Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam grupowiczow. Mam e39 m54b22 automat. Po wstawieniu gazu zarówno na gazie jak i benzynie jest dziwny swist przy dodawaniu gazu. Szczelność była sprawdzana. Gazownik tez wszystko przejrzal i nikt nic nie wie co to za swist. Nie za każdym razem on występuje. Dodatko odnoszę wrażenie, że nie ma swojej mocy. Czy ktoś może się spotkal z takim problemem? Proszę o podpowiedź. Jestem bezradny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędy i ocena parametrów (masa powietrza i korekty paliwowe na wolnych obrotach po pełnym rozgrzaniu) wiele wniosą.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spytaj gazownika, czy kolektor ściągał? Jak tak to jeszcze raz do ściągnięcia i sprawdzenia, plus odma.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli masz znajomego z hamownią, podjedź i powiedź że masz taki problem, podnieś maskę i pod obciążeniem posłuchajcie silnika, kiedyś miałem podobny problem, nie do znalezienia, customowy dolot który pod dużym obciążeniem się zaciskał/zgniatał się przewód doprowadzający powietrze i zamykał dopływ, dosłownie na chwilę, nie do zobaczenia podczas jazdy, też nikt nie wiedział co się dzieje, hamownia pokazała, oczywiście u Ciebie raczej jest inny problem i pewnie związany z gazem, ale skoro gazownik nic nie widzi, może hamownia i podniesiona maska z obciążeniem silnika, coś pokaże, coś usłyszycie
Opublikowano

Swist zaczął się może nie od razu po zalozeniu gazu ale po przejechaniu kilkuset km. Gazwonik po montazu wspomnial o zbyt wysokim podciśnieniu na kolektorze. 4.5 chyba. Była sprawdzana szczelność dymiarka, miałem pęknięta pokrywę zaworow, wymieniłem na całą, zaworek serwa z wężykiem również został od razu zmieniony lecz nadal to nie wyeliminowało swistu. Nie zawsze występuje. Ale slychac go raczej bardziej w kabinie od strony kierowcy.

Gazownik nie zdejmował kolektora(niby) mowil ze sa fabryczne króćce w kolektorze do których się podpiął. Szczelność sprawdzal każde podpięcie itp i nic. Wczoraj mechanik wspomnial mi, ze nie wiedzą czego się czepiać nie mogą zlokalizować ale obstawiają pompę paliwowa, ze to ona tak piszczy lecz bal się podejmować wymiany ze względu na to ze ta niby dobrze działa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
akurat pompę można sprawdzić nie wyciągając jej, rozgrzej samochód, przepnij na gaz i odłącz ją, zabrać jej zasilanie, jak ten świst zginie, będziesz miał odpowiedź
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w 95% samochodów z instalacją gazową pracuje, ale pracuje na pusto, bo wtryskiwacze benzynowe po przełączeniu na gaz nie pracują, jeżeli macie podejrzenia co do pompy jej chwilowe wyłączenie i test drogowy da Ci odpowiedź czy coś się zmieniło
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tam czasem nie ma wydechu dziurawego?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Ale ten pisk/swist slyszalny jest raczej w środku. Wiec raczej wydechu bym nie obstawiał

Po wymianie pokrywy podciśnienie spadło do 4 niby.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest to słyszalne na postoju czy tylko podczas jazdy?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tym bardziej obstawiam nieszczelny wydech.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź sobie jeszcze króćce na kolektorze czy są zadowolone. Wychodzą z boku kolektora w stronę ściany grodziowej.


Wracając do:

Gazownik nie zdejmował kolektora(niby) mowil ze sa fabryczne króćce w kolektorze do których się podpiął.

Nie spotkałem się.

Jeżeli dymiarką było sprawdzane to w sumie króćce też by znalazł. Może jest serwo dziurawe.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Może w innym silniku ale u mnie taki świst powodowały odmy. Gdzieś membrana odmy się podwinęła przy montażu i taki świst był przy dodawaniu gazu pod obciążeniem.

Tyle, że chyba w m54 odma jest trochę inaczej zrobiona niż w n62. Jednak szukałbym przyczyny w jej okolicy bo właśnie tam pojawiają się różnice ciśnień zależne od obrotów i obciążenia.

Opublikowano

Sprawdzane dymiarka, to wtedy była mowa o pokrywie zaworow, ze troche niby spod uszczelki kolektora też daje i coś mówił o gazowniku. Lecz przy odbiorze auta po wymianie pokrywy mowil, ze juz nie ma sensu wiezc do gazownika, ze jest ok

Tak samo spod uszczelek. Wiec załamuje rece, a nie chce na ślepo wymieniać pokolei części. Nie wiem jak sprawdzic te krocce? Oraz gdzie dokładnie się one znajdują. Czy ktoś mógłby mi pokazać na zdj?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
troche niby spod uszczelki kolektora też daje

Czyli jest "niby" nieszczelność. Z tego co piszesz miałeś założony gaz bez wyeliminowania usterek pracy silnika na benzynie.


Poszukaj na kanale GarażoweHobby. Tam jest cała masa filmów odnośnie BMW benzyna, wykrywanie nieszczelności, rzeźbiarstwo gazowe, co szukać, gdzie szukać, czym sprawdzać,itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak sprawdzic te krocce? Oraz gdzie dokładnie się one znajdują.

Z tyłu kolektora, od strony podszybia, dojście od strony kierowcy. Przy użyciu lustra je zobaczysz, można też wymacać czy nie wysuwają się luźno (sparciałe, pęknięte).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jeżeli dymiarką było sprawdzane to w sumie króćce też by znalazł. Może jest serwo dziurawe.

 

A mechanik od dymiarki wymieniał mi od razu przewod i zaworek od serwa. Bo byl wlasnie dziurawy ale nadal to pisku nie wyeliminowało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.