Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ktoś z forumowiczów to ma w swoim m340i? Zastanawiam się czy tego nie dołożyć do zamówienia... ale:


1. te hamulce które niby są większe to pewnie nic innego jak po prostu hamulce 'M Performance' które różnią się tylko perforowaną tarczą i ciut większym zaciskiem. Tak na prawdę siła hamowania jest taka sama co w zwykłych heblach: 'Sportowy układ hamulcowy M czerwony'. Zacisk m Performance jest ciut dłuższy żeby wyglądał lepiej, ale klocki i bebechy są identyczne. (https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/konfigurator-akcesoriow._18-calowy-uk%C5%82ad-hamulcowy-m-performance3.html)

2. Szansa uszkodzenia chłodnicy pod autem i wyciek oleju - duża? Jak to w ogóle wygląda pod autem? Łatwo to rozwalić o krawężnik przy parkowaniu? Czyżby te same problemy co z BMW F82? https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1339927


Reasumując, jedyne co zyskujemy to trochę lepsze chłodzenie oleju silnikowego w gorące dni gdy auto dostaje w pióro. Dzięki lepszemu chłodzeniu oleju elektronika nie obcina nam wtedy paru koni mocy. No i nawet pomimo mojej ciężkiej nogi nie wiem czy jest sens to brać czy nie. Szczególnie że pewnie łatwo ją rozwalić na dziurach lub jakimś kamieniem i nagle mamy powrót na lawecie. Tak więc, czy warto brać ten pakiet?

Edytowane przez jaworq
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
Moim zdaniem nie dostajesz nawiercanych tarcz w tym pakiecie, spójrz tutaj - https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=216&t=362373 to auto ma ten pakiet i tarcze są bez dziur, może są aby odrobine większe.

To co wskazałeś to inny level.

 

Zgadza się. Mój błąd, miałem na myśli 'perforowaną' tarczę, nie nawiercaną. (poprawiłem w poście wyżej).

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Podpinam się. Przeoczyłem tę opcję przy zamówieniu. Czy ktoś wie czy pakiet M-technology robi dużą różnicę w chłodzeniu oleju? W jaki sposób jest to odczuwalne? Jak mocno trzeba deptać gaz w chorwackich górach przy 40 stopniach w cieniu żeby zobaczyć różnicę? :mrgreen:
Opublikowano
Wszystkie M3 mają tą chłodnicę ale to bardziej auta przygotowane na tor. Mi doradca mówił że nie ma potrzeby brać tej opcji i że szkoda narażać się na awarię tej chłodnicy za zderzakiem. W sumie miał rację. Na tor nie wybieram się moim autem więc chłodzeniem oleju się nie przejmuję. Zobacz sobie rozmiary tej chłodnicy to będziesz wiedział ile to daje. Wg mnie trochę to pomaga. Ale z drugiej strony w zakręty w Chorwacji nie będziesz wchodził jak w zakręty na torze więc na 100% nie odczujesz braku dodatkowej chłodnicy oleju. Ja mam ciężką nogę ale nie odczułem jeszcze żeby mi sterownik odcinał moc z uwagi na przegrzany olej. A taki będzie tego objaw. Komputer zrobi "ok, ograniczamy moc bo już olej się gotouje synek". Mój olej miał max 109 stopni przez chwile a tak co stoi cały czas na 108°C. Ja tak z perspektywy czasu żałuję że nie wziąłem tej opcji bo miałbym większe tarcze hamulcowe z przodu. Podczas zamawiania nikt mi o tym nie powiedział i w opisie tego pakietu jeszcze nie było wzmianki o większych tarczach hamulcowych. Teraz już jest...
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

Mnie też to sprzedawca odradził, tym bardziej, że pakiet sam jest tani, ale musimy przy nim wziąć inne, bardziej wyczynowe opony bez RoF, za które trzeba dopłacić kilka tyś zł. A ja wolę opony z RoF i również nie kupuję tego auta na tor - więc opcja dla mnie bez sensu - na wyrost.

I spokojnie - nic nie będzie się działo jadąc ostrzej na górskich serpentynach - to na pewno.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto tylko i wyłącznie dla większych tarcz!!

M340i tak nadaje się na tor jak golf r czy cupra.... Czy c43 to są auta do codziennej jazdy....

Auto jest za miękkie na tor a mam stałe zawieszenie m 19"felgi i jak dla mnie nie jest stabilne przy szybkich łukach, myślę że po jednym torowym dniu to 30k do wydania na naprawy hahaha... To przyjemnie w miarę szybkie daily po dp i boxie....

male-bmw-2.png
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy ktoś z zamysłem wziął ten pakiet z oponami Michelin Pilot Sport 4S i większymi o cal tarczami? Może ktoś ma porównanie ze standardowymi tarczami i oponami RF? Wiem z testów,  że opony wybitne na  suchym i mokrym. Jak jest w przypadku M340i? Jak z ich trwałością, komfortem? Jak się zachowują większe tarcze, miałem wrażenie że te std. słabo hamują. Przez wzgląd na mimo wszystko krótkie obcowanie ciężko właściwie ocenić. Jest to moja ostatnia rozterka przed złożeniem zamówienia. Dopłata ok.6kpln za tarcze i supergumy nie jest już jakaś tragiczna... 1,5% całego konfigu...

Pomożecie?... no 😀

Opublikowano

Dzięki saab za wyczerpującą rekomendację 😀.

Może ktoś coś więcej... może z doświadczenia. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli lubisz pojeździć dynamicznie, sportowo to bierz. Siła hamowania jest większa, odporność na przegrzanie również. Nawet czucie hamulca lepsze.

Opublikowano

miałeś porównanie 350mm vs 374mm? Zaciski muszą być większe, ilośc tłoczków pewnie taka sama - czy z przodu i z tyłu są pływające tarcze? Właśnie brakowało mi na std poczucia mocy tych hamulców. Nie chodzi o fading na ciepło ale przy ostrzejszym dohamowaniu z wyższej prędkości. A tu już nie mam kompromisów - safety first 🙂 To samo gumy zawsze kupowałem topowe i tutaj nic nie ma ponad PS4S, których jeszcze nie miałem okazji testować. Pooki co Conto Sport Contact ponad wszystko ...

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć,

Czy ktoś z Was zakładał zimowe koła 796M 18" do m340i z pakietem M technology? Ponoć to jedyne 18" koła OEM, które pasują do większych zacisków. Podpowiedzcie czy istnieje jakieś ryzyko w sytuacji gdy jest mało miejsca między felgą a zaciskiem? Z tego co widziałem to sporo osób jeździ na takim setupie.

BTW czy hamulce z tego pakietu mają tendencję do piszczenia jak to bywa w typowo sportowych hamulcach czy jest tak jak w zwykłych zaciskach sport M?

Opublikowano

Sporo ludzi używa takiego setupu. Z tego co przeczytałem nikt nie zgłaszał problemów. Piszczenia też nikt nie zgłaszał na ori klockach. Chyba że wrzucisz "sportowe" klocki, które poza jazdą torową raczej nic nie wniosą. Raczej nikt seryjną 340stką po torze latać nie będzie 😀 Kolega w RS3 zmienił klocki na yellow stuff i nic dobrego poza piszczeniem nie wniosły... seria nieceramuczna jest już mega dobra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.