Skocz do zawartości

318i M43B19 Przerywanie podczas przyspieszania i inne pytani


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć jakoś czas temu kupiłem sobie gruza e46 m43b19 z gazem na dojazdy do pracy a z racji że jestem osobą co lubi mieć w miarę sprawne auto mam kilka pytań.


1. Gdzie szukać przyczyny przerywania podczas mocnego przyspieszania autem? Dzieje się tak tylko na ciepłym silniku na zimnym problem nie występuje dodam że przy odpalaniu są słyszalne lekkie strzały w wydechu i podczas np. mocnego przyspieszania i wrzucania 2 na 3 i dodawania gazu w podłogę też czasem strzeli.


2. To chyba raczej nie jest normalne że auto ma okopcony na czarno koniec wydechu? Może to być jakoś związane z tym co wyżej?


3. Auto przerwywa też na gazie i przy mocnym przyspieszaniu czuć gaz w aucie.

Ogólnie na benzynie auto jedzie lepiej niż na gazie ale mam wrażenie że jestem trochę jak by zamulone.



Ogólnie prosił bym Was o jakieś rady od czego mogę zacząć sprawdzanie i szukanie problemu najlepiej od rzeczy których kupno raczej nie jest jakimś wydatkiem. Aktualnie w aucie wymienione filtry i oleje. Zauważyłem też że rura która dochodzi do filtra powietrza jest sparciala ale bede robił to na dniach. Ale zastanawiam się czy nie domknięty do końca filtr powietrza też może jakoś wpływać na orzerwywanie?

Edytowane przez Grzybu77
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od świec.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oraz oceny stanu przewodów, cewka w tym silniku też lubi się odezwać. Dla porządku wypadałoby sprawdzić błędy żeby wiedzieć na którym cylindrze jest problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Git wezmę to sprawdzę. Cewki to najlepiej odłączyć i jak si jak silnik gaśnie to że sprawna jest tak? A przewody wieczorem czy się nic nie "świeci"?


Świece już zamówione więc z automatu wymienie i jeszcze z ciekawości sprawdzę kompresję

Opublikowano

Wiadomo mogą być świece a może być cewka, bo w tym aucie jest jedna zbiorcza. Świece to i tak by pasowało wymienić jak nie wiadomo kiedy były wymieniane. Przy gazie można pomyśleć o jednoelektrodowych.

Cewka może działać na jałowym poprawnie i jak odłączysz kabel to będzie "kulał" a problemy mogą się objawiać dopiero pod obciążeniem podczas jazdy.

Ale jak masz LPG do tego piszesz, że czujesz gaz to pasowało by zrobić jakiś sensowny przegląd funkcjonowania instalacji bo tu możne być problem.

Poka tą instalacje jak to wygląda?


A tak poza tym to nie pisz w tytule posta E46 bo to wiadomo skoro w tym dziale piszesz, podawaj wersję silnikową :wink:

Opublikowano

Przegląd gazu jest w planie też właśnie. Co do wersji silnika do m43b19 118 km 318i.

Postaram się dziś zrobić zdjęcie to jeszcze wrzucę potem jak coś


Dobra tak to wygląda pod maską. Filtr wymieniony, nieszczelność usunięta i świece wymienione.

Gaz to jak coś BRC. A Poprzednie świece koloru kawa z mlekiem były.



IMG20220602121707.jpg IMG20220602121702.jpg IMG20220602121658.jpg IMG20220602121655.jpg

Opublikowano
Nie jest idealnie ale napewno usunięcie lewego powietrza pomogło. Po wymianie świec na nowe auto czasem faluje po wciśnięciu sprzegla przed dojezdzaniem np. do skrzyżowania. Zauważyłem też że wcześniej po odpięciu przeplywki auto gasło a teraz obroty spadają i wzrastają i auto dalej pracuje tak że no
Opublikowano

Jakie świece założyłeś?

Sprawdź jeszcze, czy aby rurka odpowietrzenia skrzyni korbowej jest cała i nie poparciała, ona jest z takiej miękkiej gumy kruszy się że starości i jak układ dostaje powietrza to obroty falują na wolnych lub przy puszczeniu gazu dojeżdżając do swiateł. Nr 3 na diagramie, tylko oczywiście nie kupujesz oryginału za 200 lub zamiennika za 150 tylko kawałek rurki olejoodpornej w sklepie Moto za 10zł i zakładasz :wink:

Opublikowano
Czyli w sumie muszę wymienić dwa węże jak na to patrzę bo numer 3 chyba jak by opaska jest czy coś. Dziś sprawdzałem to trochę rozbierania będzie żeby się dostać do tego :D
Opublikowano

Wymieniasz jak wąż jest sparciały pokruszony,

Rozbierania dużo nie ma musisz zdjąć filtr kabinowy i podszybie wcześniej rozpinając korytko na kable na podszybiu i wyjąć kable.

Wymieniasz jeden grubszy wąż, te opaskę poprostu przecinasz nożykiem i cienki wąż zostawiasz potem wszystko razem łączysz owijasz izolacją.

Jak masz gest możesz wymienić odmę nr 1 na diagramie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Więc tak ogólnie to objawy przerywania puki co ustały waz od odpowietrzania cały. W sumie to puki co jest ok tylko ten gaz oddać na przegląd i zobaczymy co dalej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.