Skocz do zawartości

BMW F11 2011 fotele grzeją na krzyż


Adriano007

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio wymieniłem fotele ze zwykłych szmacianych podgrzewanych z pompowanymi lędźwiami na sporty półskóry też podgrzewane ale bez pompowanych lędźwi. Ogólnie fotele to europejczki. Po podpięciu wszystko działa z tym że mam problem z podgrzewaniem tzn. jeśli na desce włączę ogrzewanie fotela kierowcy to grzeje się fotel pasażera i na odwrót. Co jest grane w czym może być robiłem? Jest opcja żeby to jakoś wyprostować żeby odpowiednio każdy fotel się nagrzewał?. Co do tego czy fotel to Anglik to w sumie z zapewnień sprzedawcy wynika że to europejczyk. Organoleptycznie tylko moża stwierdzić że fotel kierowcy ma lekko wygnieciony boczek siedziska od strony drzwi natomiast ten drugi boczki ma idealne stąd moje stwierdzenie że to europejczyki. Zresztą czy to ma jakieś znaczenie czy Europa bądź Anglik ?
Adriano007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz pamięć czy tylko grzanie?
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kodowanie nie pomoże (wg mnie nie pomoże) to spróbuj zmienić piny we wtyczkach przy module ogrzewania (w skrócie zamienić piny pomiędzy wtyczkami):

Wątpię, żeby dało się wsadzić same wtyczki odwrotnie.

fotel kierowcy:

pin 1 w A53*3B -> pin 1 w A53*2B

pin 3 w A53*3B -> pin 3 w A53*2B


pin 1 w A53*2B -> pin 1 w A53*3B

pin 4 w A53*2B -> pin 4 w A53*3B

pin 3 w A53*2B -> pin 3 w A53*3B

CjnQjbfx


fotel pasażera:

pin 1 w A13*3B -> pin 1 w A13*2B

pin 3 w A13*3B -> pin 3 w A13*2B


pin 1 w A13*2B -> pin 1 w A13*3B

pin 4 w A13*2B -> pin 4 w A13*3B

pin 3 w A13*2B -> pin 3 w A13*3B


Ck1TYjZt


Daj znać czy pomogło.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Chciałbym jeszcze dodać, że w szmacianych fotelach wtyczka brązowa czyli środkowa przychodzącą do modułu fotela miała dwa piny , w sportowych zas w tej samej wtyczce są 3 piny. Co do zamiany pinów to nie jestem w tych sprawach biegłym. Boje się żeby czegoś nie pomylić
Adriano007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniłem ze sobą moduły, nawet przełożyłem ze szmacianych foteli ale nic to nie dało. Dalej jak się załącza grzanie to nawet słychać klik sterownika i po włączeniu włącznika id strony kierowcy grzeje się fotel pasażera i na odwrót. Dziwna sprawa. Myślę jeszcze nad dokopaniem się do panelu climatronica i może dało by się przełączyć wtyczki stronami? Według was jest to możliwe?
Adriano007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest moduł ,,temic,,. A gdybym przełożył moduły ze szmacianych foteli do sportów- coś to pomoże? Wcześniej nie miałem takich problemów? Ogólnie moduły są identyczne mają takie same piny

nic to nie da

 

Dzięki za info. Chciałbym jeszcze dodać, że w szmacianych fotelach wtyczka brązowa czyli środkowa przychodzącą do modułu fotela miała dwa piny , w sportowych zas w tej samej wtyczce są 3 piny. Co do zamiany pinów to nie jestem w tych sprawach biegłym. Boje się żeby czegoś nie pomylić

Musisz zamienić piny tak jak pisałem. Zrób tak, żeby kable które idą do jednej wtyczki szły do drugiej i na odwrót. Oba moduły są identyczne, podłączone do tej samej magistrali komunikacyjnej (LIN). Moduł rozpoznaje czy jest w lewym czy w prawym fotelu na podstawie tego jak są podłączone piny w tych dwóch wtyczkach. Rozbieranie panelu klimatyzacji i połączeń przy nim nic nie da. Fotele połączone są do JBE.

 

a nie jest to przypadkiem tak, że trzeba zakodować moduły siedzeń ? każde auto je ma pod fotelem

Modułów od grzania nie trzeba kodować. W nie komfortach nie są one widoczne w esys.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zamiany tych pinów to rozumie że chodzi o to by pozamieniać je między sobą w kostkach tak jak pisałeś wczesniej. Kwestia tylko ich wyjęcia- próbowałem na starych fotelach ale twardo siedzą. Jest sposób żeby te kostki otworzyć?
Adriano007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zamiany tych pinów to rozumie że chodzi o to by pozamieniać je między sobą w kostkach tak jak pisałeś wczesniej. Kwestia tylko ich wyjęcia- próbowałem na starych fotelach ale twardo siedzą. Jest sposób żeby te kostki otworzyć?

CU6ALxkc

musisz najpierw uchylić z obu stron takie plastikowe zatrzaski (uchylone na zdjęciu wyżej) potem wsadzić igłę/szpilkę w dziurkę koło pinu który chcesz wyjąć i na środku przycisnąć lekko w stronę do pinu (nie w głąb) i pociągnąć za kabel.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próba zakończona niepowodzeniem. Tzn. jeszcze na starych fotelach próbowałem rozbrajać te kostki i wyjmować piny ale to jest jakaś masakra. Igła agrafka i jeszcze inne cienkie rzeczy nic nie pomogły. Wogole nawet niewiadomo co gdzie jak docisnąć żeby pin wyszedł. Najlepsze jest to że stare fotele mam wyjęte i mogę nimi swobodnie manewrować a i tak jest mega problem żeby dobrze je złapać. Wydaje się mi że jedyną opcją to zakup dwóch nowych kostek tak żeby stare po prostu rozbebeszyc na amen i nie przejmować się nimi. :mad2:
Adriano007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedź lepiej do dobrego warsztatu.

Będzie taniej niż nowe kostki.

Nie wszystko da się kupić w rozsądnej cenie …a wiele kostek występuje jako element wiązki np. fotela albo auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę właśnie oblukac temat tych kostek tzn. czy są dostępne osobno czy z całą wiązką. Ogólnie tak czy siak najważniejsze że fotele grzeją więc nie ma co się zbytnio spinać- do wszystkiego można się przyzwyczaić nawet do działania włącznika na krzyż :duh: . Ciekawi mnie tylko to czy faktycznie nie da się tego orzekodowac- choć jeden z forumowiczów jasno w tej kwestii się wypowiedział więc pewno jest tak jak napisał.
Adriano007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ten filmik rzuci trochę światła na wyciąganie pinów



jeżeli planujesz więcej zmian w aucie to przydadzą się coś takiego:

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku to jakoś takie proste się wydaje- niestety w rzeczywistości to jakaś masakra :mad2: . Spróbuję na razie poszukać samych kostek. W ostateczności zostawię tak jak jest bo też nie chce niczego popsuć.

pojedź do jakiegokolwiek elektryka samochodowego w okolicy, daj my 20pln (albo jeszcze lepiej flaszkę;) ) żeby Ci przełożył te piny. Wyjdzie Cę taniej niż nowe wtyczki:)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku to jakoś takie proste się wydaje- niestety w rzeczywistości to jakaś masakra :mad2: . Spróbuję na razie poszukać samych kostek. W ostateczności zostawię tak jak jest bo też nie chce niczego popsuć.

pojedź do jakiegokolwiek elektryka samochodowego w okolicy, daj my 20pln (albo jeszcze lepiej flaszkę;) ) żeby Ci przełożył te piny. Wyjdzie Cę taniej niż nowe wtyczki:)

 

No i to jest najlepsza opcja :cool2:

Adriano007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 17.05.2022 o 12:57, Adriano007 napisał(a):

Ostatnio wymieniłem fotele ze zwykłych szmacianych podgrzewanych z pompowanymi lędźwiami na sporty półskóry też podgrzewane ale bez pompowanych lędźwi. Ogólnie fotele to europejczki. Po podpięciu wszystko działa z tym że mam problem z podgrzewaniem tzn. jeśli na desce włączę ogrzewanie fotela kierowcy to grzeje się fotel pasażera i na odwrót. Co jest grane w czym może być robiłem? Jest opcja żeby to jakoś wyprostować żeby odpowiednio każdy fotel się nagrzewał?. Co do tego czy fotel to Anglik to w sumie z zapewnień sprzedawcy wynika że to europejczyk. Organoleptycznie tylko moża stwierdzić że fotel kierowcy ma lekko wygnieciony boczek siedziska od strony drzwi natomiast ten drugi boczki ma idealne stąd moje stwierdzenie że to europejczyki. Zresztą czy to ma jakieś znaczenie czy Europa bądź Anglik ?

Witam cię i jak udało ci się rozwiązać problem odwrotnego grzania ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.