Skocz do zawartości

Ciekawa historia z BMW AUTO FUS!!


Byrka20

Rekomendowane odpowiedzi

Premium to znaczy, że płacisz 3 razy więcej za tę samą usługę. Wobec czego masz prawo wymagać 3 razy bardziej...

I wydaje mi się, że na tym ta dyskusja powinna się zakończyć, bo każdy klient, czy premium, czy nie premium ma prawo wymagać od ASO, bo zapłacił, bo ktoś wziął za to pieniądze, ktoś na tym zarobił, a usługę wykonał o kant dupy. I też uważam, że porównanie do dentysty jest bardzo trafne, bo skoro zapłaciłem za coś, to nie wiem dlaczego mam sam plomby wstawiać.

 


W tym poście https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=394195#p2840002 kolega @karlos91 tłumaczy jak to można zejść z cenami przynosząc swoje części do ASO,

więc z tymi 3x więcej to się chyba rozpędziłeś. Czyli jak rozumie to ma działać w jedną strone, usługa musi być super premium ale kosztami można kombinować i zejść do poziomu przeciętnego serwisu z okolicznej wsi, może tu jest problem? Może panowie w ASO mają gdzieś takiego klienta? Nie wiem, tylko głośno myśle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Skoro średni koszt rynkowy wymiany opon to 200-270 pln. A w ASO za te czynność liczą sobie 700 pln, to chyba musi to być turbo premium wymiana opon, nie sądzisz? Ok… niech będzie 2,5x więcej…

W żadnym momencie nie zasugerowałem, że kosztami można manipulować. Napisałem, ze skoro płacisz x za jakaś usługę, to masz prawo oczekiwać, ze zostanie ona wykonana poprawnie. Jeśli ASO przyjmuje produkty dostarczone przez klienta, to jaki jest w tym problem? Czy to oznacza, ze mogą zrobić coś gorzej? Nie, bo za robociznę i tak dostają wynagrodzenie. A skoro godzą się na takie rozwiązanie, tzn ze nie maja z tym problemu. Ja osobiście tak nie robię, ale nawet gdybym robił, to tylko za porozumieniem z ASO i oczywiście oczekiwałbym od nich rzetelnego wykonania usługi na jaka się umawiamy. Ja im nie płace za części, tylko za czynność która maja wykonać. I nie ma to znaczenia skąd biorą części w tym wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMW AutoFus w Warszawie za wymianę ma takie stawki premium. :mrgreen:


> Wymiana opon - 1 159,89 zł brutto - cena zawiera wyważenie

> Wymiana opon RSC - 1 462,47 zł brutto - cena zawiera wyważenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś (nie)chce zmieniać w Fusie to polecam serwis Auto Serwis Łukasiewicz, jakieś 3-4 km od Fusa, zmieniam tam 2 razy w roku 22 cale w dwóch x5 i nigdy żadnego problemu. Mają też podgrzewaną przechowalnie.

nie wiem jak teraz z naprawami bo auta na gwarancji ale kiedyś tam serwisowałem i było ok (jak byli jeszcze w okolicach promenady)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW AutoFus w Warszawie za wymianę ma takie stawki premium. :mrgreen:


> Wymiana opon - 1 159,89 zł brutto - cena zawiera wyważenie

> Wymiana opon RSC - 1 462,47 zł brutto - cena zawiera wyważenie

Kupujesz koła i masz dwa komplety, komplet zimowy ok 10000zł bez problemu, do tego podnośnik 100zł. Wynik raz do roku zaoszczędzasz 2500zł (dwie wymiany). Czyli 4 lata na zwrot inwestycji. Po 4 latach trzeba nowe opony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie wymieniam kół w ASO. Robię to w zaznajomionej wulkanizacji (już się dobrze poznaliśmy) i tą kwotę co FUS podaje, to ja płacę za 6 aut. Gdy coś spieprzą z wyważeniem, to poprawiają bez mrugnięcia okiem. Czujniki programują bez problemu. Przechowalnia też jest. Dokręcenie kół i sprawdzenie ciśnienia bez dodatkowych kosztów. Serwis nie jest premium, ale usługa jak najbardziej tak! Także panowie, po cholerę wydawać masę $¥£$£¥ na tak prostą czynność jak wymiana opon/kół?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW AutoFus w Warszawie za wymianę ma takie stawki premium. :mrgreen:


> Wymiana opon - 1 159,89 zł brutto - cena zawiera wyważenie

> Wymiana opon RSC - 1 462,47 zł brutto - cena zawiera wyważenie

Kupujesz koła i masz dwa komplety, komplet zimowy ok 10000zł bez problemu, do tego podnośnik 100zł. Wynik raz do roku zaoszczędzasz 2500zł (dwie wymiany). Czyli 4 lata na zwrot inwestycji. Po 4 latach trzeba nowe opony :)

 

czyli wymieniasz koła bez wyważania? aha.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wymieniasz koła bez wyważania? aha.....

 

Ja też, od przeszło 10 lat. Źle robię?


Hipotetycznie, w przypadku posiadania opon całorocznych i braku zmian opon lato/zima też uważasz iż należy co 6 miesięcy ściągać koła z osi i wyważać je ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wymieniasz koła bez wyważania? aha.....

 

Ja też, od przeszło 10 lat. Źle robię?


Hipotetycznie, w przypadku posiadania opon całorocznych i braku zmian opon lato/zima też uważasz iż należy co 6 miesięcy ściągać koła z osi i wyważać je ?

 

Zależy ile jeździsz, no ale najrzadziej co rok by się przydało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale najrzadziej co rok by się przydało

 

Wychodzę z założenia że nadgorliwość jest gorsza od ....


Przydałoby się nie oznacza iż trzeba. Jak ktoś lubi, może i koła wyważać co kwartał. Kto bogatemu zabroni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy lubią olej zmieniać co 2 lata, inni opony bieżnikowane….

 

Panowie, mylicie pojęcia.

Częstotliwość wymiany oleju jest jasno określona, opony bieżnikowane stosuje się w autach dostawczych, autobusach i autach ciężarowych.


Polecam lekturę:

https://samnaprawiam.com/jak-czesto-wywazac-kola-w-samochodzie.html


Pytanie kto wyważa koła co 5 tyś km jak zaleca autor powyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy lubią olej zmieniać co 2 lata, inni opony bieżnikowane….

 

Panowie, mylicie pojęcia.

Częstotliwość wymiany oleju jest jasno określona, opony bieżnikowane stosuje się w autach dostawczych, autobusach i autach ciężarowych.

 

Wymiana oleju jest jasno określona, np. w BMW co 30 tys kilometrów. Mam nadzieję, że wymieniasz zgodnie z zaleceniami producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy lubią olej zmieniać co 2 lata, inni opony bieżnikowane….

 

Panowie, mylicie pojęcia.

Częstotliwość wymiany oleju jest jasno określona, opony bieżnikowane stosuje się w autach dostawczych, autobusach i autach ciężarowych.

 

Wymiana oleju jest jasno określona, np. w BMW co 30 tys kilometrów. Mam nadzieję, że wymieniasz zgodnie z zaleceniami producenta.

 

no ja np wymieniam max co 15 tys....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mylicie pojęcia.

Częstotliwość wymiany oleju jest jasno określona, opony bieżnikowane stosuje się w autach dostawczych, autobusach i autach ciężarowych.

Wymiana oleju jest jasno określona, np. w BMW co 30 tys kilometrów. Mam nadzieję, że wymieniasz zgodnie z zaleceniami producenta.

no ja np wymieniam max co 15 tys....

No więc o tym właśnie mówię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby BMW określona co 30.000 km i jest zapłacone za tyle w pakiecie serwisowym, ale jak wam komputer w aucie przeciąga resursy na 34.000km to później są takie sytuacje, że BMW nie chce zrobić serwisu...


(wiadomo zmiany co 8.000 km, 10.000 km czy 15.000 km każdy według uznania i stylu jazdy na własny koszt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby BMW określona co 30.000 km i jest zapłacone za tyle w pakiecie serwisowym, ale jak wam komputer w aucie przeciąga resursy na 34.000km to później są takie sytuacje, że BMW nie chce zrobić serwisu...


(wiadomo zmiany co 8.000 km, 10.000 km czy 15.000 km każdy według uznania i stylu jazdy na własny koszt)

 

Ja pewnie ze względu na specyfikę jazdy (większość przebiegu miejskiego) będę miał wymianę wg kompa co jakieś 13-14tys km. Obecnie mam 4tyś km a komputer odliczył już 9tys od planowanych 30. Także w moim przypadku w zakresie BSI przeglądy wypadną częściej i pakiet ten jest opłacalny. Zresztą do kontroli pojazdu też szybciej odlicza bo albo 4 lata albo skrócił już z 60 tys do 47tys, także pewnie wyjdzie średnio co 20. Osoby które jeżdżą w trasie pewnie będą miały przeglądy w pakietach przy 30 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem o wyważaniu ale wyważam przeważnie raz na dwa lata. Generalnie jak widzę lub słyszę,że coś nie tak. Są eksperci którzy nie naprawiają opon tylko wymieniają nawet przy zwykłym gwoździu. Można? Można, ale po co? Może jazda za limitem prędkości.

Wymiana oleju: czy inżynierowie i projektanci z BMW to "matoły" - nie i jeszcze raz nie. Może chodzi o postarzanie produktu - możliwe. We wcześniejszych autach wymieniałem od max do min. Czyli zalewałem na max i jak dobijało do min to wymieniałem. Za wyjątkiem BMW E90 brało od nowości 1l na 10000km, czyli przeciągałem do 20000km i po 12 latach sprzedałem auto na chodzie - możliwe. Ciekawe czy nowe 318i utrzyma moją regułę, na razie po 5000 km poszło 1/4 bagnetu (wskaźnika) :D

ps. stać mnie na częstsze zabawy z autem ale nie mam czasu na kawę w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Bryka20 trzymam kciuki za szybką naprawę w ASO który chce pomóc klientowi a nie byle żeby go pozbyć , sprawdziłem u mnie , i nie ma tego objawu co u Ciebie , moim zdaniem nie jest to objaw typu : ten typ tak ma .


Co do ASO i ich podejście , dam mój przykład z głośnikiem centralnym który zaczął charczeć podczas rozmów tel. , będąc w M Cars Kraków grzecznie kazali mi wrócić do domu , i tam robić samemu restart systemu i dalej obserwować , a jak nie pomoże to wrócić do nich żeby zajęli się problemem. może byłoby to standardowe i ok. postępowanie dopóki nie wpadłem do M Cars w Nowym Sączu z tym problemem , serwisant posłuchał i prosił o 40min do wstępnej weryfikacji problemu , dostałem kawę i reklamy BMW na tv - najbardziej mi się podoba ta od 6GT - po 30 min. Przychodzi i mówi że jeden z głośników jest uszkodzony , został zamówiony i będą w dzwonić żeby wyznaczyć termin wymianę , niby to samo ASO , ale całkiem inne podejście :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka lat temu praktycznie wszystkie marki nie zalecały wymiany oleju w automacie, longlife…

A od jakiegoś czasu nagle wszyscy wymieniają…

To do tych nieomylnych inżynierów…

A co do oleju, jak ktoś zrobi 30 tys km w 5 lat… to pierwsza wymiana po 5 latach?

No bo przecież bmw mówi o 30 tys…

Jak ktoś kupuje auto na 3-4 lata a potem sprzedaje to spoko, każde auto wytrzyma różne rzeczy…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny przykład jak klient A nie potrafi się dogadać z pracownikiem B.

Z BMW FUS korzystam na zmianę z BMW Sikora tak dobrą dekadę jak nie dłużej. Nigdy nie miałem problemów. Od czasu do czasu trafią się jakiś pojedyncze jednostki z którymi nie mogę się dogadać. Ale najczęściej omijam je aby nie tracić energii i czasu w życiu. Mam swojego doradce od jakiegoś czasu. Nie oddaje auta do serwisu jak jest na urlopie - chyba że pilna była by naprawa. Ile razy załatwiałem rożne problemy przez SMS - jak nie miałem czasu nawet podjechać - wysyłam pracownika. I nie było żadnych problemów.

Jak czytam takie wypociny jak autora wątku Byrka20 to zawszę mnie zastanawia skąd się biorą tacy ludzie. Przecież tyle jest serwisów BMW można sobie wybrać jaki się chce. Jaki jest sens pisania takich postów. Jeden lubi ten, drugi jeszcze inne. Jednemu jest blisko i to już wystarczy. Każdy ma swój ulubiony serwis. Mógłbym napisać kilka historii jakie miałem przez kilka podejść do Inchcape czy innych serwów. A już po służbowym Audi to musiał bym całego bloga pisać - na temat ludzi tam pracujących (nóżkami wybrałem następnym razem).

Mi jest szkoda czasu i życia na takie wypociny co autor wątku. Aż strach pomyśleć co by się stało jak by mu zimną kawę podali ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.