Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć


Ostatnio wyczytałem gdzieś w internetach, że podczas jazdy nie powinno się zmieniać przełożeń no i o ile sprawą oczywistą jest że nie powinno się jeździć na N o tyle zastanawiają mnie trzy rzeczy


I - podobno nie powinno się zmieniać na R jeśli auto się toczy

No i tutaj mam lekką zagwostkę, ponieważ do tej pory robiłem tak, że podczas dojeżdżania i hamowania mając już jakieś 1-5km/h wrzucałem wsteczny i po wyhamowaniu miałem wsteczny i sobie cofałem, natomiast wyczytałem gdzieś, że powinno się najpierw wyhamować do zera

Możecie mi teraz wyjaśnić czy takie wrzucanie wstecznego "podczas jazdy" może zepsuć skrzynię czy rzeczywiście najpierw powinienem wyhamować do zera i dopiero wtedy wrzucić R ?


II - czy jest możliwość włączenia P podczas jazdy ? Nigdy tego nie próbowałem natomiast zastanawia mnie to komputer blokuje taką opcję podczas jazdy?


III - czy można wyhamowywać biegami ? Jadę 80km/h widzę przed sobą, że ktoś zaczyna hamować i przebijam lewarek do siebie wrzucając sport, który od razu redukuje bieg i dalej sobie redukuję lewarkiem ? Czy coś takiego nie eksploatuje zbyt mocno skrzyni ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jakie hamowanie lewarkiem? Od hamowania masz pedał hamulca.

Jak nie potrafisz nie używaj steptronica tylko zrób kickdown do wyprzedzania - tylko wtedy chcesz zbić bieg.

Opublikowano

Ponta, chodziło mi o hamowanie silnikiem/biegami, jak sobie wrzucę lewarek w lewo na manualną zmianę to mi w pierwszej kolejności wrzuca sport, redukuje o jeden albo dwa biegi i mogę sobie zmieniać biegi, zredukować i wyhamować silnikiem

Chodzi mi właśnie o taki zabieg, czy takie zmienianie pomiędzy automatem a ręczną zmianą nie nadwyręża nadmiernie skrzyni


Wiem że pedał gazu służy do dodawania gazu a pedał hamulca od hamowania, ale w zimie mogę wyhamować biegami, czy na krętej drodze mogę sobie wrzucić "manual" i przytrzymać auto na wyższych obrotach


W sytuacji wyprzedzania można wcisnąć pedał w podłogę i auto zredukuje, natomiast mogę to również zrobić manualnie lewarkiem i właśnie o coś takiego mi chodziło, żeby przy wyprzedzaniu zrobić to ręcznie, a przy spokojnym wyhamowywaniu również zbić sobie biegi manualnie

Możliwe, że źle to wszystko opisałem, więc chodzi mi o to, czy po prostu mogę sobie tak zmieniać manual/automat

  • Moderatorzy
Opublikowano
Automat sam hamuje silnikiem, ty niejako wymuszasz hamowanie silnikiem zbijając bieg i podwyższając obroty - to nie ma sensu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Automat sam hamuje silnikiem, ty niejako wymuszasz hamowanie silnikiem zbijając bieg i podwyższając obroty - to nie ma sensu

 

Nie rozumiem. Dlaczego nie ma sensu? Przecież to normalna technika jazdy. Taka bym powiedział lekko sportowa ale bardzo fajnie wspomaga hamowanie.

Opublikowano
Pomiędzy silnikiem a kołami jest sporo różnych elementów, które mogą źle znosić takie „sportowe” zapędy. Skrzynia 8HP jest stosunkowo pancerna, ale reszta układu już nie. To nie „eMka”…
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomiędzy silnikiem a kołami jest sporo różnych elementów, które mogą źle znosić takie „sportowe” zapędy. Skrzynia 8HP jest stosunkowo pancerna, ale reszta układu już nie. To nie „eMka”…

A co miałoby nie wytrzymać tradycyjnego hamowania silnikiem?



Przecież tu mowa o normalnym hamowaniu silnikiem przy pomocy redukcji biegu. Nikt nie mówi, żeby redukować bieg i powodować pracę silnika w rejonach odcięcia.



Skrzyni nic się nie stanie przy hamowaniu silnikiem jak w manualu. Skrzynia w trybie sport sama doprowadza do takich sytuacji. Gdyby miały być szkodliwe, to producent nie dopuściłby takiej sytuacji.


Inną sytuacją jest holowanie samochodu. W momencie gdy silnik nie pracuje, skrzynia nie ma smarowania(a przez to też chłodzenia), co może jej zaszkodzić(napędem pompy jest zewnętrzna część konwertera, która kręci się gdy silnik pracuje)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Automat sam hamuje silnikiem, ty niejako wymuszasz hamowanie silnikiem zbijając bieg i podwyższając obroty - to nie ma sensu.

 

Dokladnie tak.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Nieco z innej beczki ale też związane ze skrzynią ZF 8HP, typ 51. Toyota Supra B48, tryb "Normalny", jazda po mieście 40-50km/h odbywa się czasami na 7 biegu, przy obrotach 1100-1200rpm. Wiem, że takimi nastawami skrzyni biegów producentowi chodzi głównie o obniżenie spalania ale przyznam że momentami to jest to dramat, żeby jeździć w miejskiej dżungli w ten sposób. Mam wrażenie że taka jazda w dłuższym okresie czasu wykończy silnik, dlatego jeżdżę obecnie na trybie "Sport Indywidualny", skrzynia zmienia biegi w trybie "Sport", jeździ się dużo lepiej ale tutaj znowu momentami skrzynia za bardzo przeciąga obroty w górę (silnik ustawiony w "Normal" / skrzynia w "Sport") ... także tak źle i tak niedobrze. Nie chcę jeździć na "Manualu" po mieście, bo to jest śmieszne mając skrzynię automatyczną. Jak jeździcie? Czy ktoś z Was przeprogramował już "Normalne" nastawy skrzyni na bardziej drogowe, a nie ekonomiczne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.