Skocz do zawartości

Montaż poduszki silnika prawej zamiast lewej N57


gdnapas

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mechanik zalecił mi wymianę poduszek silnika w N57 (bez podciśnienia). Zamówiłem z ciekawości corteco i lemforder (na prawą stronę) oraz jeden oryginal na lewą (ze względu na brak zamienników). Porównałem wszystkie 3 i na pierwszy rzut oka niczym się nie różnią, oprócz stroną montowania zaznaczonego, gumowego elementu, który można przełożyć z miejsca na miejsce. Moje pytanie brzmi- czy można zamontować poduszkę prawa na stronę lewą z podmienionym elementem na drugą stronę? Te poduszki nie różnią się dosłownie niczym, nawet wagę mają co do grama takie same (każdy z producentów). Co za tym idzie - w cenie jednego oryginału można mieć dwie corteco. Dziękuję za odpowiedzi.



https://ibb.co/ccMY4K2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeden kolega z forum napisał ,że różnica w poduszkach to ich twardość.

Pisał,że wymieniał poduszki i przez przypadek montując je na odwrót auto dalej przenosiło drgania. Po zamianie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, przejrzałem też różne grupy dla F10/F11 i ponoć ten patent z przełożeniem gumy z jednej strony na drugą działa. Ale czekam na dalsze wypowiedzi. Z ciekawości - jest jakaś różnica pomiędzy corteco a lemforderem, jeśli chodzi o trwałość itp.? Jak wspomniałem wcześniej, wszystkie te poduszki mają takie same oznaczenia, wagę itp. dlatego się zastanawiam czy jest sens dopłacać. Nie wiem czy to corteco czy lem dostarczają na pierwszy montaż.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby się ktoś zastanawiał, to po konsultacjach z mechanikami BMW trzeba montować na lewą stronę poduszkę lewą (na ten moment tylko oryginał za 470zł), a na prawą są zamienniki (ja dałem Corteco). Wymieniona została jeszcze poduszka skrzyni od Lemfordera. Po zabiegu auto lżej odpala i gaśnie, a skrzynia zapina D i R bez żadnych odczuć, lepiej zmienia biegi. Powód wymiany poduszek - wibracje przy przyśpieszaniu z zakresu ( 1.2k - 2k obr), co prawda problem w 100% nie ustąpił, ale jest zdecydowana poprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.