Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,


Niedawno zakupiłem BMW (E87) 120d 177KM 2007r i się zaczęło..


Po kilku minutach jazdy pojawia się błąd DPF. Sprzedający informował mnie o tym ale wiem że ok pół roku temu sam filtr był podobno wyjmowany wypalany i czyszczony ale problem z błędem nadal istnieje. Auto chodzi póki co bez zastrzeżeń, jest dynamiczne i nie kopci ale wczoraj pojawił się w kabinie zapach spalonego oleju - dość intensywny ze konieczne jest uchylanie szyb. Podłączyłem pod polecaną tu appke bimmer-tool i sczytałem błędy:


4A6E Świeca żarowa - 1 cylinder - sterowanie - podobno sterownik świecy żarowej do wymiany

416F Ustawienie prędkości zerowej, regulacja - trzeba skalibrować pozycję neutralną biegów

452A System filtracji cząstek stałych - informacja

480A System filtracji cząstek stałych

481A System filtracji cząstek stałych

4010 Czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek, sygnał


Próbowałem podczas jazdy wymusić wypalanie DPF bo poziom sadzy mam na 85% (popiół 50g, sadza 51g) ale niestety nie poszło. Zastanawiam się czy jest możliwy taki wysoki poziom jak filtr był czyszczony, czy może to wina czujnika ciśnienia spalin bo on nie był wymieniany na pewno. Podobno wymuszenie wypalania z niektórymi kodami jest to niemożliwe.


Czy możliwe jest ze zapach spalin ma związek z DPF.


Chętnie skorzystam z poleconego mechanika w Warszawie.


Ostatnie pytanko:

Zauważyłem też jakiś luźno wiszący element. Ktoś wie co to jest? Może przez to capi w samochodzie?

https://zapodaj.net/77a9f56825870.jpg.html

77a9f56825870.jpg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do zapachu spalin i oleju to na tym zdjęciu ewidentnie widać że spaliny uciekają spod obejmy między turbo a DPF . Jest okopcone . DPF pewnie był czyszczony ale nie zrobiona procedura wymiany stąd takie wartości . Możliwe że nie robi procedury bo według programu komputera osiągnał swój kres pracy . Przydałby się wartości ciśnienia wstecznego na postoju z włączonym silnikiem . To się ktoś z większą wiedzą wypowie .
Opublikowano

Hej dzieki za podpowiedź mam nadzieje ze to jest powod zapachu bo raczej powinien byc prosty do wyeliminowania.


Zrobiłem test pomiaru ciśnienia wstecznego i na wszystkich zakresach ciśnienie ok ponad 990hPa , screen poniżej:


https://zapodaj.net/b84add23e6179.jpg.html


b84add23e6179.jpg.html


Co to może oznaczać?


Czy wymiana czujnika cisnienia i kontrolera świec + wymiana świecy pomoże?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sterownik świec do naprawy lub wymiany, skoro mówisz, że świeca ok. Z tym blędem bez problemu ci naprawie. Czasami bywa, że przez to nie chce się wypalać DPF.

Ciśnienie wsteczne to masz jak atmosferyczne. Masz wszystko dobrze podlaczone do tego czujnika? W apce masz chyba, jakie maja być wartosci. Przy czystym DPF to masz do 50hPa przy 4000obr.

Opublikowano

Nie wiem czy świeca dobra i nie wiem czy wszystko jest poprawnie podłączone bo tego sam nie ogarniam.


Dopuszczalne parametry :

Jałowy 35hPa

2000 - 75hPa

3000 - 130hPa

4000 - 200hPa


Czy możliwe że filtr jest tak zapchany zepołączenie turbiny i DPF się rozszczelnilo i tamtędy wydostają się spaliny które czuć w kabinie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy tym co napisaleś z apki, to jest już max i powinien wypalać. Jakby był tak zapchany, to auto nie było by dynamiczne i słabo by jeździło.
Opublikowano

Rozumiem, z tego co wyczytałem przy istniejących błędach proces wypalania może nie być inicjowany i tak u mnie jest bo próbowałem go wymusić appka..


Auto dynamiczne jeździ bez problemów więc może dpf jest ok..


We wtorek idę do mechanika i zobaczymy efekty..dam znac


Czy czujnik cisnienia spalin Febi będzie ok? Czytałem różne opinie , mechanik stwierdził że będzie w porządku.. jakie Wasze doświadczenia..

Opublikowano

A żeby to zadziałało to nie trzeba najpierw wymienić ten czujnik ciśnienia spalin?


Ja jak miałem problem z DPF x 2 w ciągu 2 lat to podłączałem inpę. Jechałem gdzieś gdzie mogłem cały czas jechać w warunkach startu procedury wypalania i cały czas kasowałem błędy.

Na początku błąd wracał co chwileczkę i z biegiem takiej akcji coraz wolniej wracał aż w końcu procedura ruszała bo widziałem po temp spalin i znów miałem rok spokoju.

Opublikowano
A żeby to zadziałało to nie trzeba najpierw wymienić ten czujnik ciśnienia spalin?


Ja jak miałem problem z DPF x 2 w ciągu 2 lat to podłączałem inpę. Jechałem gdzieś gdzie mogłem cały czas jechać w warunkach startu procedury wypalania i cały czas kasowałem błędy.

Na początku błąd wracał co chwileczkę i z biegiem takiej akcji coraz wolniej wracał aż w końcu procedura ruszała bo widziałem po temp spalin i znów miałem rok spokoju.

Taki jest plan. Prawdopodobnie ze względu na błędy związane z czujnikiem ciśnienia nie byłem w stanie wymusić procesu wypalania..oby po wymianie zadziałało..

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mały update..

Wizyta u mechanika w Raszynie który ogarnia głównie BMW. Tak jak ktoś zauważył na zdjęciu zapach spalin orzedostawal się na połączeniu turbuny z DPF. Nie było uszczelki :/


Wymiana czujnika cisnienia spalin oraz sterownika świec zarowych + 2 świece rozwiązała problem DPF. Dodatkowo została skalibrowana neutralna pozycja biegów. Komp bez błędów póki co wszystko cacy.


Dzięki za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kto wymienia dwie świece? :duh:

I dlaczego dwie skoro komp pokazal błąd jednej świecy?

Nastepnym razem rób komplet.

Opublikowano
Kto wymienia dwie świece? :duh:

I dlaczego dwie skoro komp pokazal błąd jednej świecy?

Nastepnym razem rób komplet.

Taka dostałem informację od mechanika ze jeszcze świeca na czwartym cylindrze była do wymiany.


W sumie nie wnikałem czemu tak twierdził..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.