Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemaneczko, mam pytanie odnośnie podpięcia licznika z wersji LOW pod instalacje od wersji HIGH.

Mianowicie na aucie mam 42Piny które idą w 3 kostkach do licznika, a potrzebuje przerobić to na wersję LOW która ma tylko 30Pinów w 2 wtyczkach i zostaje mi 14Pinów w ręce. Mam zamiar przelutować te dwie kostki od wersji LOW po kolorach i chciałem zapytać czy ktoś już robił takie mody? Może ktoś dysponuję rozpiską poszczególnych pinów na kostkach? Tak żebym miał pewność co do czego lutuje i czego brakuje.


Tak dla jasności, robię ten mod tylko i wyłącznie ze względów ekonomicznych jest to moje daily ;)


Furka to 523i 1996r

Opublikowano
Licznik zmieniony, wiązka z wersji low już siedzi podpięta pod ori wiązkę z mojego licznika. Oczywiście żeby nie było za łatwo w liczniku nie działa prędkościomierz, obroty oraz kontrolki światła włącznie z kierunkami :cry:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z jakiego rocznika masz licznik w wersji LOW. Według jakiego schematu to przerabiałeś. Zrobiłeś mostek na linii I-BUS i I-BUS? Trzeba jeszcze przekodować LCM na wersję LOW. Trochę mnie dziwi że przechodzisz z wersji HIGH na LOW.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Dobre pytanie, niestety nie wiem z jakiego rocznika był samochód z którego pochodzi licznik z wersją LOW nie robiłem żadnych mostków, podpiąłem wg kolorystyki kabli oraz grubości został mi jeden kabel (czarno-żółty) z licznika z wersji low do podpięcia. Ze schematów które znalazłem w sieci po 2h poszukiwania wynika, że nie podpięta jest linia "CAN-Bus High" ale zlokalizowałem już która to linia na na obu wtykach i zaraz idę to podpiąć, natknąłem się również na jakimś anglojęzyczny forum gdzie mieli właśnie nie podpięty CAN-Bus i był problem z tymi wskaźnikami jak u mnie. Co do LCM powiedz mi czego potrzebuje do przeprogramowania go i czy jest to jakiś bardzo zaawansowany temat ? Tak samo jeśli chodzi o linie I-BUS co może krzaczyć bez tego mostka ? Tak wiem "laik" zabrał się za bmw :mrgreen: ale lubię sam grzebać i czegoś się przy okazji nauczyć.


Zmieniam bo to już 2 taśma w przeciągu roku od wersji high która się rozleciała. A podobno w wersji low nie padają jak muchy :( A szczerze mówiąc nawet ładny ten zegar z wersji low.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz auto z rocznika 96 to tam nie ma jeszcze lubi CAN. Na liczniku który kupiłeś powinna być naklejona karteczka z data produkcji. CAN pojawił się w licznikach jakoś koło 09.97

Tu masz wszystko czego potrzebujesz.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=389300&hilit=+Licznik

Do przekodowania LCM potrzebujesz pasofta lub DISa

Do licznika z HIGH była podłączona linia ibus (biały z szarym paskiem i żółtymi kropkami) i Kbus (biały z szarym paskiem i czerwonymi kropkami) trzeba je połączyć w jeden i podpiąć pod Kbus w liczniku LOW

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.