Skocz do zawartości

Wymiana regulatora ciśnienia paliwa E39 520i


Radziu82

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku witam wszystkich, gdyż to mój pierwszy post na forum :) Czy ktoś wymieniał regulator ciśnienia paliwa w E39 520i i może podpowiedzieć jak to zrobić ? Chodzi o element nr 13 53 1 433 023.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tam zdaje się jest zabezpieczenie, jak się przygladniesz to zaskoczysz o co chodzi? Pytanie zasadnicze w jakim celu go wymieniasz? Co się dzieje z autem?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy:

- około 2 minuty po odpaleniu jedzie normalnie, ładnie przyspiesza

- po tym czasie zaczyna go dławić, przyspiesza jak stary polonez

- czuć zapach benzyny

- po zgaszeniu znów chwilę jedzie normalnie


Błędy:

- plan aktywacji chłodzenia

- limit sterowania mieszabką paliwa (bank 1 i bank 2)

- mieszabka paliwa, przekroczony maksymalny zakres

- do tego wypadanie zapłonu na różnych cylindrach


Ewidentnie go zalewa i wyłącza losowy cylinder.


Wymieniłem pompkę paliwa.

Do wymiany jest odma.

Temperatura zewnętrzna na wyświetlaczu -40 st. Wskazówka na zegarach pokazuje temp. Na kompie w parametrach bieżących temp. ok.

Przepływomierz reagował na dodawanie gazu, ale nie pamiętam wartości teraz. Po odpięciu brak poprawy.

Zrobiłem test wtrysków - reagował na wyłączanie wszystkich, oprócz oczywiście tego wyłączonego.

Wykresy czujnika pedału przyspieszenia i przepustnicy pokrywają się prawie idealnie.

Test silniczka krokowego - ok (podniósł obroty do ok. 2 tyś)


Najpierw chcę ogarnąć odmę, ale ten regulator też podejrzewam. Nie wiem czy po odłączeniu podciśnienia od regulatowa poeinna być jakaś reakcja silnika na wolnych i przyspieszonych obrotach, a nie mam z czy porównać - u mnie brak reakcji silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak po odpięciu podciśnienia z regulatora nie leci paliwo przez króciec to ja bym bo wykluczył. Jaki masz model silnika (M52, M52TU, M54)? Auto z LPG? Po roczniku wygląda na M52TU, skoro odma do roboty to od tego zacznij. Dla testu czy to jej wina możesz:

Podepnij przyłącz z pokrywy zaworów daj tam kawałek węża i puść go w dół, przyłap trytką żeby w wentylator się nie wplątał. Między kolanami kolektora, pierwszym i drugim jest kolejny przyłącz odmy, trzeba ją odpiąć i zaślepić od strony kolektora. Przy rurce bagnetu trzeba zdjąć spływ z odmy dać kawałek wężyka z zaślepką (np śrubą). W ten sposób masz odpiętą odmę i wszystko powinno zacząć chodzić.


W sumie najpierw jeszcze możesz odpisać wtyczkę przepływomierza i pojeździć jeden dzień bez niego. Pochwal się rezultatem.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skoro na zimnym jedzie ok to raczej paliwa mu nie brakuje, problem zaczyna się gdy sondy zaczynają działać. Jak masz gdzieś lewe powietrze (nieszczelna powiedzmy odma) to sondy leją aż do bólu, aż zaczyna się dławić.

Według mnie to nie wina regulatora, od samego początku by było nie tak. Szukaj nieszczelności.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odpiąłem przepływkę, jak radził kolega szumrak - silnik pracuje bardziej "gładko", przyspiesza dużo lepiej, ale troche go poszarpuje. Nie czuć zapachu benzyny. Odmę wymienię w poniedziałek, bo już wcześniej miałem kupioną - buczy nawet bez odkręcaniu korka, gdy podnoszę obroty. Przed wymianą zrobię próbę dymową. Tak się zastanawiam, czy przepływka jest uszkodzona, czy może to nieszczelność jednak i sondy dolewają, tak jak pisał kolega piotr520, a odpięcie przepływki sprawiło, że pracuje na mapach i nie uwzględnia korekcji z sond.

Odnośnie przepływki to przypomniałem sobie, że na jałowym pokazywała ok 24 kg masy powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak tyle ci pokazywała to napewno jest walnięta. Odpięcie przepływki powoduje to że silnik idzie na mapie awaryjnej i nie wprowadza korekt, w ten sposób można potwierdzić lewe powietrze. Najpierw zrób porządek z odmą lub się jej pozbądź. Dopiero wtedy zobacz na parametry przepływomierza.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miarodajna jest wartość na wolnych obrotach po pełnym rozgrzaniu, bez odbiorników prądu. Na zimnym z klimą to i 24 kg/h może pokazać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma wymieniona, ale nie miałem czasu wykasować błędów, wyzerować adaptacji i się przejechać. Na postoju zauważyłem, że zaczyna wypadać zapłon, gdy spokojnie podniosę obroty do 3-4 tysięcy. W wolnejnchwili znów podepne kompa i przejrze jeszcze raz wszystko - może coś przegapiłem. Czujnik temperatury zewnętrznej chyba nie ma wpływu na sterowanie mieszanką, skoro mierzy temperaturę powietrza zasysanego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś podłączyłem komputer i sprawdziłem dokładnie. Przepływka jednak ok. Ale wygląda na to, że sondy stoją. Oczywiście przed katami i na obydwu bankach.


4570e70c44986859med.png


URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/ab5a4002f868997b]ab5a4002f868997bmed.png[/url]


e48dbc4b5d32a1c1med.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po dodaniu gazu nie ma reakcji? Tam gdzie jest błąd grzałki do wymiany na 100%.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj wymieniłem obydwie przednie sondy lambda. Nowe pracują, reagują na zwiększanie obrotów. Ale nadal go przymula i pojawia się błąd "Limit sterowania mieszanką paliwa" oraz "Mieszanka paliwa, przekroczono dopuszczalny zakres".

Nadal pojawia się błąd "Plan aktywacji chłodzenia". Czy uszkodzona grzałka w termostacie może powodować zalewanie silnika?

Dodatkowo słychać delikatnie przedmuchy spalin w rejonie kolektora wydechowego. Brak mi już pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błąd grzałki wpływa jedynie na temperaturę silnika pod obciążeniem. Jeżeli masz nieszczelność kolektora wydechowego to trzeba to naprawić, od tego też mogą być błędy złego składu mieszanki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a czy odpięcie wtyczki czujnika temperatury powietrza zasysanego powinno wpłynąć na pracę silnika? Ktoś to robił, albo mógłby sprawdzić w swoim samochodzie? U mnie nic się nie zmienia po odpięciu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy w silniku M52B20 czujnik temperatury powietrza zasysanego to jest ten wpięty od góry w kolektor? Między "żebrami" kolektora?

Tak.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz zawróce głowę - silnik szarpie, wypadają zapłony- odpinam przepływkę to wchodzi w tryb awaryjny i zaczyna chodzić równo. Odpinam czujnik oleju to zaczyna chodzić równo. Odpinam czujnik temperatury pow zasysanego - nic się nie poprawia i nadal szarpie. Temperaturę niby pokazuje na kompie, ale nie wiem czy prawidłowo, bo cały kolektor jest wrwnątrz zaolejony. Czy brak reakcji może oznaczać, że jest zepsuty?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli odczt temperatury w parametrach sterownika jest ok, to jest sprawny. Na rozgrzanym silniku może pokazać nawet 60 stopni bo jest blisko głowicy. Podepnij się rano i sprawdź temp, powinna być bliska temperaturze otoczenia. Jeżeli po odpięciu przepływomierza jest ok z reguły oznacza to lewe powietrze.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Nowa obserwacja - na odpiętej przepływce silnik nie szarpie, ale z opoźnieniem reaguje na gaz. Z podpiętą przepływką i odpiętymi wszystkimi sondami jedzie normalnie. Czyli nawet jak jest przeływka odpięta to sondy i tak regulują i coś przy okazji mieszają. Lewe powietrze jednak? Nieszczelność kolektora wydechowego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.