Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum - dopiero się zarejestrowałem.

Posiadam BMW e91 wersja przed liftem.

Posiadam w aucie w menu opcję włączenia świateł dziennych i włączają się na stałe ksenony (mijania) wtedy.

W tej wersji przed liftowej nie ma takiej opcji jak w poliftowej, że można przeprogramować to i ringi zamiast ksenonów świecą i to 2x mocniej jako dzienne w porównaniu do tego jak świecą jako pozycyjne.

Niemniej jednak serwis BMW (M punkt niezależny) jest w stanie przeprogramować mi to tak, żeby świeciły ringi zamiast ksenonów, tylko tu pojawia się problem i dlatego piszę.

Chodzi o to, że po takim przeprogramowaniu muszę mieć odpowiednie żarówki, które ktoś sprawdził, że będą świeciły odpowiednio mocno, by móc ringów używać jako świateł dziennych.

O ile w wersji po lifcie w trakcie włączenia ringów jako dzienne świecą one 2x mocniej, o tyle w przypadku wersji przedliftowej będą świecić jak pozycyjne bez dwukrotnego wzmocnienia.

Czy ktoś z was robił taki numer w przedlifcie? Czy macie jakieś sprawdzone żarówki do zasilenia ringów, by to świeciło poprawnie jako dzienne i zarazem jako pozycyjne?

I jeszcze inna sprawa. Teraz są oryginalne lampy, ale są troszkę, że tak powiem porysowane, a nawet bardzo i to wygląda jakby było od środka nawet, a nie od zewnątrz.

Przymierzam się w przyszłości wymienić je na nowe i znalazłem kilka na portalu aukcyjnym znanym wszystkim po ok 1800zł za parę - są fajne, ale jest też opcja oddania do przepolerowania.

Pytanie, czy lepiej wymienić, czy też jest szansa, by ktoś wypolerował to od wewn i od zewn, tak by lampy wyglądały jak nowe? Chodzi o to czy uzyska się taki efekt, że lampa naprawdę będzie ładna i szczelnie ją ktoś złoży itd.

Czy ktoś z was wymieniał lampy w takiej wersji jak moja na jakieś naprawdę ładne i w dobrej cenie i może polecić coś?

Odrazu przy tej wymianie też chciałbym wziąć pod uwagę to, żeby używać ringów/angel eyes jako dziennych i żeby mieć mijania jako ksenony.

Dzięki z góry za odpowiedzi i pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z żarówkami mocniejszymi zapomnij. Spalisz ringi. To są inne ringi niż w LCI, nie przystosowane do wiekszych mocy.


Można wymienić sam klosz lamp ale trzeba je rozklejać, jakiś koleś się tu kiedyś reklamował że robi to za 250 od sztuki. Sprawdź na olx.

Opublikowano

Saico, dziękuję za odpowiedź.

Czyli nie warto się bawić w to co napisałem jak chodzi o zamianę świateł pozycyjnych (ringów) w dzienne, tak? A czy przy wymianie lamp na nowe (z innymi ringami), jest to możliwe - wiesz coś? I czy oby na pewno nie warto? Bo żarówki LED mają mniejszą moc i nie grzeją, a to tylko szkło te ringi... Napisz proszę więcej jak znasz temat, bo nie kumam czemu ringi miałyby się spalić jeśli to szkło (światłowód de facto) - dziękuję z góry.

I mam pytanie, czy ta wymiana kloszów lamp za 250zł od sztuki, to był koszt rozklejenia i wklejenia jak mam własne nowe klosze, czy uwzględniał polerkę itp. (w sensie, czy to koszt przeklejenia kloszy, czy koszt regeneracji z przeklejeniem)?

Dzięki jeszcze raz za odpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ring to nie szklo, plastik, to raz, dwa, chodzi o technologie wykonania, trzy, bylo tych tematow od groma. Co chwile ktos wskakuje i zapytaniem o drl w prelci. Nie da sie. Temat wyczerpany. Chcesz drl, tylko lampa lci i tylko xnenon +modul frm+wiazka+kodowanie.
Opublikowano

Hej kkx5,

Jestem nowy w temacie - próbowałem wpisywać na forum, ale nie udało mi się wiele znaleźć, dlatego dzięki za sprostowanie i podsumowanie. Niemniej jednak mało rozumiem z tego co napisałeś, bo jestem laikiem - zrozumiałem, że precle to ringi :lol: Zrozumiałem też, że nie warto tematu zgłębiać i ringów nie wykorzystam jako drl.

Ale nie kumam dalszejczęści, więc będę wdzięczny za rozjaśnienie:

1. Jaka "lampa lci i tylko xenon"? Rozumiem, że musi być światło mijania ustawione jako drl, OK, ale nie kumam wyrażenia "lampa lci i xenon" - że mam wstawić coś zamiest xenona? Co to lci?

2. jaki moduł frm + wiązka + kodowanie?

Proszę uprzejmie wyjaśnij mi to - będę bardzo wdzięczny. Jakbyś znalazł chwilę przed komputerem i napisał więcej i tak, by laik zrozumiał, to będę wdzięczny, bo widzę, że nie ma polskich liter i piszesz zapewne z telefonu, a to trudne i rozumiem, że stąd skróty myślowe.

Napisz mi proszę, co najlepiej mogę zrobić w mojej sytuacji, by najkorzystniej wyjść, a ja się poprostu zastosuję. Chcę jak najładniejsze swiatła sobie zafundować i za razem jak najekonomiczniej całość zrobić i długofalowo, żeby się nie zjarały itd.

Doradź proszę oprócz wyjaśnień - tak w punktach, co byś kupił i powkładał - weź pod uwagę, że nie będę sam zmieniał lamp, bo oddaję do serwisu do wymiany i to koszt około 1,5 stówy, za wymianę w obu lampach wszystkich żarówek i napisz mi co jak już będę zmieniał, to warto kupić z żarówek i wymienić. Chodzi o to, że jak już będą zmieniali mi żarówki, to wymienię wszystko, bo grosze kosztuje np. żarówka migacza, a szkoda nie dać nowej jeśli już się zdejmuje koło i płaci za wymianę wszystkiego... Jaki zestaw żarówek polecasz? Wszystkie mam na myśli... i jak wyjaśnisz to "frm + wiązka + kodowanie", to może lepiej zrozumiem.

Dzięki jeszcze raz za odpowiedź i z góry za kolejną.

Pozdrawiam wszystkich, co czytają i się angażują.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prelci-przed lift

Lci-polift

Frm-modul swiatel

Lampa xnenon - tylko takie maja mozliwosc swiatel dziennych jako ringi.

Jesli chcesz miec to o co pytasz, musisz wywalic cale lampy, te co masz, do smietnika, zakupic lampy xnenon od auta polifcie, zmienic wiazke do lamp, wymienic modul swiatel na frm3, dolozyc samopoziomowanie oraz spryskiwacze oraz wszystko zakodowac.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ring to nie szklo, plastik, to raz, dwa, chodzi o technologie wykonania, trzy, bylo tych tematow od groma. Co chwile ktos wskakuje i zapytaniem o drl w prelci. Nie da sie. Temat wyczerpany. Chcesz drl, tylko lampa lci i tylko xnenon +modul frm+wiazka+kodowanie.

Rozkleić lampę. Wstawić w to miejsce ringi SMD. Podłączyć je pod światła pozycyjne.

Jeśli auto nie ma FRM2 to takowy założyć, a następnie ręczne kodowanie w odpowiedni sposób i wszystko działa jak należy.

Kilka takich aut już się zdarzyło

Ostatnio poprawka G01 po montażu ringów przez "fachowca", który podłączył je totalnie niezależnie od lamp(ringi gasły dopiero jak auto się uśpiło)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na droge nie orygialnych rozwiazan nawet nie smialem wchodzic, poziom trudnosci jeszcze wiekszy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedz na zakodowanie dlugich zarowek jako swiatel do jazdy dziennej i bedzie spokoj. Nie wymyslaj z ringami. Ustawia sie je na 20 czy tam 25 proc mocy i jest legalnie.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedz na zakodowanie dlugich zarowek jako swiatel do jazdy dziennej i bedzie spokoj. Nie wymyslaj z ringami. Ustawia sie je na 20 czy tam 25 proc mocy i jest legalnie.

Nie jest legalnie. To światła dzienne na USA, a nie Europę ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie :think:

90 proc starych e90 czy 60 jezdzi na tak zakodowanych swiatlach. Sam nawet mialem i przy kontroli nigdy nikt sie nie doczepil ze tak jest beee. Chyba ze ci sie pomyliło legalnie z oryginalnie :mrgreen:

Musi byc jakas moc swiatel z przodu by bylo to uznane ze jedziemy w dzien na światłach.

🙃🙃

Opublikowano

Hej,

Dziękuję wszystkim za rady różnorakie i wyjaśnienia.

Teraz już coś wiem w temacie dzięki wam.

Istotą jest, że chciałem ringi używać jako dzienne. Pozostaje zmiana lamp i oprogramowania, by było tak jak chcę, chyba, że się jeszcze jakieś pomysły pojawią. Z chęcią poczytam jak ktoś ma jeszcze inne rozwiązania, niż te tu wymienione do tej pory.

W między czasie chciałbym spytać jeszcze uzupełniająco:

1. Włączyłem ostatnio DRL w menu w komputerze na ekranie i wyszedłem na zewnątrz sprawdzić co dokładnie świeci i wydaje mi się, że wcześniej jak tak robiłem i pokrętło od lamp było na 0 - ze wyłączone, to świeciły mijania i ringi, a teraz lampy zamrugały tylko jak przy zepsutej świetlówce i nic i dopiero jak dałem na mijania to zaświeciły ksenony. Sprawdziłem też, że jak dam na tryb A czyli auto, to świecą mijania i ringi i tylne światła. Jak to powinno działać? Czy ktoś mi opisze sposób działania DRL i Auto w aucie sprzed liftu moim e91? Zauważyłem też, że jak silnik nie jest uruchomiony, to nie świecą czasem, a czasem świecą światła - nie kumam jak działają lampy w tym aucie.

2. Jakie polecacie żarówki do xenona przy wymianie? Mam na myśli jaką firmę i gdzie to kupić, by nie dostać podróbek chińskich co uszkadzają elektronikę? Chcę zwykłe białe, co będą długo świecić i nie będą lewe i nie wiem gdzie to kupić, żeby były oryginalne i żeby nie przepłacić. Chciałbym też dobrą firmę sprawdzoną.

3. Jest w tym aucie coś takiego co się nazywa welcome light - mam włączone i świecą mi spod klamek światła i w drzwiach przednich, ale widzę, ze ludzie mają tak, że jak wysiądą to im świecą halogeny przez jakiś czas i jak otwierają auto to im mrugają lampy itd. U mnie nie ma takiego czegoś tylko te klamki i drzwi - czemu tak? Jak się to ustawia i co można zmienić? Dodam, że zmieniłem w drzwiach te oryginalne żarówki na takie z portalu aukcyjnego co wyświetlają napis - taką miałem zajawkę, czy to jakoś nie zmienia czegoś (też w kontekście pkt 1. czy nie zmieniło się coś od tego)?

Dzieki z góry za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi co do pierwszych i tych pytań.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nie :think:

90 proc starych e90 czy 60 jezdzi na tak zakodowanych swiatlach. Sam nawet mialem i przy kontroli nigdy nikt sie nie doczepil ze tak jest beee. Chyba ze ci sie pomyliło legalnie z oryginalnie :mrgreen:

Musi byc jakas moc swiatel z przodu by bylo to uznane ze jedziemy w dzien na światłach.

To, że nie mieli pojęcia, nie oznacza, że jest to legalne.

Lata temu miałem przypadki gdzie wyłączałem dzienne w drogowych, bo drogówka zagroziła zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

Później pojawiły się auta grupy VAG z dziennymi w tym miejscu i drogówka odpuściła.


Nie zmienia to faktu, że to rozwiązanie na USA.


W aucie USA dodając do FA 896 - Tagfahrlicht włączymy właśnie dzienne w drogowych. W przypadku aut ECE, spowoduje to włączenie funkcji możliwości pozostawienia włącznika świateł na pozycji włączonych świateł mijania

Opublikowano
W VAG była również opcja tzw. świateł Skandynawskich czyli światła mijania paliły się np. tylko na 50% mocy od razu po przekręceniu kluczyka. Dopiero po włączeniu pokrętłem zapalały się na 100%.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W VAG była również opcja tzw. świateł Skandynawskich czyli światła mijania paliły się np. tylko na 50% mocy od razu po przekręceniu kluczyka. Dopiero po włączeniu pokrętłem zapalały się na 100%.

W E39 kodując LCM na skandynawie, zapala po prostu światła mijania

Opublikowano

A co myślicie o żarówkach tych xenon:

https://allegro.pl/oferta/zarowka-bosch-xenon-d1s-white-35w-1987302909-5500k-12107195773

ŻARÓWKA BOSCH XENON D1S WHITE 35W 1987302909 5500K

Czy to dobre żarówki?

Bo chcę kupić jakieś i białe 5500K i te są w dobrej cenie i opinie mają na tym portalu aukcyjnym BDB.

Macie jakieś propozycje białych około 5500K-6500K, które będą długo trzymać? Pytam o jakość.

Bo szukam ale np. OSRAM ma po 2x tyle cenowo ..

Jest taki OSRAM też (tańszy):

https://allegro.pl/oferta/osram-d1s-xenarc-cool-blue-intense-5500k-zarnik-5952725055

Co myślicie o obu z linków, które podałem? Które trwalsze? Czy oba będą ładnie na biało świecić? Któe wybrać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.