Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Mam problem ze swoim bmw

Przy ostrym ruszaniu wypadał jej zapłon na drugim cylindrze, wymieniłem na nim cewkę i wszystkie świecę

Po tej operacji nie ma w ogóle zapłonu na 1 i 2 cylindrze

Podmieniałem cewki i świecę na stare, ale bez żadnego rezultatu

Dzień przed wymianą świec i cewki wlałem do zbiornika liqui molly injection reiniger

Znajomy podłączał iste i mówił że wszystko jest raczej w porządku, ale zapłonu dalej nie ma

Błędy jakie pokazała to wypadanie zapłonu na 1 i 2 cylindrze

Proszę o pomoc bo już mi ręce odpadają, mam ten samochód nie cały miesiąc, a tu już takie problemy

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Taka głupia sutuacja mnie kiedyś z pospiechu spotkała. Zamieniałem cewki miejscami na próbę (po co kupowac od razu nową?) i po powrocie do sytuacji wyjściowej już nie uruchamiałem silnika. Na drugi dzień odpaliłem i chodzi na pięciu na słuch. Ok rano się spieszyłem wziąłem drugie auto. Po robocie pod maskę, co się okazało nie - dopchnałem cewki na świecy do końca i gumka odsunęla ją swoją sprężystością na tyle, że nie chodził ten cylinder, bo nie było kontaktu cewki ze świecą.
Opublikowano
Witam, spróbuj te świece jeszcze raz pozamieniać miejscami i zobacz czy coś się zmieni. A wtryski są ok?
Opublikowano

Zmieniłem dziś dwie pierwsze cewki na NGK i usnąłem ze znajomym adaptację

Po tych operacjach silnik o wiele lepiej pracował, ale zaczął gasnąć na biegu jałowym i zaczął mu wypadać zapłon na cylindrze czwartym :(

Też udało się nim przejechać i ma problem z mocą do 3k obrotów potem jest spoko

Dodam też że jak od kręcę korek od oleju silnik od razu gaśnie (nie wiem czy to dobrze)

Możliwe że ten dodatek co wlałem zapchal wtryski?

Przed wymianą świec i tej cewki nie było z nim problemów

Odpalał od "strzała" Zimny jak i ciepły

Opublikowano

Niestety nic to nie dało

Dalej strzela w dolot oraz wydech :(

Możliwe że po wymianie świec wszystkie wtryski na raz padły?

Opublikowano

Świece są okopcone ( na 1 i 2 cylindrze)

Auto ma 240k nalotu

Oddałem wtryski do sprawdzenia

Znowu pojawiły się błędy wypadanie zapłonu na 1 i 2

Zrobiłem tym autem bodajże 6kkm i nie było z nim żadnego najmniejszego problemu, nie brał oleju itp

Tylko to wypadnie zapłonu na 2 które zaczęło mocno się nasilać

Najlepiej pracuje jak robi adaptację wtedy jest prawie dobrze

Świecę zamieniałem, nawet stare zakładałem

Kolega sprawdzał korekty wtryskow i mówił że pierwszy i drugi dziwnie się zachowują (myślę że drugi nie domaga, a pierwszy go podlewa)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wymień te świece i cewki dla spokoju.

Z wtryskami nie będzie wesoło jak do wymiany :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro wtryski trafiły do warsztatu,to poczekajmy na ich ocenę.

Skoro świece są okopcone to korekcje muszą być rozjechane...

Niestety żle myślisz z podlewaniem wtrysków-to działa troszkę innaczej...

Opublikowano

Teraz poczytałem o tych korektach

I to chodzi o ten 6 cyfrowy numer na boku wtryskiwwcza?

Jak ją kupiłem to świecil błąd nox, ale normalnie jeździła i poprzedni właściciel spuścił mi na nową sondę

Dzień przed tym całym problemem pojechałem do gościa co mapy robi w autach aby ją wyłączył

Zgrał moją mapę i coś tam niby w niej wyłączył po czym wgral

Jak odpaliłem auto to zachowywało się tak jak teraz trzęsła się cała i strzelała

On zrobil adaptację, ale co raz częściej wypadał mi zapłon i nawet nie mogłem dać gwałtownie gazu

Zadzowniłem do jego żeby mi wgral moja mapę bo myślałem że w tej nowej leży problem, ale to nic nie pomogło

Możliwe że od tej mapy korekty się pogubiły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak już zacząłeś procedurę sprawdzania wtrysków,to ją doprowadź do końca.Przy tym przebiegu warto je sprawdzić.Przy montażu nowe uszczelnienia muszą wjechać...

Skoro auto ma przymusowy postój,to luknij czy któryś tłok się nie błyszczy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poprzedni właściciel wiedział co robi sprzedając auto...

Korekty się nie pogubiły-korekty są efektem...

Na wtrysku to pewnie jest numer do kodowania wtrysku,gdy zamieniasz je miejscami lub gdy montujesz nowy.

Na temat usówania elementów silnika z oprogramowania,nie będę się wypowiadał.

Opublikowano

Zamieniłem wtryski miejscami

Zakodowałem i dalej wypadanie zapłonu na 1i2

Zmierzyłem kompresję i jest 13bar

Już nie mam pomysłu co może być :(

Przyszło mi teraz do głowy

Możliwe że katalizator jest zapchany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powąchaj spaliny-jeśli poczujesz ostry zapach niedopalonej benzyny to dla potwierdzenia możesz wykonać analize spalin,jeśli norma będzie przekroczona to sondy lampda do wymiany.

Zapach powinien być delikatny i słodkawy

Opublikowano

Jednym z problemów był uszkodzony katalizator i teraz pytanie co z nim zrobić na razie jest wybity ale nie chce tego tak zostawić

Czy wkładając sam wkład z będzie to spełniało swoją funkcję?

Raczej nie widzi mi się kupować Nowego orginału :o

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opisz uszkodzenie katalizatora...

Możesz dorobić kata - sa warsztaty które się tym zajmują,ale ważne jest aby został zachowany odpowiedni przelot spalin.

Jesli nie znajdziesz dobrego warsztatu ,to lepiej zostawić pustą puszkę.

Dobry warsztat łatwo poznasz - Ty mówisz co potrzebujesz i do jakiego auta ,a oni wykonują...Jesli bedą chcieli cos na wzór,to kończ rozmowę

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra

Wracam do was

Katalizator był uszkodzony więc został wybity

Silnik dostał też nowe świecę

Ale dalej jest coś nie tak :(

Wcześniej jak odpalem zimny czy ciepły zawsze było wszystko w porządku

Teraz po odpaleniu dziwnie przez chwilę pracuje i z tego co kolega zauważył na 4 5 i 6 cylindrze jest za duża dawka paliwa

Zaczął tez lekko się trząść i dziwnie przyspieszać (nie równo)

Na wolnych Obrotomierz stoi równo ale po dodaniu gazu do 1.2k wskazówka dość mocno się waha

Co mu mogło odbić, jak nie dotykalem tych świeć chodzil jak "zegarek"

Możliwe że przez brak kata tak świruje?

Dodam że moc trzyma idzie jak zły

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.