Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kupiłem E87 z komisu z rajchu. Na miejscu facet powiedział że słaby akumulator i musi go wymienić więc przyniósł nowy podłączył i auto kręcilo ale nie odpalało , gość stwierdził że trzeba zrobić adaptacje akumulatora. Przyniósł laptopa coś pogrzebał i auto odpaliło na dotyk.

Po przywiezieniu auta na lawecie do Polski sytuacja ta sama, auto nie odpala. W inpie i innych programach cały czas dwa błędy A0B3 i CED4 . Czasami uda mi się wykasować i auto znowu przez chwilę odpala. https://www.fotosik.pl/aukcje/1490678

Ktoś ma pomysł co z tym zrobić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ugnity kabel albo oczko plusowe pod wanną na akumulator . Trzeba wcisnać się pod auto i tam będzie widać 2 kable czerwone plusowe . Jeden do elektroniki jest a drugi do rozrusznika . Nie pierwszy przypadek że się urwał . Reszta to sprawdzenie całej drogi do rozrusznika . Masy silnika . Był też przypadek że była strzelona albo uszkodzona klema pirotechniczna plusowa .
Opublikowano

Sprawdze to ale nie wydaje mi się żeby to była wina w połączeniu kabla plusowego albo masowego bo auto dobrze kręci rozrusznikiem i zawsze kręci niezależnie od tego czy odpala czy nie.

Ciekawym jest że jak skasuje błąd A0B3 (CAS) to silnik odpala na dotyk, niestety po około godzinie problem wraca i znowu nie można odpalić. Ponownie trzeba kasować błąd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A0B3 CAS: Starting motor, terminal 50 cas Car Access System

Termiminal 50 to kabel zasilajacy na rozruszniku. Skoro CAS wykrywa z nim problem a mówisz, że masz masę i zasilanie i rozrusznik kręci, to coś jest nie halo CAS lub okablowaniem CAS.

Opublikowano

Tak rozrusznik kręci zawsze i kręci bardzo dobrze nawet gdy nie chce odpalić. Zauważyłem że czasami samo skasowanie błędu nie pomaga i musze zrobić adaptacje czy synchronizacje czy jak to sie tam nazywa i znowu wtedy odpala. Wyczyściłem styki na przyłączach do akumulatora i sprawdziłem główny kabel zasilający pod samochodem i dalej to samo

Skoro CAS wykrywa z nim problem a mówisz, że masz masę i zasilanie i rozrusznik kręci, to coś jest nie halo CAS lub okablowaniem CAS.
Macie pomysł jak to sprawdzić ? Wmontować na próbe inny cas ? Czy w inpie zrobie adaptacje nowego modułu CAS ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardziej wyjałbym CAS i popatrzył na wtyczki. Jeśli jest git to otworzył go i zobaczył czy cos noe jest spalone. Wieczorem popatrze na schematy jaki pin i kabel jest za to odpowiedzialny.

Wiana CAS to grubsza sprawa niz podmiana. Kluczyki są w nim zapisane, więc sama zamiana nic ci nie da. INPA tego nie zrobi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież błędy jasno sugerują brak komunikacji ze sterownikiem silnika.

Sprawdź zasilanie do sterownika silnika oraz przekaźnika, który go zasila.


Wiele razy w E87 spotykałem się z błędnie podłączonymi oczkami. Jedno oczko idzie do masy, drugie do szpilki M6 obok styku do podlączania kabli rozruchowych. Oba oczka(masa i plus) są na prawym przednim kielichu.


Jeśli jest to prawidłowo podłączone, to sprawdź czy na wspomnianej szpilce masz stały plus. Jeśli nie, to bardzo prawdopodobne jest ugnicie połączenia z wanny z aku, o czym wspomniano wcześniej.

Ta szpilka jest podłączona do jednego z bezpieczników na akumulatorze, może jak wymieniał akumulator, to nie podłączył wtyku do skrzynki(i leży obok aku), albo bezpiecznik jest spalony

Opublikowano

Przecież błędy jasno sugerują brak komunikacji ze sterownikiem silnika.

Sprawdź zasilanie do sterownika silnika oraz przekaźnika, który go zasila.

Rozumiem że ten przekaźnik znajduje się obok sterownika w białym pudełku przy prawym kielichu tak ?

 

Wiele razy w E87 spotykałem się z błędnie podłączonymi oczkami. Jedno oczko idzie do masy, drugie do szpilki M6 obok styku do podlączania kabli rozruchowych. Oba oczka(masa i plus) są na prawym przednim kielichu.

Tego połączenia jeszcze nie sprawdzałem.

 

Jeśli jest to prawidłowo podłączone, to sprawdź czy na wspomnianej szpilce masz stały plus. Jeśli nie, to bardzo prawdopodobne jest ugnicie połączenia z wanny z aku, o czym wspomniano wcześniej.

Ta szpilka jest podłączona do jednego z bezpieczników na akumulatorze, może jak wymieniał akumulator, to nie podłączył wtyku do skrzynki(i leży obok aku), albo bezpiecznik jest spalony

wanne z aku sprawdziłem , jedna szpilka była przegnita (na dole i na górze) i cała zielona co świadczy o słabym połączeniu, ale po naprawie tego miejsca problem nie zniknął, więc sprawdze jeszcze przód samochodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież błędy jasno sugerują brak komunikacji ze sterownikiem silnika.

Sprawdź zasilanie do sterownika silnika oraz przekaźnika, który go zasila.

Rozumiem że ten przekaźnik znajduje się obok sterownika w białym pudełku przy prawym kielichu tak ?

Tak. Bodajże niebieskiego koloru. Po latach nadpalają się styki. Zwłaszcza w dieslach.

Podstawa to sprawdzić czy w ogóle dochodzi do niego zasilanie, jest podłączony do stałego plusa, więc na jednym grubym przewodzie musi być cały czas zasilanie.


 

Wiele razy w E87 spotykałem się z błędnie podłączonymi oczkami. Jedno oczko idzie do masy, drugie do szpilki M6 obok styku do podlączania kabli rozruchowych. Oba oczka(masa i plus) są na prawym przednim kielichu.

Tego połączenia jeszcze nie sprawdzałem.

 

Jeśli jest to prawidłowo podłączone, to sprawdź czy na wspomnianej szpilce masz stały plus. Jeśli nie, to bardzo prawdopodobne jest ugnicie połączenia z wanny z aku, o czym wspomniano wcześniej.

Ta szpilka jest podłączona do jednego z bezpieczników na akumulatorze, może jak wymieniał akumulator, to nie podłączył wtyku do skrzynki(i leży obok aku), albo bezpiecznik jest spalony

wanne z aku sprawdziłem , jedna szpilka była przegnita (na dole i na górze) i cała zielona co świadczy o słabym połączeniu, ale po naprawie tego miejsca problem nie zniknął, więc sprawdze jeszcze przód samochodu.

Mam na myśli to miejsce:

https://www.newtis.info/tisv2/obj/G6T2sMky

i styk X10272. Tam powinien być stały plus, nie jest on połączony z plusem do którego można podłączyć kable rozruchowe. Jak tam nie ma zasilania, to sprawdź bezpieczniki na akumulatorze

Opublikowano

Podstawa to sprawdzić czy w ogóle dochodzi do niego zasilanie, jest podłączony do stałego plusa, więc na jednym grubym przewodzie musi być cały czas zasilanie.

zaraz po robocie to sprawdzę.

Pytanie: czy jeżeli do przekaźnika nie dochodziło by napięcie to rozrusznik będzie kręcić? Pytam bo u mnie rozrusznik kręci zawsze niezależnie od tego czy samochód odpala czy nie i niezależnie czy jest błąd czy go nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozrusznikiem steruje CAS, nie sterownik silnika. Przy braku komunikacji ze sterownikiem silnika(lub przy błędzie immo), będzie kręcić, ale nie odpali
Opublikowano

Wielkie podziękowania dla kolegi cursor za wszystkie wskazówki i pomoc w naprawie samochodu, winny był niebieski przekaźnik w skrzynce przy prawym kielichu.

W warsztacie pewnie bym zapłacił ładnych pare setek dlatego jeszcze raz dziękuję że podzieliłeś się swoją wiedzą.

Poniżej wrzucam zdjęcia.

Temat uważam że można zamknąć

ec9e84dcdb8c15fbmed.jpg


a774aed880ba8f61med.jpg


f3a5e13e38b4c467med.jpg




338ef65f6a68de05med.jpg[/img]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.