Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,


Od jakiegoś czasu miewam problemy z szarpaniem na zimnym, szarpanie pojawia się tylko i wyłącznie na zimnym i trwa może z 10 - 15 sekund potem nagle ustaje. Okazało się iż dolot był cały zawalony, mechanik wymienił na "nowy" ale problem nie ustawał, dziś już mam wymieniony zawór EGR ale objawy nadal występują, podpowiedzcie co może sie dziać ...


Pozdrawiam Was !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
uszkadzają się sterowniki świec, kilka dni temu otwierałem swój i naprawiałem, szarpanie na zimnym i dymienie, po naprawie problem znikł, ale jeżeli masz komunikat o świecy, warto od niej zacząć, może jest uszkodzona?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdzić czy ta świeca żyje, jeżeli tak no to może być sterownik, robiłem to sam więc naprawa bez kosztów, ale są firmy które się tym zajmują, na allegro jest ogłoszenie, 250zł chce gość
Opublikowano
uszkadzają się sterowniki świec, kilka dni temu otwierałem swój i naprawiałem, szarpanie na zimnym i dymienie, po naprawie problem znikł, ale jeżeli masz komunikat o świecy, warto od niej zacząć, może jest uszkodzona?

a co w nich pada? zgłaszają wtedy jakiś błąd?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdzić czy ta świeca żyje, jeżeli tak no to może być sterownik, robiłem to sam więc naprawa bez kosztów, ale są firmy które się tym zajmują, na allegro jest ogłoszenie, 250zł chce gość

Możesz napisać co konkretnie było uszkodzone w sterowniku ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
od głównego plusa wewnątrz sterownika, zasilanie doprowadzane jest do płytki takimi cienkimi drucikami zatopionymi w żelu w kilka miejsc, są bardzo delikatne i moim zdaniem źle zaprojektowane, obciążenie prądowe jest zbyt duże aby to bezawaryjnie długo pracowało, trzeba sprawdzić te połączenia, w moim przypadku kilka połączeń było przerwanych bezpośrednio na zacisku zasilania ale od wewnątrz, trzeba to dobrze oczyścić, poza samym żelem, na samym zacisku jest taki ala silikon, który usztywnia te połączenia, nie widać przerwy, dopóki się tego nie ruszy. Zrobiłem nawet zdjęcie, ale nie mam serwera żeby to wrzucić..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
od głównego plusa wewnątrz sterownika, zasilanie doprowadzane jest do płytki takimi cienkimi drucikami zatopionymi w żelu w kilka miejsc, są bardzo delikatne i moim zdaniem źle zaprojektowane, obciążenie prądowe jest zbyt duże aby to bezawaryjnie długo pracowało, trzeba sprawdzić te połączenia, w moim przypadku kilka połączeń było przerwanych bezpośrednio na zacisku zasilania ale od wewnątrz, trzeba to dobrze oczyścić, poza samym żelem, na samym zacisku jest taki ala silikon, który usztywnia te połączenia, nie widać przerwy, dopóki się tego nie ruszy. Zrobiłem nawet zdjęcie, ale nie mam serwera żeby to wrzucić..

Dziękuję za odpowiedź.Czyli przyczyna awarii sterownika podobna o ile nie ta sama co w starszych modelach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokładnie tak, ten sam problem występuje w sterownikach ABS w starszych modelach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.