Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej, z tego co czytam światła laserowe są tylko w jednej opcji dla G30stki. Czy posiadają one inne funkcje poza załączaniem się od 60km/h? Wycinanie wiązki dla innych kierowców? Doświetlanie zakrętów? etc
Opublikowano
Hej, z tego co czytam światła laserowe są tylko w jednej opcji dla G30stki. Czy posiadają one inne funkcje poza załączaniem się od 60km/h? Wycinanie wiązki dla innych kierowców? Doświetlanie zakrętów? etc

W G30 LCI laserowe świecą na maxa powyżej 60km/h tylko jeśli jest kompletna ciemność i brak jakichkolwiek odblasków, wycinają standardowo, doświetlają zakręty ale nie są skrętne (krótkie)

Opublikowano
NIe za wiele informacji tutaj ale może Ci się przyda -

oglądałem to ale tu nic nie ma :D

Hej, z tego co czytam światła laserowe są tylko w jednej opcji dla G30stki. Czy posiadają one inne funkcje poza załączaniem się od 60km/h? Wycinanie wiązki dla innych kierowców? Doświetlanie zakrętów? etc

W G30 LCI laserowe świecą na maxa powyżej 60km/h tylko jeśli jest kompletna ciemność i brak jakichkolwiek odblasków, wycinają standardowo, doświetlają zakręty ale nie są skrętne (krótkie)

 

Wycinają standardowo czyli analogicznie jak adaptacyjne led? Jak oceniasz doświetlanie (domyślam się ze posiadasz laseery)?

Opublikowano

Pisałem o tym w galerii zdjęć.


Reflektory laserowe - na miasto zbędne. Ale po jednej podróży nocą na Mazury, pokazały mi ile zwierzyny kręci się obok drogi. Nie kłamię, że na odcinku 10km, widziałem 40+ zwierząt. Świecą 700m do przodu + świetnie oświetlają pobocze. Natomiast jadąc w nocy, jak są latarnie to oczywiście się nie włączają, a bardzo mocno zdziwiło mnie, że są to światła statyczne. Dawno nie miałem auta, żeby światła nie skręcały razem z kierownicą... A tu nie skręcają i tu bardzo mocno się zdziwiłem.

Opublikowano

uważasz że te lasery są must have czy nie zwracać na to aż tak uwagi?

bo ledy adaptacyjne sa skrętne nie?


mam do tej pory Passata z wycinaniem i powiem że ta opcja że reflektory skręcają nie jest głupia.

Opublikowano
uważasz że te lasery są must have czy nie zwracać na to aż tak uwagi?

bo ledy adaptacyjne sa skrętne nie?


mam do tej pory Passata z wycinaniem i powiem że ta opcja że reflektory skręcają nie jest głupia.

 

Na pewno brałbym Asystentów Pro... których nie wziąłem.


Lasery na plus wygląd też. Ja mam jeszcze te lampy shadowline.


IMG-6992.jpg

Opublikowano
uważasz że te lasery są must have czy nie zwracać na to aż tak uwagi?

bo ledy adaptacyjne sa skrętne nie?


mam do tej pory Passata z wycinaniem i powiem że ta opcja że reflektory skręcają nie jest głupia.

 

Na pewno brałbym Asystentów Pro... których nie wziąłem.


Lasery na plus wygląd też. Ja mam jeszcze te lampy shadowline.


IMG-6992.jpg

 


Ale o których asystentach Pro mowisz?

Opublikowano

Mam zwykłych asystentów - tj. martwe pole, uderzenie w auto/pieszego przede mną, ochrona przed ruchem poprzecznym z tyłu.


A nie mam tych Pro - czyli aktywny tempomat, utrzymywanie pasa ruchu, jazda w korku etc.

Opublikowano

Shadowline to ta niebieska linia/ luna?



Niebieska linia to znak rozpoznawczy laserów, shadowline w przypadku reflektorów to czarne wykończenie lampy pomiędzy soczewkami. Fajnie się komponuje z zewnętrznym pakietem shadowline.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno brałbym Asystentów Pro... których nie wziąłem.

[/url]

Robiłem około 1000km passatem z tym aktywnym tempomatem kilka tygodni temu i napiszę moje doświadczenie z tym :

- w korkach : fantastyczna sprawa bo nie trzeba odrywać oczu od telefonu , auto robi wszystko - hamuje , przyspiesza , zatrzymuje się a dopóki nie aktywuje się AH to nawet sam rusza się bez konieczności dodawania gazu

- jazda drogami lokalnymi : wydawało mi się podczas pierwszych 50km że to kolejny fantastyczny pomysł - poziom relaksu który funduje kierowcy jest zauważalny - a działa perfekcyjnie ale po tygodniu odkryłem jego fatalną wadę , mianowicie przez osłabionej koncentracji spowodowanej tym że tylko pilnujemy kierownicę ,zauważyłem że kilka razy przeoczyłem pieszego stojącego przy pasach i czekającego żebym go przepuszczał , trochę wstyd, ale dla mnie nawet dyskwalifikacja tego systemu , bo niebiezpiecznie osłabia uwagę kierowcy na to co się dzieje dokoła

- jazda autostradami : nie dla naszych autostrad , był by optymalny jadąc autostradą między Dubajem a Abu Dhabi gdzie ma się własną nitkę że stałą prędkością , w PL większość autostrad ma 2 nitki w jedną stronę , jadąc cały czas lewym pasem nie bardzo , a jadąc prawym ciągle będzie spowalniał przed kolejną ciężarówką jadąca 90 , także nie czułem tego komfortu , wręcz odwrotnie

Opublikowano
To w LCI w laserach i adaptive ledach nie ma skrętnych świateł? Tylko Matrix do wycinania?

LCI laser na mijania (krótkich) nie skręca, drogowe, (długie) skręcają ale pewnie to wynika z dodatkowej funkcji wycinania. Potwierdzone w dwóch serwisach bo nie mogłem uwierzyć i nawet jeden serwis .... próbował naprawić :D

Opublikowano

Dojedz do sciany i krec kierownica w prawo/lewo i obserwuj czy wiazka podąza za kierownicą. Swoją droga nie chce mi sie wierzyc ze puscili by takiego bubla.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Robiłem około 1000km passatem z tym aktywnym tempomatem kilka tygodni temu i napiszę moje doświadczenie z tym :

- w korkach : fantastyczna sprawa bo nie trzeba odrywać oczu od telefonu , auto robi wszystko - hamuje , przyspiesza , zatrzymuje się a dopóki nie aktywuje się AH to nawet sam rusza się bez konieczności dodawania gazu

- jazda drogami lokalnymi : wydawało mi się podczas pierwszych 50km że to kolejny fantastyczny pomysł - poziom relaksu który funduje kierowcy jest zauważalny - a działa perfekcyjnie ale po tygodniu odkryłem jego fatalną wadę , mianowicie przez osłabionej koncentracji spowodowanej tym że tylko pilnujemy kierownicę ,zauważyłem że kilka razy przeoczyłem pieszego stojącego przy pasach i czekającego żebym go przepuszczał , trochę wstyd, ale dla mnie nawet dyskwalifikacja tego systemu , bo niebiezpiecznie osłabia uwagę kierowcy na to co się dzieje dokoła

- jazda autostradami : nie dla naszych autostrad , był by optymalny jadąc autostradą między Dubajem a Abu Dhabi gdzie ma się własną nitkę że stałą prędkością , w PL większość autostrad ma 2 nitki w jedną stronę , jadąc cały czas lewym pasem nie bardzo , a jadąc prawym ciągle będzie spowalniał przed kolejną ciężarówką jadąca 90 , także nie czułem tego komfortu , wręcz odwrotnie

Tempomat aktywny w Passacie jest poziom niżej jeśli chodzi o "inteligencję" działania - mam porównanie Pasek B8 (ok. 120 kkm) z X3 G01 (ok. 80 kkm). Oczywiście pieszego za nas nie zauważy, to nie do tego służy ;-), ale zaobserwowane przez Ciebie niedoskonałości działannia na autostradzie w X3 nie występują.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale zaobserwowane przez Ciebie niedoskonałości działania na autostradzie w X3 nie występują.

nie wiem czy to tylko kwestia niedoskonałości , czy stylu jazdy i warunków drogowych również ? , autostradą jeżdżę agresywnie , przyspieszam zawsze z kickdownu bez względu na moc auta , średnia prędkość 160-180 , może to spowodowało ze źle się czułem aktywując tempomat na A4, może też to kwestia techniki używania tempomatu której nie zdążyłem opanować

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To w LCI w laserach i adaptive ledach nie ma skrętnych świateł? Tylko Matrix do wycinania?

wg BMW tylko adaptive mają skrętne , o skrętności w przypadku laserów nic nie piszą , podejrzewam że jest to rozwiązany technologicznie inaczej tak żeby było jeszcze lepiej a nie gorzej

IMG-20220530-181926.jpg

IMG20220530180947.jpg

Opublikowano

Hmm, ale iconic light in 3/4 circle shape oraz eyebrow indicator to lampy pre-LCI - a te podobno skręcały.

Mam LCI z adaptacyjnymi i mam wrazenie, ze nie skrecaja - mimo to swieca i wycinaja bardzo dobrze.


Musialbym w garazu jeszcze sprawdzic czy skrecaja lub nie na krotkich i na dlugich.

Opublikowano

Ja preferowałbym skrętne jeśli lasery tego nie mają to bym pozostał przy LED adaptive.

Jedynie jeżdżąc 80-90% szybkimi trasami przez lasy zmieniłbym zdanie, ale to mi nie grozi :)

Na forach w US nic nie piszą o jakiejś istotnej korzyści płynącej z posiadania laserów

Opublikowano
Problemem IMHO jest duży ruch samochodowy o każdej porze dnia i nocy co powoduje ze te znakomite poniekąd lasery mają mało szans pokazać swój power.
Opublikowano
Ja preferowałbym skrętne jeśli lasery tego nie mają to bym pozostał przy LED adaptive.

Jedynie jeżdżąc 80-90% szybkimi trasami przez lasy zmieniłbym zdanie, ale to mi nie grozi :)

Na forach w US nic nie piszą o jakiejś istotnej korzyści płynącej z posiadania laserów

 

W USA nie są dostępne lasery dla G30 LCI. Problemy z homologacją.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra jeździłem ostatnio z laserowymi:

1. Wycinają samochody

2. Doświetlają znaki

3. Mijania nie skręcają z kierownicą, ale nie widzę w tym problemu.

4. Mijania doświetlają zakręty dodatkową lampą ustawioną na stałe pod kątem

5. Długie skręcają

6. Długie załączają się bodajże przy 60km/h na ustawieniu automatycznym i jeśli nie ma aut ani oświetlenia to włączają się lasery

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.