Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Nazywam się Darek, jestem tutaj nowy, również to będzie moje pierwsze doświadczenie z BMW!


Przychodzę do was z prośbą o pomoc, a mianowicie:


Kupiłem sobie kilka dni temu BMW E90 320si, samochód w bardzo dobrym stanie technicznym, mechanicznie sprawdzony i wszystko ładnie zrobione. Co do problemu.. Kupiłem samochód na stalówkach zimowych(16), zmieniłem opony na letnie z alusami (tez 16). Na drugi dzień wyskoczył mi błąd w komputerze samochodowym "DSC Failure - Flat Tyre Monitor" - prawdopodobnie chodzi o ciśnienie w oponach, lecz mogę się mylić. O co może chodzić? Trzeba skalibrować czujnik kąta skrętu pod kompem? Zresetować ciśnienie pod kompem? Na zegarze wyskakuje mi kontrolka trakcji DSC - przycisk DSC nie reaguje oraz żółta ikonka z wykrzyknikiem. Wszystko wydarzyło się chwile po zmianie opon na letnie.


Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz zapisac nowe wartosci cisnienia w aucie. To tak po chlopsku tlumacząc. Jesli masz IDRIVE i ekran to wchodzisz w odpowiednia funkcje i zatwierdzasz. Jesli nie masz to poszukaj na youtube. Sa instrukcje co poklikac żeby zaakceptować nowe cisnienie.
Opublikowano

Cześć, czytałeś coś kiedyś o tym silniku? Jeżeli nie to poczytaj, może wato sprzedać, zanim pojawią się koszty i problemy.


Ustaw ciśnienie wg tabelki, w menu wybierz inicjalizację czy adaptację, zatwierdź i trzeba kawałek przejechać i nowe ciśnienie powinno się "zaprogramować" i zniknąć kontrolka.


W bmw są dwa rodzaje pomiaru ciśnienia w kołach:

-bezpośredni (w każdym wentylku jest nadajnik ciśnienia a w nowszych modelach i temperatury) i masz 4 odbiorniki przy każdym kole.

Brak komunikacji czy uszkodzenie czy wyczerpanie baterii i nadajniku powoduje błąd.

-pośredni czujniki ABS sprawdzają, czy po przejechaniu jakiegoś dystansu na wprost prawe koło zrobiło tyle samo obrotów co lewe. Jak liczba obrotów się nie zgadza to znaczy,

że koła mają różne średnice czyli z jednego zeszło powietrze.


Jak miałeś czujniki a założyłeś koła bez czujników to będzie błąd. Jak nie zainicjowałeś nowych kół to też będzie błąd. Jeżeli któryś czujnik nie działa - błąd.


System z czujnikami można przekodować na system bez czujników.

Opublikowano
Sprawdziłem dzisiaj w komputerze - błąd który wyskoczył to błąd czujnika kata skrętu. Czyżby coś nie tak z tym czujnikiem w kierownicy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.