Skocz do zawartości

525d 3.0 204hp - niebieski dym na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślałem, ze przy wtryskach piezoelektrycznych na korektach rzędu +1 można się nimi zainteresować, bo podobno do 1.0 można uznać za dobre. Zastanawiałem się czy może mechanik mi nie pomylił wtryskiwaczy miejscami? Ale byłoby to chyba widoczne przy pracy silnika? Czy po włożeniu wtrysków nie trzeba ich kodować lub zerowac żeby na nowo się ustawiły?

Albo może same się jeszcze wyrównają jak zrobię trochę km. Warto zalać Diesel Spulung?


Zamierzam robić stage 1 i teraz nie wiem czy przy takich dawkach będzie to mądre.

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wtryskiwacze przy składaniu można zamienić, samochód zapali, ale sprawdzenie tego nie jest problemem, trzeba się zalogować kompem i sprawdzić wartości z oznaczeniami na wtryskiwaczach, samo wyjęcie wtryskiwacza i włożenie go jeszcze raz na swoje miejsce nie wymaga kodowania, oczywiście adaptacje w sterowniku można skasować i po naprawach ukł. zasilania warto to zrobić, sterownik rejestruje sobie pracę silnika na bieżąco i dostosowuje do niego, jeżeli coś zostało naprawione/wyczyszczone warunki pracy się zmienią, ja akurat nie jestem zwolennikiem dolewania różnych moto doktorów aby naprawiać silnik
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zrobiłem trochę km jeszcze i sprawdziłem korekty ponownie.


+0,00 -0,58 +0,38 -0,60 -0,09 +0,92


Czyli jakby spora różnica na +.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Od ostatniej naprawy w temacie cały sezon jest wszystko okej.

Natomiast mam pytanie odnośnie świec żarowych.

Po w/w naprawie przez okres letni autem nie telepalo, wylatywał przez sekundę delikatny dymek i to tyle.


Teraz, gdy temperatury są niższe wyglada to nieco inaczej. Po całej nocy po odpaleniu potrafi przez chwile zatelepac autem i przy tym wylatuje większy niebieskawy dym. Nie ma reguły, ale czasami nie telepie wcale, ale dym wylatuje polowe mniejszy i dosłownie na chwile, ale jednak się pojawia.


Nie mam żadnego błędu od świec czy od sterownika. Myśle, żeby wymienić komplet świec + kabel + sterownik, aczkolwiek czasami jeśli autem nie trzęsło i wylatywał tylko dym to myślałem o uszczelniaczach. Czy mimo braku błędów coś może nie grać ze świecami ? Sterownik beru i świece beru czy świece bosch? Bo jest kilka teorii jakie świece założyć.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ktoś coś? Póki co zmieniłem świece na bosch i bez zmian. Zastanawiam się nad wymiana sterownika świec, ale błędu nie ma ani od sterownika ani świec, jedynie mam błąd 24f700 od podgrzewacza paliwa, który zmieniłem na nowy..


Przy niskich temp zatelepie kilka sekund i leci niebieski dym, ale nie zawsze. Jeśli nie włącza grzania świec to nic nie telepie (gdy jest cieplej)

Opublikowano

Masz więc odpowiedz...

Zrób porządnie diagnozę a okaże się co go boli.

Opublikowano
Może coś z olejem, marzną pierścienie i trochę się dostaje oleju na tłoka, albo coś innego związanego z rozszerzaniem się metali i przeciekaniem, a może za krótkie trasy i zalegająca wilgoć w wydechu
Opublikowano
Tylko skąd to trzęsienie? Wystarczy ze jest z 5+ stopni a nie bliżej 0 lub - i trzęsienia nie ma, wtedy kiedy nie pokazuje grzania świec. Trasy raczej dłuższe robię. Dopóki nie było zimno to problemu nie bylo
Opublikowano

W zasadzie identycznie silnik zachowywał się latem, ale kupiłem zestaw zaslepiajacy egr (był zaślepiony na blaszkę), wyczyściłem kolektor, zmieniłem uszczelki i klapy wywaliłem i problem zniknął na kilka miesięcy do teraz tylko ze tak sie dzieje odkad są przymrozki, a wcześniej było tak nawet przy 30 stopniach dopóki nie ogarnalem tego.


Pytanie czy warto wymienić sterownik świec wraz z kablem jeśli nie mam od niego błędu? Bo skoro trzęsie jak jest dużo zimniej, a gdy cieplej to nie ma żadnych objawów, to może to być to?

Opublikowano

Tylko jest jeszcze taki szczegół że jeśli zimny silnik startuje i niema warunków pełnego spalania to ten dym jest raczej szary, a niebieski to dla mnie trop spalonego oleju raczej...

Na ciepło jak chodzi na wolnych kilka minut i potem przygarujesz to niema tego też czasem???

Opublikowano

Wiesz co nie zauważyłem żeby mi kopcił, ale sprawdzę to dokładniej. Tylko skąd to telepanie? Jeśli nie zatelepie autem to i dymu nie ma (może jest ale nie duży - brak dpf). Tak samo dziwne, bo całe lato i jesień w sumie 0 problemów a przyszedł pierwszy przymrozek taki mocniejszy i od razu problem. Dziś by było np 10 stopni to telepania autek by nie było, a mam wrazenie ze im bardziej telepie tym więcej dymu.


Normalnie to zatelepie, wyleci niebieski dym i potem para wodna, a później już nic. Pogodzilbym się np z tymi uszcselniaczami, ale bardziej mnie ciekawi dlaczego dochodzi telepanie autem kilka sekund tylko gdy jest zimno.

Opublikowano
To faktycznie raczej nie uszczelniacze, to nie będzie chyba dobry trop, bo dymienie byłoby bez telepania. Musi być na którymś cylindrze niepełne spalanie lub wogóle jego brak w pierwszych sekundach skoro silnikiem zatrzęsie...
Opublikowano

No dziś przy -1 to po prostu tragedia… błąd jest 24f700. Podgrzewacz jest zmieniony na nowy, a błąd dalej. Podobno ten podgrzewacz może powodować ciężka prace przy niskich temperaturach, co tez u mnie występuje.. ale nie wiem za co się w sumie zabrać teraz


Możliwe objawy:


Possibly poor engine starting at low ambient temperatures.

Opublikowano

Pewnie u większości sypie śnieg teraz I mógł sobie polatać na xdrive. Ale dziś też mi silnik drżał mocno zaraz po odpaleniu na ssaniu w tym roku to pierwszy raz na podwyższonych obrotach, chodził dziwnie, usłyszałem dwa pojedyncze suwy przerwy spalania, buczał nawet trochę dopóki nie ruszyłem. Temperatura +4 w garażu. Jednak jak sie zagrzał to przelecialem Kraków i kawałek a4 jak na łyżwach, niesamowita stabilność przy pewnym trzymaniu kierownicy.

Tak sobie myślę miałem wcześniej stare passaty a nawet skodę felicje i te dźwięki które słyszę tutaj w sumie nie są najgorsze hehe no jak się zagrzeje to jest wszystko ok, a standardowo jak widzę w N47 jak wypala DPFa to silnik chodzi wręcz aksamitnie

Opublikowano

Ja póki co zamówiłem sterownik + kabel i w środę okaże się co i jak, bo jest to mega irytujące jak się mało co na plecy auto nie przewraca rano przy tym trzęsieniu.


Na ten moment nic innego mi na myśl nie przychodzi. Ogólnie auto nie kopci, ma moc, pracuje równo i cicho, wycieków żadnych nie zauważyłem, ale rano to porażka. Pewnie będzie z 10 stopni i problemu nie będzie, ale jak ma być po -15 stopni to strach myśleć jak będzie odpalał :D

Opublikowano

W linku poniżej wstawiłem filmik jak auto pracuje, żeby było może łatwiej coś namierzyć.


Filmik z dzisiaj przy -10 stopniach rano na zewnątrz. Auto nie ma dpf i wstawiony downpipe przez co wyraźniej słychać nierówna prace. Autem mega nie telepie, ale jest nierówna praca silnika i dopóki ona jest to wylatuje niebieski dym.


Im cieplej, tym objaw z filmiku trwa krócej. Gdy nie ma potrzeby grzania świec to silnik cały czas chodzi równo, jedynie potrafi wylecieć niebieski dym, ale nie duża ilość No i nie telepie. Zaś latem nie było nawet dymka.


Co zauważyłem, to to ze po odpaleniu, silnik nierówno chodzi i wraz z nim wylatuje dym, to po chwili jak juz się uspokoi to leci sama para wodna. Po kolejnej chwili jak jeszcze auto postoi to jakby buchnie znowu niebieskim dymkiem i potem już spokój nie leci nic. Wystarczy, ze pojadę do pracy i po 8 godzinach, gdy temp jest na - objaw nadal występuje ale mniej intensywnie.


Nie wiem, ale pewnie jak będzie cieplej to problemu nie będzie. Na ten moment będę zmieniał sterownik świec + kabel i spróbuje usunąć błąd który mam - 24f700. Jak to nic nie da to może wtryski, pierścienie..


Brak egr, brak dpf (downpipe), brak klap (usuwane latem) kolektor czyszczony.


https://www.szybkiplik.pl/923boj3T56


Edit.


Po 4 godzinach odpaliłem znów, tym razem było -2, grzanie świec było, wyleciało tylko troszkę niebieskiego dymu, później tylko para nawet po dodaniu gazu, trzęsienia nie było czy nierównej pracy.

Opublikowano

Nie. Błąd jest taki jaki podałem.


24F700 Podgrzewanie filtra paliwa, włączenie: przerwa



Fault Code Description

The DDE detects an interrupt in the output stage of the fuel filter heating.


Fault Code Conditions

General Conditions Monitoring is running continuously.

Control unit voltage: 9.5 V to 16 V.


Fault Time Condition

The fault is entered if it is present for longer than the following period (debounce time): 1000 ms

Service Plan

1. Check line and plug connections

2. If wires and plug connections are OK:

Replace fuel filter heating.


Fault Impact

Possibly poor engine starting at low ambient temperatures.


Warnings

Warning Lights None

Opublikowano

Ogólnie auto kupiłem już z tym błędem, po czym zrobiłem kompletny serwis, olej i wszystkie filtry i błąd pozostał.


Niedawno zmieniłem sam podgrzewacz i błąd nadal jest. Na zagranicznym forum były przypadki, ze winny był sterownik świec, który niby za podgrzewacz tez odpowiada lub przerwany kabel gdzieś.


Po weekendzie robię mały serwis i dam znać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.