Skocz do zawartości

2.8i (2.5) Błąd wentylatora silnika?


XmatikosX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie wiem gdzie szukać przyczyny,samochód po osiągnięciu temp nie włącza wentylatora silnika i wywala błąd jak w tytule

To samo jest gdy załączam klimatyzację

Bezpiecznik sprawdziłem

Co dalej ? Pokieruje ktoś?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podaj mi siedem ostatnich znaków numeru Vin abym miał pewność.

Według schematów elektrycznych , które sprawdzałem wcześniej wynika , że bezpiecznik F34 jest niewłaściwy.

On odpowiada za wentylator dmuchawy.


1VnXlOVlf3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tyle co udało mi się ustalić, twój wentylator jest 800/850 W......

Według schematu elektrycznego.....

Bezpiecznik który odpowiada za zabezpieczenie cewki ( elektromagnes ) przekaźnika wiatraka chłodnicy to F72.......5A


1VnXlluGne


Drugi bezpiecznik , który zabezpiecza obwód zasilający bezpośrednio sam wiatrak chłodnicy to F401..........125A


1VnXxSt2n3



Taka więc.

Wiatrakiem steruje komputer auta A46, który podaje sygnał na cewkę przekaźnika K5, który następnie załącza obwód odpowiedzialny za zasilanie samego wiatraka.


1VnZ0mGCIT

1VnZ4HF0R9


Najprawdopodobniej, ty masz ten drugi przekaźnik????


Na tą chwilę musisz sprawdzić poszczególne bezpeczniki. Ten duży to nie nie wiem jak sprawdzić? Jeśli dobrze pamiętam, to jeśli będziesz miał spalony duży bezpecznik to zostaje ci wymiana całego bezpiecznika z kablem?

Bezpiecznik F401........125A, zasilany jest bezpośrednio z akumulatora G1 a dokładniej ze złącza G2*3B.


1VnYMna3zV




Sprawdź miernikiem elektrycznym czy do przekaźnika K5 dochodzi napięcie?

Wejście to K5*2B , wyjście to K5*3B . Oczywiście napiecie na wyjściu będziesz miał po wysterowaniu przekaźnika.




Masa/Minus idzie z wiatraka do punktu Z10*15B.


1VnZCeK9lZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Dziękuję Ci za cenne wskazówki i porady.

Aktualnie nie było mnie kilka dni w domu nie mogłem tego sprawdzić, jutro będę ogarnę...

Jedyne co mi sprawdził brat to że na wtyczce którą idzie do wentylatora było napięcie 9v A nie 12v

Oczywiście na rozgrzanym samochodzie,w tej kiedy powinien załączyć się wentylator

Nw czy ma to jakieś znaczenie ? Być może za mało v podaję żeby wenty ruszył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciężko mi powiedzieć.

Zazwyczaj w instrukcji napięcie pracy odbiornika 12V jest w zakresie 9V - 16V.


Zobacz jakie napięcie dochodzi do przekaźnika K5 a następnie na jego wyjściu , gdy np. włączysz klimatyzację.

Może przekaźnik ma jakiś wpływ na mniejsze napięcie?


Oczywiście przyczyna może być inna ale od czegoś należy zacząć.

Sam przewód czy łączenie przewodu z innym elementem może mieć wpływ na tak niskie napięcie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ponieważ sygnał do aktywacji wiatraka idzie z komputera .


Nawet sam przekaźnik jest aktywowany przez komputer auta.


Nie mam inforcji jakim napięciem sterowany jest sam wiatrak. Albo 5V , albo 12V.

Podłączając na krótko samo zasilanie na wiatrak należy również podać zasilanie na ten trzeci pin od wiatraka aby został włączony.



Wentylator elektryczny jest sterowany przez jednostkę sterującą silnika za pomocą sygnału o modulowanej szerokości impulsu (ocena przez obwody elektroniczne w wentylatorze). Sterownik silnika steruje różnymi prędkościami wentylatora chłodnicy za pomocą sygnału modulowanego szerokością impulsu (od 7% do 93%). Współczynniki wypełnienia impulsu mniejsze niż 7% i większe niż 93% nie wyzwalają aktywacji, lecz są wykorzystywane do celów rozpoznawania usterek. Prędkość wentylatora chłodnicy zależy od temperatury płynu chłodzącego na wylocie płynu chłodzącego (chłodnicy) oraz ciśnienia w układzie klimatyzacji. Gdy prędkość jazdy samochodu wzrasta, prędkość wentylatora chłodnicy maleje.


Elegancko, że udał ci się usunąć awarię.... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Odgrzeje trochę temat. Bmw X1 F48 2.0 benzyna. Mam identyczny problem jak w temacie. Dzisiaj siedziałem pod autem 3h i nie znalazłem przekaźnika k5. Problem jest w tym że ani za jednym ani za drugim nadkolem go nie ma. Dodam jeszcze że posiadam taki przekaźnik na podmianę. Czy ma ktoś pomysł w jakim jeszcze miejscu może się znajdować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.