Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Walczę od pewnego czasu z delikatnym skakaniem obrotów silnika na wolnych obrotach między 10 a 20 obrotów na minutę.

Jedyny błąd jaki się pokazuje w programie inpa to 41ab, wymieniłem wszystkie węże podciśnienia, konwentery ciśnienia sterujące turbinami (pierburga nowe), czujnik temperatury powietrza za IC, intercooler oraz wszystkie uszczelki dolotu. Odłączyłem przewód od EGR oraz wyczyściłem zawór który pracuje prawidłowo, korekty wtryskiwaczy w inpie mieszczą się między -0,40 a + 0,40. Dodam jeszcze że skakanie obrotów czuć najbardziej gdy silnik ma około 50 stopni. Prosił bym o podpowiedzi co mogę dodatkowo sprawdzić o czym mogłem zapomnieć a może ktoś miał podobny problem. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest opis błędu dla ECU silnika nr. d72n47b0......


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Kontrola wiarygodności ciśnienia ładowania z ciśnieniem spalin i ciśnieniem otoczenia.

Usterka jest wykrywana, gdy różnica między ciśnieniem ładowania a średnią wartością dwóch ciśnień odniesienia (ciśnienia otoczenia i ciśnienia spalin) przekracza następującą wartość graniczną: -80 mbar

Różnica między ciśnieniami odniesienia musi być mniejsza niż następująca wartość: 60 mbar


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Kontrola wiarygodności jest przeprowadzana, gdy jeden z prawidłowych zakresów pracy jest aktywny:

Silnik w trybie czuwania: Zmiana stanu od przebudzenia na co najmniej czas odbicia: 2 s

Zacisk 15 WŁ:

- Zacisk 15 włączony przez minimalny czas: 6000 ms.

- Prędkość obrotowa silnika mniejsza niż prędkość maksymalna: 10 obr./min.

Podczas dłuższej fazy biegu jałowego i niskiego obciążenia filtra cząstek stałych:

- Silnik pracuje.

- Zakres pracy ważny co najmniej przez następujący okres: 8000 ms.

- Prędkość obrotowa silnika pomiędzy następującymi wartościami:

Dolna wartość: 650 obr/min.

Górna wartość: 900 obr/min.

- Szybkość wtrysku paliwa pomiędzy następującymi wartościami:

Dolna wartość: 0 mg/skok.

Górna wartość: 15 mg/skok.

- Sygnał zadziałania przepustnicy mniejszy od wartości: 10 %

- Maksymalna wartość ilości osadów sadzy w filtrze cząstek stałych silnika Diesla jest mniejsza od wartości: 25 g.

- Czas od ostatniej regeneracji filtra cząstek stałych silnika Diesla jest powyżej następującej wartości: 250 s.

- Prędkość jazdy poniżej wartości: 8 km/h.

Silnik na dobiegu przynajmniej przez okres dobiegu: 4000 ms.


Stan terminala

Status PWF: Jazda


Stan terminala

Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala

Status PWF: Zamieszkały


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeżeli występuje dłużej niż przez okres: 500 ms


Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia

przewodów i wtyczki 2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe są w porządku:

Wymień czujnik ciśnienia ładowania




____________________________________________





Sprawdź przewody i kość od czujnika , tak jak jest napisane powyżej. Dodatkowo wykręć czujnik i sprawdź czy nie jest zapchany sadzą?


Takie objawy może też dawać zasyfiony kolektor ssący, źle działające klapki kektora, brudna przepływka.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.