Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od jakiegoś czasu nie umiem się uporać z błędem prawej przedniej postojowki

Założyłem nową żarówkę i dalej nic nadal nie świeci

Po sprawdzeniu błędów na kompie wyświetla ( prawe przednie światło postojowe zwarcie nie ciągły


Proszę o pomoc czy ktoś może miał taki problem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do skasowania zwarcia potrzebujesz interfejs.

Np jakiś ELM i "forumowy" btool.

spacer.png

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam po długim czasie kupilem ten moduł Carista i nie wiem czy ja coś źle robię bo w żaden sposób nie idzie skasować tego błędu

Jak ktoś miał taki już problem to proszę o pomoc

Pozdrawiam

  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do zwarcia, to tradycyjnie, trzeba wziac miernik i sprawdzic, czy jest to fizyczne zwarcie. Ja sie nie spotkalem z zablokowanym kanalem w FEM, ale moze jest podobnie jak w FRM i trzeba to wykasowac odpowiednia komenda w Tool32.


Sprawdz czy masz zwarcie miedzy pinem 2 i 12. Tylko prawdziwe zwarcie czyli blisko zero omow. A najlepiej jakbys wczesniej wyciagnac wtyczke z FEMa (prawy slupek przy nodze pasazera). Wtyczka A173*3B. Tylko na zdjeciu nizej masz fote gniazda w lampie, wiec oczywiscie musisz sprawdzic odpowiadajace tym pinom meskim, te zenskie we wtyczce idacej z instalacji samochodu.

I nie sugeruj sie rysunkiem FEMa umieszczonego po lewej stronie auta, bo to z wersji UK. :)

 

attachment.php?attachmentid=1228720&stc=1&d=1434510751

 

772d61aaef7c42326c6d7dc1c149a8a8.jpg

Opublikowano

Właśnie sprawdziłem jest wszystko jak powinno być nie ma zwarcia .wstawił bym nawet zdjęcia , ale jeszcze nie wiem jak

Nawet jak podłącze 12v na krótko to się żarówka świeci

Wziolem plusa nawet na próbę z drugiej lampy żeby sprawdzić i I świeci. Z mojej diagnozy co stwierdziłem to z modulu frm nie wychodzi napięcie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to moze faktycznie kanal jest zablokowany zbyt wieloma zwarciami.


Mozesz to wyczyscic programem Tool32 funkcja _reset_kurzschluss_sperre. Tak przynajmniej robi sie to w FRM. Czy w FEM jest tak samo to nie wiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest czesc BMW Standard Tools.. ale musisz miec jakis interfejs do polaczenia kompa z kablem.. generalnie jak nie znasz tego programu i ogolnie nie masz o tym wszystkim za wiele pojecia, to po prostu znajdz kogos z okolicy Twojej, ktory Ci sie podlaczy i to zrobi.. zaplacisz ze 100 zl i z dyni.. a na te kombinacje samemu to pewnie juz wydales wiecej bo cos tam pokupowales jakies Delphi, Carista itd..


Jak chcesz miec porzadne narzedzia diagnostyczne, to kup albo sobie zrob kabel Ethernet (koszt z 20 zl), sciagnij ISTA i inny standardowy soft do BMW i dzialaj. Wiedzy w necie jest tona na ten temat. Wystarczy poszukac.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz Cariste to już Ci wyżej pisałem (rok temu) o programie na telefon, do skasowania zwarcia z modułu wystarczy. Kasowanie zwarcia z module jest w funkcjach serwisowych. W Fxx nie robiłem tego ale w E9x zawsze działało.

Możesz sobie ściągnąć demo bez płacenia i sprawdzić czy się połączysz.

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.