Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


posiadam BMW E87 116i 1.6 benzyna 2006 rok silnik N45b16. Auto zapala bez problemu, jeździ, ale Zauważyłem, że olej zaczyna znikać. Jest to ok 1l na 1000km. Próbowałem na rozgrzanym silniku gazować do odciecia, jedyne co to po odpuszczeniu gazu pojawia się bardzo mała ciemna chmurka z wydechu. Płyn chłodniczy również jest czysty. Zdjąłem osłonę silnika i podłożyłem pod samochód karton, zostawiłem auto po przejechaniu 10km na 15-20 minut włączone. Ale nie widać nawet jednej kropli oleju. Jedyne ślady jakie widzę na silniku to z przodu po lewej stronie pod rolkami. Jakie kroki podjąć? Oddać do mechanika, ale na jakie propozycje się zgodzić? Z góry dzięki za wskazówki.

Pozdrawiam!

Opublikowano
Pominąłem sprawdzanie kompresji i uszczelniaczy zaworowych bo silnik nie dymi, myślisz, że pomimo braku spalin, to może być problem ze spalaniem oleju?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pominąłem sprawdzanie kompresji i uszczelniaczy zaworowych bo silnik nie dymi, myślisz, że pomimo braku spalin, to może być problem ze spalaniem oleju?

Nie moze, tylko jest problem ze spalaniem oleju, przeciez olej to nie woda, nie odparowuje z silnika. Do wymiany uszczelniacze zaworowe. Test z przygazowaniem jest miarodajny w silnikach z vvt czyli n42/46, ty masz n45 i spala go caly czas w malych dawkach. Palec w rure wydechowa i wiesz wszystko, czarny=pali olej :D

Opublikowano

Myślałem, że jak pali to będzie jakiś dym, albo zapach. Jak dotykam rury wydechowej to odbija się kółko ale nie różni się to od innych aut.

Myślałem że gdzieś wyciek jest nie wielki i jak się rozgrzeje olej to ucieka z przodu silnika pod rolkami i paskiem jest trochę mokry wygląda jakby się lało z tych elementów, ale nie wiem czym one są, mógłbyś napisać?


https://ibb.co/0Q8sMWp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To sa elektrozawory vanosa x2. 1L/ 1000km to spalanie oleju. Nie szukaj innych wytlumaczen bo ich nie ma. To prosty silnik. Wymien uszczelniacze zaworowe.
Opublikowano

Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział, że nie ma żadnych objawów wynikających z tego, że olej jest spalany. Zostawiłem auto bo potrzebuje wymienić rolki i sprzegielko na alternatorze i ma umyć silnik pod rolkami i zobaczyć. Dodam że z auta nie kapie ale jak odkręciłem ostatnio osłonę silnika to wąż od chłodnicy, pompa wody i wspomagania były mokre


https://ibb.co/M9Q78v4

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dobrze. Po wymianie uszczeleczek i rolek, wrocisz z tym samym pytaniem. Ci co siedza w bmw, jak ja, wiedza gdzie olej "znika". Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakbyś miał wyciek taki że znika tyle oleju to cały parking byś ubabrał w tym oleju i okolicę . Także nawet mocno ubabrany w oleju silnik to nie to .
  • Moderatorzy
Opublikowano

Uszczelniacze w n46 to jak amen a pacierzu masz do wymiany. Jak tego nie zrobisz to zaraz katy spadną z rowerka.

Z rozrządem i bez ściągania głowicy to może 2,5k wyjdzie, na potęgę to robią zakłady specjalizujące się w BMW.

Jakaś odma po drodze uszczelnienie miski, chłodnicy oleju czy podstawy obudowy filtra oleju, to są rzeczy na start idące.

Odpal furę niech chodzi 10 min na jałowym przygazuj jej to zobaczysz co tam z wydechu poleci za dymek ładny :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.