Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Problem z zalewaniem silnika. Pacjent to BMW E46 swap na m50b25 turbo.auto ogólnie jeździło 3 lata bez awarii.Ostatnio na treningu zgasła i nie chciała zapalić. Okazało się że upalilo sterownik dme. A że to auto na tor postanowiłem ominąć Ews. Podałem plus na zielone przewody pojawiła się iskra pompki paliwa pod przełączniki a palenie z przycisku. Wszystko spoko tylko że auto chodzi na wolnych obrotach tylko przy włączonej pierwszej pompy paliwa kiedy wlaczam drugą pompe auto zalewa...

Wymienione lub sprawdzone rzeczy

-det 3 mapa jest drugi det podmieniany

-sterownik silnika sprawny

-czujnik położenia wału i walka sprawny

-powrot do baku z listwy jest.

Powoli kończą mi się pomysły może ktoś z was pomoże. Dzięki i pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź ciśnienie paliwa po podłączeniu drugiej pompy, nie może wzrosnąć. Możliwe że regulator ciśnienia puszcza paliwo podciśnieniem do kolektora ssącego.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Ciśnienie na listwie wzrasta gdy podłącze druga pompę. Ta pierwsza bije do swirlpota co za tym idzie jeśli swirlpot jest pełny puszcza do baku powrotem oraz troszkę idzie do listwy wtryskowej poprzez druga pompke. Sprawdzę dzisiaj czy nie puszcza do kolektora ssącego. Może jest coś co jeszcze blokował Ews hmm.. jeszcze zauważyłem że nie ma różnicy w pracy silniku gdy odłączam czujnik położenia walka rozrządu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie znam schematu tego zasilania paliwa ani schematu instalacji elektrycznej tych pomp. Jedno co mnie zastanawia to czemu spalił się sterownik silnika, brak masy, źle podpięte sterowanie pomp paliwa i zbyt obciazony sterownik? Może tu trzeba zaczac diagnozę, jakaś instalacja też uległa przepaleniu przy uszkodzeniu sterownika? Może podlaczenie drugiej pompy powoduje spadek napięcia na sterownik? Coś sprawdzałeś, one się nie palą bez przyczyny, przeważnie z winy użytkownika, zwarcie, złe podpiecie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Zwarcie poszło najprawdopodobniej od zaworu doładowania. Przewód cały popalony. Nie było go widać był w listwie schowany dawno nikt tam nie zaglądał.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie temat rozwiazany wyszło na hamowni. Auto mega slabe bez doladowania stwierdzono złe ustawienie rozrządu. I faktycznie zmielilo część napinacza łańcucha przeskoczył wałek ssący to były dwie usterki w jednym czasie. Nowy napinacz ustawienie rozrządu i problem zniknął. ☺️

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.