Skocz do zawartości

F10 Gniazda zapalniczki nie działają a bezpiecznik OK


peter83it

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem w trakcie montażu kamerki ( wideo rejestratora przód tył ) chciałem na początek podłączyć pod gniazdo zapalniczki i okazuje się że w gnieździe brak prądu :shock:

Sprawdziłem bezpiecznik jest ok no chyba że to inny bezpiecznik bo jak widzę mam trochę inną skrzynkę albo jest do góry nogami w stosunku do innych zdjęć znalezionych na forum i w necie,

U mnie akurat jest taka skrzynka:

https://imagizer.imageshack.com/img922/123/aJiHCM.jpg


Zastanawiam się który bezpiecznik mogę wykorzystać do podłączenia zasilania dla kamery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sprawdziłem cały ten pion bezpieczników od góry znajdują się pokolei 30,30,20,20,30,30,40 sorry ale w tej chwili nie mam jak edytować zdjęcia.

Tak było by spoko właśnie jak by działała po zamknięciu auta mam do niej hardware kit kontroler rozładowania akumulatora i jest tam max 20min po wyłączeniu auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że masz podobne pojęcie o bezpiecznikach jak ja … 20.30.40 itd.

Bezpieczniki odpowiedzialne za gniazda zapalniczek są w schowku a nie w bagażniku.

Może lepiej zapłacić kilka zł elektrykowi i nie uwalić sobie czegoś w aucie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Sprawdziłem cały ten pion bezpieczników od góry znajdują się pokolei 30,30,20,20,30,30,40 sorry ale w tej chwili nie mam jak edytować zdjęcia.

Tak było by spoko właśnie jak by działała po zamknięciu auta mam do niej hardware kit kontroler rozładowania akumulatora i jest tam max 20min po wyłączeniu auta

 

Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem?

Chcesz aby kamerka nagrywała 20min. po zamknięciu auta , tzn. twoja kamerka ma moduł ,który wyłącza ją po 20min ?


Ja u siebie kamerkę mam podłączoną do gniazda zapalniczki , które znajduje się pod schowkiem pasażera.

Tylko tyle , że nagrywanie po zamknięciu

auta kończy się po ok 3min.


L0gV2PsJ




Bezpiecznik odpowiedzialne za gniazda zapalniczki.....

- F54.......20A - konsola środkowa ( przód i tył )

- F65 ........15A lub 20A - podłokietnik przód i pod schowkiem pasażera.

- F147........ 15A lub 20A - bagażnik


1VnYalZnMl


1VnYOd2EWK


HhUJpoAC



CDN.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że masz podobne pojęcie o bezpiecznikach jak ja … 20.30.40 itd.

Bezpieczniki odpowiedzialne za gniazda zapalniczek są w schowku a nie w bagażniku.

Może lepiej zapłacić kilka zł elektrykowi i nie uwalić sobie czegoś w aucie ??

 


Yyyy chyba troszkę większe a tak w ogóle to jest skrzynka w schowku :8) a poza tym pytam tutaj ponieważ jest to już auto bardziej skomplikowane i zdaje sobie sprawę że jeżeli odłączę jakiś bezpiecznik to mogę przerwać jakiś sygnał o się wywali coś tak że później nie tylko elektryk będzie potrzebny ale i komputer :roll: więc wiem że są tutaj doświadczeni i mogą pomóc zachować rozsądek i uniknąć szkód :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sezon na montaż kamerek widzę . Dzisiaj też podpinam i konsola i nad nogami pasażera brak prądu . Bezpiecznik w schowku właśnie . Dostęp beznadziejny .cienkie długie szczypce potrzebne .


Gorzej że zasilanie się utrzymuje zawsze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sezon na montaż kamerek widzę . Dzisiaj też podpinam i konsola i nad nogami pasażera brak prądu . Bezpiecznik w schowku właśnie . Dostęp beznadziejny .cienkie długie szczypce potrzebne .


Gorzej że zasilanie się utrzymuje zawsze .

 

- F54..........20A

- F147.........20A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Burza1234 za konkrety


Tak właśnie chodzi o to żeby nie wyłączała się gdy wysiądę i zamknę auto więc do tego dokupiłem taki adapter:

https://imagizer.imageshack.com/img923/2194/0oYLF5.jpg

A kamerka to 70mai Dash Dam 4K A800S

Kolega mój ma starszą wersję kamerki i ma właśnie podłączoną przez ten adapter do akumulatora (w innym aucie) lecz ja nie podłączę raczej bezpośrednio ponieważ jak już mówiłem jest to już bardziej skomplikowany samochód i może mieć jakieś systemy które będą zakłócane przez takie bezpośrednie połączenie aczkolwiek mogę się mylić lecz według mnie rozsądnym rozwiązaniem jest użyć jakiegoś plusa z bezpiecznika który jest nie zależny od zamknięcia auta pilotem czy wyłączenia zapłonu.


Ja w momencie montażu chciałem ją zasilić z zapalniczki aby ustawić sobie widok itd. i w tedy zobaczyłem że nie działa gniazdo (po czym sprawdziłem miernikiem) wcześniej nie miałem okazji używać gniazda.

Gniazda zapalniczki mam w środkowej konsoli między uchwytami na kubki i na końcu konsoli (pasażer po środku) oba nie działają, nie posiadam gniazda pod schowkiem :shock:


Zaraz sprawdzę czy jest w ogóle masa w gniazdach zapalniczek bo jeżeli nie to by znaczyło że ktoś wcześniej kombinował i nie podłączył wtyczek :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem te dwa piony i wszystko dobre ->



3dd5AX.jpg



zaczynam podejrzewać że nie jest podłączona wtyczka do zapalniczki ponieważ sprawdziłem masę i masy brak sprawdziłem też plusa na gniazdo kontra bezpiecznik bo po jednej stronie bezpiecznika musi iść plus przez bezpiecznik dalej do układu jeżeli wtyczka jest odłączona to będzie brak plusa i masy czyż nie tak :8) ale rozbiórkę konsoli zostawiam na ewentualny weekend teraz będę szukał stałego plusa aby podłączyć kamerkę, któryś z kolegów ma jakiś pomysł co do bezpiecznika z którego mogę podkraść plusa chodzi o to że jak wypnę dany bezpiecznik to żebym czasami nie rozłączył jakiejś linii chcę dać ten rozdzielacz Fuse Tap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego sprawdzasz złe bezpieczniki!

Spójrz na swoje zdjęcie i porównaj go z moimi. Ciebie interesuje bezpiecznik F54..... Ty zaznaczyłeś bezpieczniki.....

- od F16 do F22

- od F36 do F42

Patrząc na twoje zdjęcie jest on na górze po prawej stronie.


To urządzenie co zasila rejestrator musi być podłączone....????

- do masy/minusa

- plus po zapłonie

- stały plus z akumulatora

???????????????



Sprawdź bezpiecznik F26........5A , czy na nim jest stały plus po uśpieniu auta?


1VnYOd2EWK

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja tylko pragnę zauważyć że rysunki przedstawiają skrzynkę bezpiecznikową do góry nogami względem tego co kolega dał na zdjęciu . W dodatku zdjęcie jest prawidłowe . Ta śruba krzyżakowa jest na dole . Tak jak u mnie .


Edit : Jednak fotka autora jest do góry nogami :) Prawidłowo u mnie tak między tym zielonym a żółtym bezpiecznikiem jest 20A .

79e105669d094a2cmed.jpg


Faktycznie po zamknięciu pilotem po max 3 minutach a generalnie szybciej odcinane jest zasilanie z gniazd . Tak jak chciałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Paszczaku

Fotka nie jest dobry nogami tylko to jest Anglik i widocznie mam ją umieszczona o 180° :shock:


I każdy pisze że ma ciężki dostęp do bezpieczników a u mnie jak jest odwrócone to już mam kosmos bo nawet tego bezpiecznika od zapalniczki nie widać :roll:


No i bezpiecznik wymieniony gniazda działają, tylko zastanawia minie ile mam aktywne napięcie w gniazdku po odblokowaniu pilotem drzwi a może przy każdym otwarciu drzwi jest aktywowane ponieważ po odblokowaniu drzwi pilotem napięcie było jeszcze po jakiś 15stu minutach :shock: może jest na stałe :8)

Edytowane przez peter83it
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to faktycznie będzie hardcor bo w tym przypadku ten bezpiecznik będzie niemal u góry całkiem . Tak sobie myślę że najprościej to by rozebrać ten plastik nad nogami pasażera jak do wymiany kabinowego filtra . bo wtedy sobie latarkę jakąś w schowku wstawisz żeby poświecić . Tylko pamiętaj że do tego trzeba tą boczną listwę ozdobną z tunelu środkowego zdjąć w 1 kroku .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba rozbierać - dostęp jest przez schowek...


Ostatnio sam musiałem tego dokonac bo ładowarka zwarła PLUSOWE "wąsy" - swoja drogą ktoś dał ciała przy projektowaniu gniazda zapalniczki ....

Wyjmowanie bezpiecznika jest dość kłopotliwe - można poradzić sobie tzw. haczykami do oringów.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmowanie bezpiecznika jest dość kłopotliwe - można poradzić sobie tzw. haczykami do oringów.

W bagażniku przy bezpiecznikach jest (powinien) być chwytak podobny do:

e4f23bac44b280dd91f9aeaf0895

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Tez mam anglika i zeby dostac sie do tego bezpiecznika wyjmowalem schowek poniewaz nie ma opcji na wmiane go przez to okienko w schowku (bezpiecznik jest na samej gorze). Co do karteczki z rozpiska za co ktory bezpiecznik odpowiada to ja mam taka w przy bezpiecznikach w bagazniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.