Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

od pewnego czasu staram się znaleźć przyczynę szumów auta i chciałbym wiedzieć jak sprawdzić łożyska przednie?

Z tyłu posprawdzałem wrzucając D. Wymieniłem oba i mam zero szumów przy 100km/h na kanale. Dosłownie nic.

Z przodu podniosłem auto i zakręciłem kołem jak szybko się dało. Słyszę szum i na 99% to nie od tarcia klocków o tarczę... ale nie jest to to co było przy tylel, tam wyraźnie było słychać wycie. Teoretycznie powinienem sprawdzić to pod obciążeniem, ale jak? Na stacji diagnostycznej? Tam rolki są głośne.

Powiedzmy, że zdejmę zacisk i klocki - czy kręcąc tarczą (albo kołem po założeniu zacisku bez klocków i felgi) powinna być kompletna cisza? Hałas (jakikolwiek) oznacza, że piasta do wymiany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W większości przypadków jeżeli łożysko jest zużyte to natężenie dźwięku zmienia się z obciążeniem. Trzeba pojechać szerszym slalomem, jeżeli natężenie dźwięku się zmienia to łożyska do wymiany. Łożysko zawsze będzie trochę szumieć.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Niestety w moim przypadku ten test nie sprawdził się. Tzn słychać szum bez względu na obciążenie koła P/L.

Co do szumu to po wymianie z tyłu mam absolutną ciszę (słuchane na kanale przy >100km/h).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio miałem podobny przypadek, podejrzenie było na łożyska przednie. Wymieniłem komplet łożysk z przodu, szum dalej jest słyszalny, najmocniej w zakresie 80-120 km/h. Łożyska tylne wymienione rok temu wiec opadają. Jak zdiagnozować źródło szumu? Czy zwykła wizyta na stacji diagnostycznej załatwi sprawę czy zostaje głębsza analiza u mechanika?

Podejrzewam w moim przypadku układ przeniesienia napędu, tylko na co dokładniej zwrócić uwagę (dyfer, olej, wał)? Auto 325 tys. km przebiegu. Szum jest raczej stały bez względu na obciążenie, nie mocny ale dla mnie bez problemu słyszalny. Początkowo myślałem, że to zimówki, ale po zmienie na letnie nadal występuje.

Opublikowano

Historie szumów pochodzących od kół już trochę przerobiłem na przykładzie mojej e90.


Miałem taką sytuacje, że zaczęło mi dość uciążliwie szumieć w aucie, najbardziej przy prędkościach około 100km/h. Jako że oba łożyska z tyłu i prawe z przodu miałem wymienione, postanowiłem sprawdzić lewe przednie.

Co do łożyska z przodu to jeśli są uszkodzone to nawet prosta diagnoza polegająca na energicznym zakręceniu kołem rękami pozwala stwierdzić, że takowe łożysko szumi. Różnica pomiędzy dźwiękami pochodzącymi od ocierania się kloców o tarcze a szumem łożyska jest ewidentna. Akurat ja miałem ułatwione zadanie podczas diagnozy gdyż z prawej strony miałem nową piastę a z lewej starą, która szumiała. Wystarczyło porównać dźwięki. Piastę wymieniłem i co ciekawe szumy NIE ustały :). To znaczy te pochodzące od łożyska zapewne tak, ale okazało się że głównym źródłem szumu było cos innego. Mianowicie winowajcą była "wyząbkowana" opona w lewym przednim kole! Najprawdopodobniej do "wyząbkowania" doszło przez zbyt wysokie ciśnienie. Ustawiłem prawidłowe ciśnienia w każdej z opon a tą "wyząbkowaną" przełożyłem na drugą stronę samochodu. Rezultat był odczuwany od razu. Szum był o wiele cichszy gdyż teraz "wyząbkowana" opona była po stronie pasażera a nie tak jak wcześniej od strony kierowcy, oraz prawidłowe ciśnienie prawdopodobnie też zrobiło swoje.


W przeszłości jak padło mi łożysko z tyłu to objaw był ewidentny, szum był donośny. Jak auto skręcało w jedną ze stron szum nagle znikał a jak jechało na wprost lub skręcało w stronę przeciwną to występował. Winne było łożysko prawy tył. Po wymianie wszystko ucichło.

Opublikowano
Ciekawy przypadek i ciężko coś takiego zdiagnozować. Będę musiał zacząć od sprawdzenia ciśnienia i podmiany opon stronami. W sierpniu przegląd to sprawdzę też co się dzieje pod spodem.
Opublikowano

OK wymieniłem obie piasty na kołach przednich i łożysko z tyłu jakieś 20kkm temu jedno i 4kkm temu drugie.

Na pewno łożyska dobre są absolutnie ciche. I zmiana komfortu jazdy jest.

W moim przypadku za część odgłosów odpowiadało padnięte łożysko prawe. Po zdjęciu zacisku powinno być absolutnie cicho a u mnie szum.

Z lewej strony było w zasadzie cicho, ale piasta już po demontażu w ręce (wcześniej bez tarczy na kole z resztą też) miała wyczuwalny "skok" w jednym miejscu. Kręcenie podniesionym kołem nic nie zmieniało.

Z tyłu również lewe szumiało, prawe ciche wciąż.


Niestety dalej walczę z drganiami przy hamowaniu :mad2: , ale nie będę o tym może tu pisał. Od tego inny temat.

Opublikowano

Tak z ciekawości, przy jakim przebiegu łożyska wymagały wymiany? Pierwsza wymiana z oryginalnych?

 

OK wymieniłem obie piasty na kołach przednich i łożysko z tyłu jakieś 20kkm temu jedno i 4kkm temu drugie.

Na pewno łożyska dobre są absolutnie ciche. I zmiana komfortu jazdy jest.

W moim przypadku za część odgłosów odpowiadało padnięte łożysko prawe. Po zdjęciu zacisku powinno być absolutnie cicho a u mnie szum.

Z lewej strony było w zasadzie cicho, ale piasta już po demontażu w ręce (wcześniej bez tarczy na kole z resztą też) miała wyczuwalny "skok" w jednym miejscu. Kręcenie podniesionym kołem nic nie zmieniało.

Z tyłu również lewe szumiało, prawe ciche wciąż.


Niestety dalej walczę z drganiami przy hamowaniu :mad2: , ale nie będę o tym może tu pisał. Od tego inny temat.

Opublikowano

Przód na 99% ori bo z napisami BMW (FAG) - 325 000 i przebieg na 99% też oryginalny.

Tył 305 000 prawe i lewe 320 000. Nie wiem czy pierwszy raz wymieniane. Ale raczej nie bo nakrętki na półosiach były oryginalne na 99%.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.