Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jaki jest koszt wymiany rozrządu?

Czy ta nowatorska forma zmiany rozrządu bez wyciągania silnika to prawda czy fake?

Opublikowano
6-10 tyś poza ASO w zależności od jakości części i warsztatu
Opublikowano
Ładnie Cie poniosło 6-10. Spokojnie x zrobisz do 5 tys. Przy x silnik trzeba wyciągnąć. Przy tylnym napędzie są fachowcy co robią to bez wyciągania.
Opublikowano

Mieszkam na Śląsku i ostatnio robiłem rozeznanie wśród warsztatów, które mają o BMW jakieś pojęcie.

Cena czesci i robocizna to min. 6 tyś w wersji budżetowej. Wyciąganie silnika i rozpijanie napędów kosztuje ….

jak chcesz tanio to zapomnij, że dobrze

Opublikowano
Za miesiąc robię rozrząd przy x drive 535 w dużym i nie tanim serwisie od bmw,nie ASO na Pomorzu i cena to 6 tys. Mogłem gdzieś zrobić za 5 tys z groszami ale tam mam gwarancję i fakturę.Wyciagniecie silnika, rozpięcie napędów,szacowany czas 2 -3 dni.
Opublikowano
Za miesiąc robię rozrząd przy x drive 535 w dużym i nie tanim serwisie od bmw,nie ASO na Pomorzu i cena to 6 tys. Mogłem gdzieś zrobić za 5 tys z groszami ale tam mam gwarancję i fakturę.Wyciagniecie silnika, rozpięcie napędów,szacowany czas 2 -3 dni.

 

Dokładnie. Kolega wyżej to fantasta. 5-6 tys to cena za rozrząd w x na oem częściach.

Opublikowano

Sugeruje nikogo nie obrażać tylko samemu się zorientować w realiach.

Paliwo w grudniu też było po 5,5 …. dobry warsztat na pełną fvat z gwarancją na usługę tyle kosztuje.

U Pana Kazia będzie taniej …

Opublikowano
A jako ciekawostkę podam że ASO w Gdańsku w zeszłym roku jak byłem na wymianie chłodniczki EGR wyceniło mi usługę na 12 tys za robociznę plus części. O cenę części już nawet się nie pytałem :D
Opublikowano
Sugeruje nikogo nie obrażać tylko samemu się zorientować w realiach.

Paliwo w grudniu też było po 5,5 …. dobry warsztat na pełną fvat z gwarancją na usługę tyle kosztuje.

U Pana Kazia będzie taniej …

 

Obrażać ?? Fantasta to dla Ciebie obraza ?? Litości. Chlopie. Dobry warsztat bierze 6 koła z gwarancją. I tyle w temacie.

Opublikowano

Moim zdaniem poziom wiedzy na w/w temat podobny do znaczenia słów, które powszechnie używasz.

Nie będziemy tego tematu dalej ciągnąć,.. zrobie to za góra 4 a spalanie spadnie mi do 5,9.

Opublikowano
Moim zdaniem poziom wiedzy na w/w temat podobny do znaczenia słów, które powszechnie używasz.

Nie będziemy tego tematu dalej ciągnąć,.. zrobie to za góra 4 a spalanie spadnie mi do 5,9.

 

Myślisz że mnie porazisz swoją wrodzoną elokwencją ? To że dajesz się robić w wała to nie znaczy że każdy ma tyle płacić co ty.

Opublikowano

W moim 525xD rozrząd był wymieniany bez wyjmowania silnika, tylko skrzynia out - zdjęcia w mojej galerii

Co do ceny nie wiem jak teraz to wygląda, ale obstawiałbym że ceny startują od 4 tyś

Opublikowano

Popytałem na forum BMW Szczecin i okazało sie, że dziś pojechali pod Wrocław dwie BMW.

Bracia Fąfara pod Wrocławiem. Specjalizacja tylko rozrządy w BMW

https://rozrzadyfafara.pl/

Dzwoniłem, pytalem o XDrive. Terminy od polowy czerwca.

Koszt 4500zł brutto, w cenie olej i filtr, 24m gwarancja, czas pracy okolo 6h.

Opublikowano
Popytałem na forum BMW Szczecin i okazało sie, że dziś pojechali pod Wrocław dwie BMW.

Bracia Fąfara pod Wrocławiem. Specjalizacja tylko rozrządy w BMW

https://rozrzadyfafara.pl/

Dzwoniłem, pytalem o XDrive. Terminy od polowy czerwca.

Koszt 4500zł brutto, w cenie olej i filtr, 24m gwarancja, czas pracy okolo 6h.

Fąfara to klasyk w rozrządach efek. Na grupach fb pół Polski do nich jeździ.

Opublikowano
Robiłem u Fąfary dwa lata temu - xdrive 525d, płaciłem 4200zł ze wszystkim - bez wyjmowania silnika - cała robota około 4h trwała.
Opublikowano
Robiłem u Fąfary dwa lata temu - xdrive 525d, płaciłem 4200zł ze wszystkim - bez wyjmowania silnika - cała robota około 4h trwała.

 

Na częściach OEM ? W tym też był olej i filtr ?

Opublikowano

Zawsze się zastanawiałem jak oni to robią w takim czasie, skoro nawet uszczelniacz (obudowy rozrządu?), który trzeba nałożyć przed ponownym złożeniem, schnie dłużej niż te 4 godziny.


Wierzę, że oni się świetnie na tym znają, ale szczerze mówiąc nie powierzyłbym takiej pracy komuś, kto próbuje pobić rekord świata w szybkości wymiany rozrządu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Robią to już kilka lat, jeżdżą do nich ludzie z różnych zakątków polski, dają 2 lata gwarancji i nie słychać nigdzie o problemach po ich robocie, jest za to w necie wiele pozytywnych komentarzy między innymi na tym forum.
Opublikowano

Ja to wiem.

Niemniej naprawdę zastanawia mnie kwestia jak oni ogarniają temat który wspomniałem powyżej. To prosta kwestia, która teoretycznie uniemożliwia zrobienie tego w 4 godziny zgodnie ze sztuką.

Pewnie jest na to jakieś logiczne wytłumaczenie. Albo i nie ma...


W każdym razie ja wolałbym zrobić rozrząd u kogoś kto ma dobrą opinię, zrobił tych rozrządów w życiu kilkanaście czy kilkadziesiąt i zajmuje mu to dwa dni niż u takich sprinterów, choćby mieli na koncie nawet tysiąc wymian.


Rutyna jest wrogiem jakości. Chyba w każdej branży.


Oczywiście każdy zrobi wedle swego uznania.


A 2 lata gwarancji nie są dla mnie żadnym argumentem. W razie problemów jest tyle sposobów, żeby się z niej wyłgać a ewentualne dochodzenie swoich praw jest tak czasochłonne, kosztowne i uciążliwe, że szkoda słów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



W każdym razie ja wolałbym zrobić rozrząd u kogoś kto ma dobrą opinię, zrobił tych rozrządów w życiu kilkanaście czy kilkadziesiąt i zajmuje mu to dwa dni niż u takich sprinterów, choćby mieli na koncie nawet tysiąc wymian.

 

 

Kilka lat temu zrobiłem tak jak Ty byś chciał czyli oddałem samochód do polecanego warsztatu w Krakowie zajmującego się głownie marką bmw na wyminę rozrządu, trwało to 3 dni, po odebraniu zacząłem czuć spaliny w środku a pod maską smród spalonego oleju, okazało się że brakowało jednej małej uszczelki pod pokrywą zaworów i olej wydostawał się na zewnątrz i kapał na dpf a spaliny wydobywały się z pod obejmy która łączy turbo z wydechem a przyczyna była taka że pękła im obejma przy demontażu i zamiast zamówić nową to pospawali starą dlatego nie zawsze czas pracy przekłada się na jakość.

Opublikowano

Też prawda. Pamiętam Twoją sprawę. Pomogło mi to w zawężeniu listy warsztatów , bo też jestem z Krakowa.


Kontrargument na moje wlasne argumenty ;) mam taki, że niektóre warsztaty biorą co się da na plac, żeby klient nie uciekł, auto stoi 3 dni, a naprawia się tak czy siak 4 godziny :).



Nadal się zastanawiam jak to robią z uszczelniaczem. Obudowę rozrządu osadza się na czymś w rodzaju kleju czy silikonu, który długo schnie. Tak przynajmniej twierdzi serwisówka.

Opublikowano
Robiłem u Fąfary dwa lata temu - xdrive 525d, płaciłem 4200zł ze wszystkim - bez wyjmowania silnika - cała robota około 4h trwała.

 

Na częściach OEM ? W tym też był olej i filtr ?

 

Mieszanka OEM + swag + febi - zamienniki te same co BMW tylko bez loga i tak z filtrami i olejem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nadal się zastanawiam jak to robią z uszczelniaczem. Obudowę rozrządu osadza się na czymś w rodzaju kleju czy silikonu, który długo schnie. Tak przynajmniej twierdzi serwisówka

 

uszczelniacz schnie mimo wszystko i jest ok i szczelnie , ogólnie temat na dłuższą rozmowę bo w serwisówce jest dużo zagadnień szczególnie dotyczących momentów dokręcania, czyszczenia gniazd wtryskiwaczy itp. i ja osobiście uważam że taka robota na wyścigi to nic dobrego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.