Skocz do zawartości

Systemy asystujące kierowcy: zwykle vs. professional


ajt22

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, adiki napisał(a):

A jak to jest w przypadku podstawowych asystentów rozszerzoncyh o adapatycyjny tempomant stop & go. Czy to jakos pomaga w jeździe w korku? W konfiguratorze przy tym ACC jest wzmianka o prędkościach w zakresie 30-160km/h.

Minimalna prędkość jaką można ustawić to 30km/h, ale jeśli samochód przed Tobą jedzie wolniej, to Twój samochód dostosuje prędkość, aż do całkowitego zatrzymania w razie potrzeby. 

Jeśli postój nie będzie trwał więcej niż kilka sekund to też sam ruszy, ale w przypadku dłuższego postoju trzeba nacisnąć na pedał gazu, żeby zacząć jechać.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, adiki napisał(a):

Czy to jakos pomaga w jeździe w korku?

Mam takie kombo. Działa tak jak opisał @knrdk wyżej. Dodam, że przy ustawionej średniej odległości od samochodu poprzedzającego działa całkiem spoko. Działa nie idealnie płynnie, ale zauważalnie odciąża psychicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dołożył chociażby z ciekawości żeby potestować sobie jak się trzyma w pasie. Czy na śniegu tez daje rade itd. Te czujniki trzymania rąk na kierownicy podobno mozna jakoś oszukać że system myśli ze ciągle trzymasz ręce na kierownicy i wtedy w sumie autonomiczna jazda jest 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Grievous napisał(a):

Ja bym dołożył chociażby z ciekawości żeby potestować sobie jak się trzyma w pasie. Czy na śniegu tez daje rade itd. Te czujniki trzymania rąk na kierownicy podobno mozna jakoś oszukać że system myśli ze ciągle trzymasz ręce na kierownicy i wtedy w sumie autonomiczna jazda jest 

System wyłączył mi się raz - przy megadeszczu gdzie na autostradzie wszyscy jechali jakies 50km/h. Ale to była ściana - wycieraczki nie dawały rady. Czujnik trzymania rąk jest mocno tolerancyjny (np. w porownaniu z tym co mam w Volvo) - wystarczy delikatnie trzymać dwoma paluszkami i nie wszczyna rabanu. Co do trzymania w pasie - nie mam żadnych zastrzeżeń. Po wbiciu trasy w nawigację przy mocniejszych łukach system sam delikatnie zwalnia. W miejskich korkach mega sprawa bo do 30km/h (chyba) wogóle nie trzeba trzymać kierownicy - warunek to trzeba patrzeć się przed siebie. Przy wykryciu patrzenia gdzieś w bok albo w dół (zależy kto tam co robi w korku) samochód sam nie ruszy - trzeba mu pomóc wciskając gaz. 

Jak już wielokrotnie pisałem - nie wyobrażam sobie dłuższych i monotonnych tras bez asystentów Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 21.09.2023 o 22:52, Grievous napisał(a):

Nie ma opcji żeby zahamował. Będzie hamował ale za późno i walnie w korek z autami. Jak ja chcę żeby mi wyhamował przed kolejką stojącą na czerwonym to ustawiam max 50km/h i maksymalny dystans tempomatu i wtedy system daje radę.

ja nawet w żadnym z aut nie otworzyłem instrukcji więc szybkie pytanie gdzie w aktywnym tempomacie zmienię ustawienie odległości od poprzedzającego pojazdu ?? będę wdzięczny za info 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.09.2023 o 07:30, dpassent napisał(a):

asystenci pro pomagaja w utrzymaniu czystosci wnetrza... jak trzeba sobie hotdoga odwinac z papierka przy pomocy 2 rak, albo sie podrapac (albo kogos podrapac) to na autostradzie niezastapione. 🙂 A powaznie - faktem jest ze nie wolno totalnie ufac hamowaniu (bo to jednak nie jest czlowiek), ale robilem bez asystentow 3500km w 3 dni i z asystentami i roznica jest kolosalna w zmeczeniu kierowcy. Jest to mega wygodne i uzywam swoich (PRO) kiedy tylko sie da. Jak kogos stac to sie nie ma co zastanawiac...

Jak myślisz z czego wynika ta kolosalna różnica w zmęczeniu kierowcy spowodowana aystentami pro? Autonomia to nie jest więc ostrożność zakładam trzeba zachować cały czas bo różne sytuacje na drodze się mogą wydarzyć. Czy w porównaniu do podstawowych asystentów z aktywnym tempomatem jedyna różnica w jeździe autostradowej to jest to że samochód sam skręca i na te chwilę możesz oderwać ręce od kierownicy? Na prostej drodzę przy niewielkiem ruchu to też sobie mogę otworzyć wodę i się napić a przynjamniej system na mnie nie będzie krzyczał 🙂 a jakby przez te chwilę coś niebezpiecznego na drodzę sie wydażyło to chyba i asystenci pro Cię nie wyratują czy sie mylę?

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

bo Ci wszyscy asystenci to jedno wielkie G jak dla mnie , nigdy im w 100% nie zaufam po pierwsze po drugie to nie jest człowiek i nie ma w ingerencji żadnej płynności ... ale jak już dają to czasami z nudów człowiek skorzysta... 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, adiki napisał(a):

Jak myślisz z czego wynika ta kolosalna różnica w zmęczeniu kierowcy spowodowana aystentami pro? Autonomia to nie jest więc ostrożność zakładam trzeba zachować cały czas bo różne sytuacje na drodze się mogą wydarzyć. Czy w porównaniu do podstawowych asystentów z aktywnym tempomatem jedyna różnica w jeździe autostradowej to jest to że samochód sam skręca i na te chwilę możesz oderwać ręce od kierownicy? Na prostej drodzę przy niewielkiem ruchu to też sobie mogę otworzyć wodę i się napić a przynjamniej system na mnie nie będzie krzyczał 🙂 a jakby przez te chwilę coś niebezpiecznego na drodzę sie wydażyło to chyba i asystenci pro Cię nie wyratują czy sie mylę?

Nie wiem z czego wynika - wiem jak sie czuje po dlugiej jezdzie z nimi i bez nich. Wiem tez jak pomagaja w korkach. Nie przekonuje nikogo ze to jest "must have". DLA MNIE to jest must have. A czy mnie nie wyratuja? Pro nie maja nic z ratowania - to jest komfort. Mialem sytuacje na autostradzie ze gosciu dostawczakiem postanowil dzielnie zaczac wyprzedzac wyskakujac mi przed maske. Ze 170 do 120 samochod zwolnil stajac dęba, sciagnal pasy i wypionowal oparcia w moim fotelu i fotelu pasazera, nawrzeszczal, zamigal czym sie dalo w srodku i zrobil to szybciej niz ja. Nie wiem, ktorzy asystenci byli za to odpowiedziali ale systemy daly rade.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, adiki napisał(a):

Jak myślisz z czego wynika ta kolosalna różnica w zmęczeniu kierowcy spowodowana aystentami pro? Autonomia to nie jest więc ostrożność zakładam trzeba zachować cały czas bo różne sytuacje na drodze się mogą wydarzyć. Czy w porównaniu do podstawowych asystentów z aktywnym tempomatem jedyna różnica w jeździe autostradowej to jest to że samochód sam skręca i na te chwilę możesz oderwać ręce od kierownicy? Na prostej drodzę przy niewielkiem ruchu to też sobie mogę otworzyć wodę i się napić a przynjamniej system na mnie nie będzie krzyczał 🙂 a jakby przez te chwilę coś niebezpiecznego na drodzę sie wydażyło to chyba i asystenci pro Cię nie wyratują czy sie mylę?

Jadąc z włączonym asystentem pro możesz zredukować swoją rolę do nadzorowania samochodu. To jest dużo mniej męczące niż sama jazda. Jazda z asystentem pro sprowadza się do podtrzymywania jednym palcem kierownicy i to nie ważne czy jest zakręt czy nie.

Nieraz już zrobiłem trasę bawiąc się ustawieniami samochodu albo telefonem i praktycznie nie patrząc na drogę. Można napisać maila albo smsa bez nerwów. Dla mnie asystent pro to też był must have.

Jeśli chodzi o różnice w hardware to wydaje mi się, że kamerka na przedniej szybie też jest inna. A mianowicie jest tam o jedną kamerkę więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę sie właśnie obawiam że obniżenie swojej uwagi i skupienia, co prawdopodobnie przekłada się do bycia mniej zmęczonym po takiej trasie to jednak trochę proszenie się o niebezpieczeństwo w sytuacjach awaryjnych. Z drugiej strony trochę mnie korci dobrania już tego pakietu w formie gadżetu żeby mieć kompletne auto.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maciej_cie napisał(a):

Podziwiam zaufanie jakim darzycie technologię...

Robie w "technologii" - może dlatego... NIe używam tego może tego tak ekstremalnie jak kolega wyżej, ale tak jak pisałem - używam kiedy się da. Nawet na 10min na obwodnicy Warszawy... Albo w korku na tej samej obwodnicy... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jazda na asystentach nie jest zero-jedynkowa. Trzeba się nauczyć nimi jeździć, wtedy będziecie wiedzieli, przy jakich warunkach pogody, drogi, prędkości można im bardziej zaufać a kiedy mniej. Różnice są też w samochodach, nawet w obrębie jednej marki. Trochę inaczej to działa w serii 3 2019 a trochę inaczej w X1 2023. Dla mnie super wygodna opcja, nie wyobrażam sobie nowego auta bez tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Sp0k0jny napisał(a):

Nieraz już zrobiłem trasę bawiąc się ustawieniami samochodu albo telefonem i praktycznie nie patrząc na drogę. Można napisać maila albo smsa bez nerwów. Dla mnie asystent pro to też był must have.

Mam nadzieję, że żartujesz lub nie zdajesz sobie sprawy jak często patrzysz na drogę. 😄 Asystent nie ominie ci dziury w jezdni ani leżącej cegły czy kamienia.

6 godzin temu, dpassent napisał(a):

Robie w "technologii" - może dlatego... NIe używam tego może tego tak ekstremalnie jak kolega wyżej, ale tak jak pisałem - używam kiedy się da. Nawet na 10min na obwodnicy Warszawy... Albo w korku na tej samej obwodnicy... 

Ja też "robię w technologii automotive" i używam aktywnego tempomatu oraz lane assist jako "drugiej linii obrony". Jeśli człowiek czegoś nie zauważy - to automat ma jeszcze szansę uratować sytuację. Żonie aktywny tempomat kilka razy skórę uratował.

W dniu 16.10.2023 o 19:22, adiki napisał(a):

Jak myślisz z czego wynika ta kolosalna różnica w zmęczeniu kierowcy spowodowana aystentami pro? 

Nie sadzę, aby ta różnica była "kolosalne". U siebie nie zauważam wielkiej różnicy. Sądzę, że mając dodatkowych pomocników można pracować na "niższych obrotach" i dla niektórych może to być odczuwalne. Ja tam uwielbiam jeździć z Night Vision, które wykrywa pieszych i zwierzęta. Natomiast w przypadku żony aktywny tempomat uratował 2 nieoświetlonych rowerzystów i bagażnik auta w korku - to również czyni mnie bardziej spokojnym i zrelaksowanym 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz, ja wziąłem po doświadczeniach z Tiguanem'19. Pewnie w 3ce jest dużo lepiej... Trasa bardziej relaksująca ale nie zdał bym się nigdy 100% na to czy pisał SMSa podczas jazdy przy wyższej prędkości. W korku, na światłach ok w innym przypadku uważam, że jest to niebezpieczne dla obu stron. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 godzin temu, adiki napisał(a):

Dobra to dokładam 😉 lepiej wziąć i nie używać albo używać rzadko niż nie dołożyć a później żałować 😉

mimo iż średnio im ufam i tak bym brał na twoim miejscu 😉

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2023 o 10:27, adiki napisał(a):

Trochę sie właśnie obawiam że obniżenie swojej uwagi i skupienia,

Czy ta uwaga nie spada Ci po dłuższej trasie? U mnie spada, więc cały czas swędzi zamienić samochód na ten z asystentami Pro

 

W dniu 17.10.2023 o 17:07, stuffman napisał(a):

Trochę inaczej to działa w serii 3 2019 a trochę inaczej w X1 2023.

Być może, w X1 jest już nowy chip MobilEye EyeQ5 gdy w 3er nadal produkowany z EyeQ4. Wiem, że EyeQ5 pojawił się w iX, i7 i i5. Być może i X1 też dostał nowego chipa.

Edytowane przez chebum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, adiki napisał(a):

Oczywiście że spada ale wtedy to albo zamieniam się z żoną albo zatrzymuje na przerwe 🙂

albo kupujesz 5 red bulla 😛 i jedziesz dalej , oczywiście żart 😉 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.