Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Sprawdzałem dziś na stronie akcje serwisowe na moje auto.

Mam dwie akcje, jedna to 0013500300 - aktualizacja oprogramowania sterownika silnika - tak powiedział doradca serwisowy.

Może ktoś więcej wie, co to za akcja, co aktualizacja zmienia?.


Edit. Na niemieckiej stronie kba-online.de Po numerze tej akcji, pokazuje że jest: nieszczelnośc w module recyrkulacji spalin ,

Działania producenta: chłodnica egr jest sprawdzana i w razie potrzeby wymieniana....


Tak więc już sam nie wiem. Wiem ze juz akcje na egr miał robioną

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akcja techniczna 06.05.2022

Programowanie sterowników (DDE) 0013500300

F1x F2x F3x B47O B47K B47U

Stan faktyczny

Analizy jakości przeprowadzane w naszej firmie wykazały, że w rzadkich przypadkach w trakcie użytkowania samochodu w układzie dolotowym mogą gromadzić się łatwopalne osady. Z tego powodu należy zintegrować funkcję ochronną działającą w oparciu o oprogramowanie dla odpowiedniego podzespołu, aby zapobiec dalszemu rozprzestrzenianiu się potencjalnego uszkodzenia. W przypadku początkowego lokalnego przepalenia w układzie dolotowym aktywuje i wyświetli się dodatkowo komunikat Check-Control „Usterka napędu...”.

Konsekwencje

W rzadkich przypadkach osady te mogą doprowadzić do lokalnych przepaleń układu dolotowego, a w skrajnym przypadku – do pożaru.


Akcja techniczna 13.05.2022

Test pojazdu przed wykonaniem innych prac 0013670300

F1x F2x F3x B47K B47O B47U

Stan faktyczny

Dany samochód jest objęty akcją techniczną 0013500300. W przypadku samochodów, których dotyczy problem, bezwzględnie konieczne jest, aby przed przeprowadzeniem wymienionej wyżej akcji technicznej (Programowanie) przeprowadzić „Test pojazdu z odczytem pamięci błędów” oraz „Test działania czujników ciśnienia” w celu uzyskania wiedzy na temat stanu samochodu.

Konsekwencje

Istnieje możliwość, że po przeprowadzeniu programowania określone podzespoły będą wykazywać błąd elektryczny. W celu uniknięcia irytacji klientów oba testy służą do wykrycia, udokumentowania i usunięcia występujących błędów jeszcze przed programowaniem.

Opublikowano
Akcja techniczna 06.05.2022

Programowanie sterowników (DDE) 0013500300

F1x F2x F3x B47O B47K B47U

.

Dzięki bardzo kolego za info. Na 23 czerwca jestem umówiony w serwisie.

Co do drugiej akcji, to chyba nic nie będą robić, bo czujniki są wykodowane i w letnich kołach ich nie mam. Pomiar odbywa się chyba czujnika ABS.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Programowanie jednostek sterujących 0013510300 F1x F2x F3x z silnikiem B47x

Sytuacja W ramach ciągłych kontroli jakości przeprowadzonych przez BMW Group stwierdzono, że łatwopalne osady mogą rzadko tworzyć się w układzie dolotowym podczas jego eksploatacji. Z tego powodu funkcja ochrony oparta na oprogramowaniu musi być zintegrowana w odniesieniu do odpowiedniego komponentu, aby zapobiec ewentualnemu dalszemu rozprzestrzenianiu się potencjalnych szkód. W przypadku miejscowej karbonizacji w układzie ssącym aktywowany jest komunikat Check-Control „Usterka układu napędowego…” i wyświetlany klientowi.

Konsekwencje Osady te mogą w bardzo pojedynczych przypadkach spowodować miejscowe oparzenia układu ssącego, aw skrajnych przypadkach pożar.

Dotyczy to pojazdów Niektóre jednostki F1x F2x F3x z silnikiem B47x.

Środek zaradczy  Sprawdź komunikat Sprawdź-kontrola poziomu płynu chłodzącego.  Zapytaj klienta, czy w przeszłości musiał uzupełniać płyn chłodzący.  Programowanie jednostek sterujących.

Procedura 1. Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego Procedura sprawdzenia komunikatu Check-Control testerem diagnostycznym:  Podłączyć ładowarkę do pojazdu.  Połącz system programowania z pojazdem (ISTA 4).  Obróbka pojazdu  Funkcje serwisowe  Informacje o pojeździe  Komunikat Check-Control: „Niski poziom płynu chłodzącego” (kod 166)  Jeśli występuje „Niski poziom płynu chłodzącego” lub jeśli według klienta płyn był uzupełniany w przeszłości, należy sprawdzić szczelność układu chłodzenia. W tym celu należy postępować zgodnie z opisem w rozwiązaniu serwisowym SEL-SEL-P-0-20000789766777.  Jeśli nie ma komunikatu Check-Control «Niski poziom płynu chłodzącego», Należy sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniku płynu chłodzącego. Należy postępować w następujący sposób: Procedura sprawdzania poziomu płynu chłodzącego w zbiorniku płynu chłodzącego:

Ostrzeżenie! Jeśli silnik jest gorący, a układ chłodzenia jest otwarty, płyn chłodzący może wyciekać i spowodować oparzenia. Niebezpieczeństwo obrażeń. Układ chłodzenia otwierać tylko przy zimnym silniku.

1. Pozwól silnikowi ostygnąć.

2. Lekko obróć korek zbiornika płynu chłodzącego w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aby się lekko otworzył i ulotniło się nadciśnienie.

3. Otwórz korek zbiornika płynu chłodzącego.

4. Poziom płynu chłodzącego jest prawidłowy, jeśli znajduje się pomiędzy oznaczeniami minimum i maksimum na szyjce wlewu. Przykładowy obraz: zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego

upload_2022-12-24_8-38-49.png

5. Obróć zapięcie, aby je zamknąć.  Jeśli nie ma komunikatu „Niski poziom płynu chłodzącego” i nie uzupełniono płynu chłodzącego, uzupełnij pojazd ponownie. Nie jest konieczna dodatkowa naprawa.  Jeśli występuje „Niski poziom płynu chłodzącego” lub jeśli zgodnie z życzeniem klienta płyn chłodzący był uzupełniany w przeszłości, należy sprawdzić szczelność układu chłodzenia. W tym celu należy postępować zgodnie z opisem w rozwiązaniu serwisowym SEL-SEL-P-0-20000789766777. Ostrzeżenie: Podczas diagnozowania możliwego wycieku płynu chłodzącego, który nie jest spowodowany przez chłodnicę EGR, ale przez inny element układu chłodzenia, należy je oddzielnie zdiagnozować i naprawić (w razie potrzeby

2. Programowanie jednostek sterujących ● Podłącz ładowarkę do pojazdu. ● Połącz system programowania z pojazdem. (ISTA 4) ● Uzyskaj plan pomiarów. ● Zaakceptuj lub w pełni wykonaj plan działań z jednostkami sterującymi do zaprogramowania/kodowania i udostępnienia. ● Zapoznaj się z raportem końcowym. ● Na podstawie raportu końcowego wykonaj test pojazdu i wykasuj pamięć usterek. Ostrzeżenie: Dzięki integracji programowania w ISTA 4 zmiana systemu warsztatowego nie jest od teraz konieczna. Sprawdź raport końcowy. Do programowania/kodowania wymagany jest ISTA 4 z jednym z następujących pakietów danych serwisowych: • ISTA 4.35.3x (I-Level F010-22-03-552 lub nowszy). • ISTA 4.35.3x (I-Level F020-22-03-552 lub nowszy). • ISTA 4.35.3x (I-Level F025-22-03-552 lub nowszy). Ostrzeżenie: Konieczne jest, aby programowanie odbywało się na poziomie integracji wymienionym powyżej lub wyższym. Proszę zwrócić uwagę na informacje dotyczące programowania w systemie warsztatowym oraz odpowiednie ostrzeżenia w dokumentacji użytkownika. Ostrzeżenie: Klient musi być poinformowany o sytuacji kampanii technicznej. Ponadto należy zwrócić uwagę klienta, że ​​po zaprogramowaniu wymagana jest faza adaptacji lub okres adaptacji wynoszący około 500 do 700 km, aw wyjątkowych przypadkach około 2000 km. W fazie adaptacji funkcja ochrony oparta na oprogramowaniu nie jest jeszcze skuteczna. Części zamienne Żadne części nie są wymagane. Rozliczenie Rozliczenie musi być przeprowadzone zgodnie z aktualnymi warunkami gwarancji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ponadto należy zwrócić uwagę klienta, że ​​po zaprogramowaniu wymagana jest faza adaptacji lub okres adaptacji wynoszący około 500 do 700 km, aw wyjątkowych przypadkach około 2000 km. W fazie adaptacji funkcja ochrony oparta na oprogramowaniu nie jest jeszcze skuteczna. Części zamienne Żadne części nie są wymagane. Rozliczenie Rozliczenie musi być przeprowadzone zgodnie z aktualnymi warunkami gwarancji.

O tym ASO chyba nigdy nie informują klienta niestety a szkoda.Zaoszczędziłoby mi to trochę nerwów i stresu.


Dla mnie istotna informacja potwierdzająca mój przypadek.

Mój samochód zaraz po aktualizacji zaczął więcej spalać, podwyższyła się temp. spalin i DPF rzadziej się wypalał. Zwłaszcza wyższe spalanie martwiło mnie ponieważ nie akceptuję jak coś nie działa jak powinno. Dzwoniłem do kilku ASO i tylko w jednym powiedzieli że po aktualizacji po jakimś przebiegu wszystko powinno się unormować . Faktycznie po przejechaniu ok.800km wszystko wróciło do stanu przed aktualizacją.

Opublikowano
U mnie w przypadku wypalania dpf jest odwrotnie. Przed aktualizacją wypalał dpf co ok. 500km. Obecnie co ok. 120km. Przejechałem już 800km. Trochę mnie to niepokoi. Żadnych błędów nie ma. Nie wiem co z tym fantem zrobić. Downgrade oprogramowania nie możliwy:-(
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.