś o numerach index, a nie wiem co oni mi tam wsadza(ale przynajmniej od BMW).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz spore szanse na to ,że ponownie usłyszysz - wymieniliśmy to i to ,ale problem nie ustąpił...

Nie mnie dane jest oceniać postępowanie ludzi oraz ich fachowość, ale po przeczytaniu tego co napisałeś,ja bym się trzymał z daleka od tego mechesa...

Jeśli potrzebujesz pomocy i chcesz się upewnić czy wtryski do wymiany,to pisz na PW.

Jeśli jednak jestes pewny że diagnoza przebiegła prawidłowo i chcesz je wymienić,to trzeba to uszanować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam, po długich męczarniach auto nadaje się do normalnego użytkowania(już dłużej czyli raczej jest ok), fabrycznie nowe wtryski załatwiły sprawę, jednak mam wrażenie, że coś tam jeszcze szwankuje, prawdopodobnie gdyby ktoś inny jeździł tym autem to nawet by na to nie zwracał uwagi, jednak ja już tyle tam kasy wsadziłem, że chciałbym doprowadzić te auto do kompletnego porządku, tym bardziej jak nie jest to kolejna część o wartości 2000 euro. Obroty trzymają się teraz idealnie, jednak od czasu do czasu odrobinę spadną i autem RAZ zatrzęsie, jakby mnie ktoś dotknął o zderzak, później jest znowu ok. Druga rzecz to czasami gdy przyśpieszam to auto na ułamek sekundy, zachowuje się tak jakby paliwo przestało dopływać, lub bym puścił gaz i znowu go dodał, tylko naprawdę szybko, kolejną rzeczą, którą zauważyłem to czasami słyszę taki ciągły świst, nie jestem w stanie tego do niczego porównać, trudno to zweryfikować, gdy dodaję gazu to świst ustaje, myślałem, że to po prostu pasek klinowy lub co gorsza łożysko, jednak dzisiaj tego nie było, ale znowu wróci. Ostatnia rzecz, która mi tam jeszcze nie pasuje, chociaż tutaj możliwe, że winna jest moja wiedza, gdy jadę w korku, bez lub z bardzo małym gazem, niskie obroty, to auto jakby szarpie, zwalnia i przyśpiesza, bym pomyślał, że to sprzęgło na wykończeniu, ale innych oznak zużycia nie daje, a może nie w każdym samochodzie można jeździć bez gazu, nie wiem. Z góry dziękuję za sugestię, zdaje sobię sprawę, że nikt mi nie da diagnozy ze zwykłego opisu, jednak nie o to mi chodzi, potrzebuję tylko wskazówek, co należało by sprawdzić, co mogło by być powodem. Myślę, że te objawy, a przynajmniej większość mogą mieć coś wspólnego, np. malutka nieszczelność odmy, lub zużyty sensor lambda, tak to sobie tłumaczę w mojej niewiedzy o mechanice, że np. sensor lambda wykazywał trochę zakłamane wartości i wtryskiwacze używane po regeneracji nie były w stanie tam działać, dopiero "nowe z idealnym działaniem były w stanie wytrzymać te wartości".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trudno postawić jednoznaczną diagnozę. Autko ma już "parę" lat. Opisane okazjonalne niedomagania wskazują jednak na układ zasilania paliwem - niestety coś nie do końca sprawnego w układzie wtrysku paliwa - lub też układ zapłonowy - może któraś z cewek niedomaga.

W przypadku cewek bywają takie awarie, które ujawniają się okazjonalnie. Może warto podpiąć pod komputer i sprawdzić w rejestrze co się wydarzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.