Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy ktoś z Was zdecydował się może na zamówienie opcji „Zawieszenie adaptacyjne M”…?

Przy konfigurowaniu auta długo się nad tym zastanawiałem (próbowałem zebrać feedback z działu spalinowych X3 - ale to zawieszenie w spalinowych wersjach X3 jest dostępne tylko od M40 wzwyż, więc informacji zwrotnej mało).


W każdym razie jest to jedna z opcji, którą można w iX3 domówić… post factum, przez sklep ConnectedDrive. Cały potrzebny hardware jest na pokładzie w każdym iX3, trzeba tylko dokupić i aktywować tą funkcjonalność.


W standardzie iX3 jest zwykle zawieszenie adaptacyjne - czyli jednorazowo ustawiamy Comfort bądź Sport i taka charakterystyka zawieszenia jest do momentu aż nie zmienimy ustawienia.


A w zawieszeniu adaptacyjnym M - system korzysta z tych samych regulowanych amortyzatorów, ale zmian ich twardości (każdego z czterech niezależnie) dokonuje ileś_tam_razy/sekundę w zależności od informacji z szeregu czujników.

Czyli jak wjeżdżamy na słabą nawierzchnię, zawieszenie powinno się samo zmiękczyć, jak wchodzimy szybko w lewy zakręt - amortyzatory po prawej powinny się nieco utwardzić, itd.


Tyle teoria, jak jest w praktyce - nie wiem. Generalnie założenia brzmią ciekawie, ale nie chciałbym „z defaultu” utwardzić żonie :P samochodu (a jest takie ryzyko - wszak to wyposażenie z grupy „M”).

Opcja przez sklep ConnectedDrive kosztuje 1999 brutto (tyle samo co przy zamawianiu do produkcji), po wykupieniu pozostaje w aucie na zawsze. Szkoda, że nie można wykupić np. na miesiąc do testów :) przy innych opcjach jak RTTI, są z reguły różne okresy aktywacji funkcjonalności…

Opublikowano
Też bym chciał to wiedzieć. Jak zamawiałem auto pytałem się u sprzedawcy jaka jest różnica, to mi odpowiedział, że to jest inne zawieszenie i sztywniejsze. Co potem okazało się nieprawdą. Z innego forum dowiedziałem się tylko, że po dokupieniu sport można sobie oddzielnie ustawiać tryby dla kierownicy, napędu i zawieszenia. Np. tylko kierownicę sport a zawieszenie comfort. Ale poza tym niewiele więcej: jaka jest konkretnie różnica i czy warto to mieć czy nie - tego dalej nie wiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No niestety sprzedawcy niekoniecznie zawsze mają pełną wiedzę - choć przy takiej ilości modeli i opcji trudno się do końca dziwić.

Mój doradca twierdził, że auto jest twardsze, bo „stara się” cały czas pracować w sportowym trybie. Ale czy tak jest w rzeczywistości…? Na podstawie feedbacku ze spalinowych X3 ogólny wniosek jest mało precyzyjny i sprowadza się do stwierdzenia „w porównaniu ze zwykłym adaptacyjnym, zawieszenie adaptacyjne M >robi robotę<”… :wink:


Ja odpuściłem tą opcję przy zamawianiu auta, bo sprawdziłem sobie że akurat w iX3 będzie możliwe jej późniejsze dokupienie, stąd teraz wracam do tematu.

Opublikowano
myślę, że zyski BMW by wzrosły jakby była możliwość włączenia tego zawieszenia na okres próbny, chociażby na jeden dzień, żeby było wiadomo czy faktycznie warto to kupić i się przyda. Bo tak jak ktoś ma wydać w ciemno tyle kasy to woli nie ryzykować, no chyba, że ktoś się kompletnie z kasą nie liczy i kupuje wszystko co jest nawet jak nie będzie używał. Ale jaki to ma sens.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kontaktowałem się z infolinią ConnectedDrive, niestety nie przewidują wprowadzenia okresu próbnego na tą opcję.

Ale jest wyjście z sytuacji :)

To jest zakup na odległość, więc... przysługuje 14-dniowy termin wypowiedzenia umowy :)

Czyli w praktyce można potestować opcję up to 14 dni i sobie ją zostawić, bądź zwrócić.


Niestety jest też haczyk.

Od pewnego czasu BMW nie wystawia faktur VAT za zakup produktów w sklepie ConnectedDrive. Wystawiają tylko faktury imienne bez NIP. Więc wydatku dokonanego przez sklep nie da się ująć w kosztach...

Choć prawdę powiedziawszy przy zakupie na firmę (inną niż JDG) i tak nie obowiązuje prawo zwrotu konsumenckiego… (tzn. zwrot zależy od dobrej woli sprzedawcy)

Opublikowano
Po odebraniu auta okazało się, że wersja LCI sport (no, zaskoczenie) ma jednak trzy tryby do wyboru, czyli sport/komfort/eco. Myślałem, że są dwa a sport się dokupuje. Natomiast po obejrzeniu dostępnych dla LCI dodatków widzę, że w opisie Adaptacyjnego Zawieszenia Sportowego M jest napisane, że to co się dokupuje to jest automatycznie dostosowywanie parametrów auta do otoczenia, czyli, że w ogóle nie trzeba przełączać między sport a comfort bo auto robi to samo zależnie od otoczenia ... Albo można sobie ręcznie ustawić każdy parametr. Czy to jest warte 2000? No nie wiem bo tak jak już pisałem w innym poście, dla mnie auto w trybie komfort jest wystarczająco dynamiczne a na naszych drogach i tak się nie poszaleje. Dopiero może jakby ktoś miał pod ręką tor wyścigowy i często na nim jeździł to wtedy by było widać różnicę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To akurat nie jest zaskoczeniem, wszystkie BMW mają w standardzie trzy tryby. Jeśli mają bardziej rozbudowaną konfigurację, wtedy dochodzą kolejne tryby jak np. Sport+

Co do wydatku 2000 zł za zawieszenie adaptacyjne M - to jest dokładnie ten sam dylemat jak to, czy warto dopłacać 3000 zł za zwykle zawieszenie adaptacyjne, skoro standardowe nieadaptacyjne jest wystarczająco komfortowe, czy warto dopłacać do szyb akustycznych, skoro w standardzie auto jest dobrze wyciszone, itd. itd. Albo czy w ogóle warto płacić 300kPLN+ za BMW skoro Kia właściwie tak samo jeździ…

Generalnie dobrze, że jest wybór, zwłaszcza że przymusu kupna dodatków nie ma - każdy wybiera wg własnego uznania, potrzeb, tudzież zasobności portfela :wink:


Z ciekawostek, w nawiązaniu do tematu przewodniego wątku - obecnie cennikowo przy zamawianiu auta zawieszenie adaptacyjne M kosztuje 2300 zł, a przez Connected Drive wciąż 1999 zł - więc promocja :)

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z okazji Black Week skusiłem się :wink: na zamówienie tej opcji. Poza tym BMW wreszcie zaczęło wystawiać faktury VAT na zakup uslug przez sklep Connected Drive - więc oprócz zniżki 20% z tytułu Black Week można odliczyć VAT, a resztę wrzucić w koszty. Daje to realną cenę tej opcji na poziomie 1000-1100 zł.


Co do samej funkcji:

- można z poziomu iDrive samemu zadecydować w którym momencie się ją aktywuje, trwa to ok. 5 min i samochód musi w tym czasie stać zaparkowany (miałem w planach pojechać na jakiś tor i sprawdzić zachowanie przed/po, ale spadł śnieg więc odpuściłem testy) :wink:

- po aktywacji w trybach Sport Individual i EcoPro Individual dochodzi możliwość ustawienia trybu pracy zawieszenia (Sport lub Comfort)

- w trybie Comfort nie zmienia się nic (tu nie ma trybu Individual, więc nie ma możliwości konfiguracji)

- nie dodaje się żaden dodatkowy tryb (typu Sport+)


Na razie za wcześnie powiedzieć, czy funkcja wpływa na inne zachowanie samochodu w stosunku do „zwykłego” zawieszenia adaptacyjnego. Moje główne obawy, że auto będzie twardsze w trybie Comfort na szczęście się nie sprawdziły - samochód nadal jest bardzo komfortowy w trybie Comfort.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.