Skocz do zawartości

Pobór prądu BMW 7 F01 730d


Michal0707

Rekomendowane odpowiedzi

Tak chodzi mi o kość 34 jak sie ja wypnie to nie ma poboru ale znowu nie działa czujnik temperatury powietrza na zewnątrz pokazuje -40 stopni i pisze mi że drzwi są otwarte zastanawiam się teraz bo już praktycznie wszystko odpiąłem od samochodu czyli radio panel klimatyzacji zamek od klapy tylnej światła zegar drzwi z wtyczek płyn do spryskiwaczy spryskiwacze kierownice i za boga nie chce ta wartość spaść zaczynam się zastanawiać czy ten moduł jest na 100% najgorsze jest to że nikt z elektroników nie chce się podjąć zrobienia tego a mnie już krew zalewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie A34 2B ta na samym dole koloru niebieskiego jak jest wpięta to skacze mi pobór po uśpieniu od 0,05 do 0,14 i na następny dzień wsiadam do auta i komunikat naładuj akumulator dodam że wymieniłem akumulator który miał 4 lata na nowy bo myślałem że może to wina akumulatora jest nówka z tego roku AGM i nic to nie zmieniło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to wychodzi na to ,że wypisaleś prawie wszystkie odbiorniki podłączone do kości A34*2B.

Wypisze ci wszystkie jakie są na tej kości.....


Szpilka Rodzaj Opis /Typ sygnału Informacje o połączeniu/pomiarach

1 E/A Sygnał magistrali K-CAN Połączenie autobusowe

2 E/A Sygnał magistrali K-CAN Połączenie autobusowe

3 E/A Sygnał magistrali LIN Połączenie autobusowe

4 mi Sygnał, temperatura zewnętrzna Czujnik temperatury zewnętrznej

5 E/A Zakończenie, magistrala CAN Skrzynka przyłączeniowa, elektronika

6 E/A Zakończenie, magistrala CAN Skrzynka przyłączeniowa, elektronika

7 mi Sygnał czujnika poziomu paliwa Czujnik poziomu paliwa

8 mi Grunt Kratka wentylacyjna w tylnej części bez automatycznej klimatyzacji w tylnej części

9 mi Sygnał czujnika poziomu paliwa 2 Czujnik poziomu paliwa 2

10 -- Nieużywany

11 mi Sygnał, styk pokrywy bagażnika Zamek pokrywy bagażnika/tylnej klapy

12 A Zasilanie kratka wentylacyjna tylnego przedziału Kratka wentylacyjna w tylnej części bez automatycznej klimatyzacji w tylnej części

13 mi Sygnał blokady kontaktu Zamek pokrywy bagażnika/tylnej klapy

14 mi Włącznik szyby Signal, strona pasażera, tył Przełącznik podnośnika szyb, strona pasażera, tył

15 mi Włącznik szyby sygnalizacyjnej, strona kierowcy, tył Przełącznik szyb, strona kierowcy, tył

16 -- Nieużywany

17 -- Nieużywany

18 E/A Diagnoza sygnału magistrali Przetwornica DC/DC z funkcją automatycznego start-stop silnika

19 mi Sygnał, temperatura zewnętrzna Czujnik temperatury zewnętrznej

20 -- Nieużywany

21 E/A Sygnał magistrali LIN Elektronika ewaluacyjna, bezdotykowe otwieranie tylnej klapy

22 -- Nieużywany

23 -- Nieużywany

24 mi Sygnał Kratka wentylacyjna komory tylnej Kratka wentylacyjna w tylnej części bez automatycznej klimatyzacji w tylnej części

25 mi Uziemienie czujnika Napęd szyb po stronie pasażera, tył

26 mi Uziemienie czujnika Czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego

27 mi Uziemienie czujnika Napęd szyby, strona kierowcy, tył

28 mi Sygnał wyłącznika szyby drzwi pasażera Przełącznik podnośnika szyb w drzwiach pasażera

29 mi Sygnał czujnika Halla Napęd szyby, strona kierowcy, tył

30 A Czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego zasilania Czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego

31 mi Sygnał przełącznika poziomu płynu do spryskiwaczy Przełącznik poziomu płynu do spryskiwaczy

32 -- Nieużywany

33 -- Nieużywany

34 mi Sygnał czujnika poziomu paliwa Czujnik poziomu paliwa

35 -- Nieużywany

36 -- Nieużywany

37 -- Nieużywany

38 -- Nieużywany

39 -- Nieużywany

40 -- Nieużywany

41 -- Nieużywany

42 E/A Zakończenie, magistrala CAN Skrzynka przyłączeniowa, elektronika

43 E/A Zakończenie, magistrala CAN Skrzynka przyłączeniowa, elektronika

44 mi Przełącz sygnał Oświetlenie tablicy rejestracyjnej z przyciskiem tylnej pokrywy

45 A Sygnał budzenia Inteligentny czujnik baterii

46 -- Nieużywany

47 mi Sygnał czujnika Halla Napęd szyby, strona kierowcy, tył

48 mi Sygnał czujnika Halla Napęd szyb po stronie pasażera, tył

49 mi Sygnał czujnika Halla Napęd szyb po stronie pasażera, tył

50 -- Nieużywany

51 mi Sygnał czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego Czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego

52 mi Sygnał czujnika poziomu paliwa 2 Czujnik poziomu paliwa 2

53 -- Nieużywany

54 mi Sygnał przełącznika poziomu płynu chłodzącego Przełącznik poziomu płynu chłodzącego



Najszybciej byś to zrobił wyjmując po kolei każdy bezpiecznik i sprawdzał na mierniku czy spadnie pobór prądu, oczywiście po uśpieniu auta.

Jeśli znajdziesz ten bezpiecznik to napisz mi jego numer , ja sprawdzę za co on jest odpowiedzialny.


1VnYOd2EWK


Jeszcze jedna rada, jak możesz to doładuj akumulator. Staraj się aby jego napięcie nie spadało poniżej 12,5V .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czyli wychodzi na to że muszę jeszcze odłączyć cały system chłodzenia tam jest chyba jedna wtyczka od całego układu tylko gdzie ten czujnik temperatury jeśli nie to to będzie musiał być jednak ten moduł komfort ubity gdzieś może ma zimne luty i się nie usypia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyciągnięciu bezpiecznika nr 8 prąd spada do 0,02 dziwna sprawa bo po wyjęciu bezpiecznika nr 3 co jest tylko obd 0,01 jakiś cud się tu robią to tak by wychodziło że jak wypnę bezpiecznik nr 3 od OBD to nie ma wcale poboru a to bezpiecznik mały 5a co do 8 to jak widzę na rozpisce to jest podpięty pod bardzo dużo rzeczy które zresztą sprawdziłem no chyba że jestem w błędzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to w czymś pomoże to jak podpinam komputer diagnostyczny to mam 1 błąd którego nie da się usunąć mianowicie 801C20 ZGM:centralna pamięć błędów pełna,brak usterki sterownika innych błędów nie posiada ale tego nie da się usunąć w necie też nie wiele pisze na temat tego błędu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bezpiecznik F8 odpowiada za zabezpieczenie modułu JBE , w którym siedzi twoja niebieska wtyczka.

Bezpieczniki jakie zabezpieczają ten moduł JBE to ....

- F7

- F8

- F9

- F14

- F15


Może nie wyjmuj tych bezpieczników tylko zajmij się innymi.



A ten błąd , który ci wyskoczył , to ja obstawiam że związany jest z poodpinanymi odbiornikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że już wyciągałem wszystkie bezpieczniki i tylko te co ci napisałem spada prąd czyli od OBD nr3 i ten Nr8 po wyjęciu innych po kolej wszystkie ze schowka i te w bagażniku nic nie zmieniają jedyne czego nie odpiąłem z tej listy to czujnik temperatury zewnętrznej choć temperaturę pokazuje prawidłowo i czujnik chłodzenia ale też nic się nie dzieje z temperaturą niepokojącego i czujnik paliwa którego obawiam się że nie dam rady wyciągnąć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A włóż z powrotem F8 i zobacz czy coś się zmieni wyciągając inne bezpieczniki.

Może odczekaj jakiś czas po włożeniu tego bezpiecznika ponieważ w module są przekaźniki i nie wiadomo czy się jakoś nie wzbudzają?



Może masz problem z klamkami, częsta przypadłość.

Bezpiecznik F2......5A.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to sprawdziłem po włożeniu i wyciągnięciu bezpiecznika F8 samochód budzi się tz znacznie wzrasta pobór i trzeba znowu odczekać te co najmniej 20 minut i nadal to samo czyli 0,05-014 tylko zastanawia mnie jedna rzecz bezpiecznik nr 3 dlaczego jak go się wyciągnie to nie ma poboru praktycznie żadnego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z uśpieniem auta to odczekaj z godzinę. W zależności od wyposażenie to uśpienie różnie trwa.

Przeczytaj jeszcze raz mój powyższy wpis.


Bezpiecznik F3 odpowiada za moduł ZGM.......A51 i złącze OBD..........X6.


F63AusuL

FAfWRiUm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jak mówiłeś dzisiaj od rana z tym wojowałem wyciągnąłem dosłownie wszystkie bezpieczniki jak również pomierzyłem napięcie jak z filmu co wysłałeś na bezpieczniku nr8 i ten od OBD nr3 jest napięcie po uśpieniu auta na reszcie bezpieczników brak jakiegokolwiek napięcia 0,00 i tylko i wyłącznie po odpięciu bezpiecznika od OBD nr3 spada napięcie do 00,2A po wypięciu nr 8 do 00,3A co to może być zwarcie na przewodach czy ten moduł się nie usypia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zrobiłem coś takiego jak wypiąłem taki podwójny przewód od klemy minusowej prąd minimalnie spada ale to i tak nie jest to po wypięciu tego przewodu prąd wacha się od 0,04 do 0,08 ale nie przekracza 0,10 jak jest wpięty ten przewód to rzadko zdarza się że zejdzie do 0,04 najczęściej jest to przedział od 0,06 do 0,12 rzadko 0,14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bezpiecznik F3 zabezpiecza dwa odbiorniki..... ( pisałem o tym wcześniej )

- OBD

- moduł ZGM


Ja obstawiam,że moduł ZGM ma problem z uśpieniem a nie złącze OBD.


Właściwy prąd w czasie uśpienia to 30mA. Dopuszczalna wartość to 80mA.

Nie do końca wiem jakie są u ciebie wartości ponieważ twój opis wygląda tak.....

- 00,2A

- 00,3A

Domyślam się , że jest to tylko błąd w pisowni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyjęciu bezpiecznika od OBD spada do 0,02-0,03 czyli max 30 ma i bezpiecznik 8 terz spada do 0,03 czyli 30 ma więc muszę zamówić moduł ZGM bo wszystko wygląda na ten moduł że się nie usypia skoro wypiłem wszystkie bezpieczniki jakie sa w aucie i tylko i wyłącznie ten prąd spada po wypięciu nr 3 to jeśli piszesz że pod to jest podpięte OBD i moduł ZGM to musi być uszkodzony moduł ZGM nie jest drogi 100zł na Allegro i kodowanie jak dzwoniłem do gościa 150zł więc nie jest to jakiś majątek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zobaczę jakie odbiorniki zasila moduł ZGM?

Napisz jaki miałeś pobór prądu gdy wszystko miałeś podłączone a auto było uśpione?




Przyporządkowanie styków na złączu wtykowym A51*1B

1 E/A od 2011_09 sygnał magistrali FlexRay Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu

2 E/A od 2011_09 sygnał magistrali FlexRay Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu

3 -- Nieużywany

4 E/A Sygnał magistrali FlexRay Amortyzator satelitarny, tylny prawy

5 -- Nieużywany

6 E/A Sygnał magistrali FlexRay Zarządzanie dynamiką pionową

7 -- Nieużywany

8 E/A Sygnał magistrali FlexRay Satelita amortyzatora, przedni lewy

9 E/A Sygnał magistrali FlexRay Satelita amortyzatora, przedni lewy

10 -- Nieużywany

11 E/A Sygnał magistrali FlexRay Aktywny układ kierowniczy

12 E/A Sygnał magistrali FlexRay Aktywny układ kierowniczy

13 -- Nieużywany

14 E/A Sygnał magistrali FlexRay Dynamiczna kontrola stabilności (DSC)

15 E/A Sygnał magistrali FlexRay Dynamiczna kontrola stabilności (DSC)

16 E/A do 2011_08 sygnał magistrali FlexRay Cyfrowa elektronika silnika 2 silnik N74

17 -- Nieużywany

18 E/A Linia danych Ethernet Gniazdo diagnostyczne

19 M Grunt Punkt uziemienia

20 -- Nieużywany

21 -- Nieużywany

22 E/A Sygnał magistrali FlexRay Amortyzator satelitarny, tylny prawy

23 -- Nieużywany

24 E/A Sygnał magistrali FlexRay Zarządzanie dynamiką pionową

25 -- Nieużywany

26 E/A Sygnał magistrali FlexRay Satelitarny amortyzator tylny lewy

27 E/A Sygnał magistrali FlexRay Satelitarny amortyzator tylny lewy

28 -- Nieużywany

29 E/A od 2011_09 sygnał magistrali FlexRay Cyfrowa elektronika silnika 2

29 E/A do 2011_08 sygnał magistrali FlexRay Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu

30 E/A od 2011_09 sygnał magistrali FlexRay Cyfrowa elektronika silnika 2

30 E/A do 2011_08 sygnał magistrali FlexRay Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu

31 -- Nieużywany

32 E/A Sygnał magistrali FlexRay Zintegrowane zarządzanie podwoziem

33 E/A Sygnał magistrali FlexRay Zintegrowane zarządzanie podwoziem

34 E/A do 2011_08 sygnał magistrali FlexRay Cyfrowa elektronika silnika 2 silnik N74

35 -- Nieużywany

36 E/A Linia danych Ethernet Gniazdo diagnostyczne

37 -- Nieużywany

38 -- Nieużywany

39 mi Zasilanie, zacisk 30F Bezpiecznik F3

40 -- Nieużywany

41 E/A Linia danych Ethernet Gniazdo diagnostyczne

42 mi Sygnał budzenia, zacisk 15 System dostępu do samochodu

43 -- Nieużywany

44 E/A Diagnoza sygnału magistrali Gniazdo diagnostyczne

45 E/A Diagnoza sygnału magistrali Gniazdo diagnostyczne

46 E/A Sygnał magistrali PT-CAN Połączenie magistrali PT-CAN

47 E/A Sygnał magistrali PT-CAN Połączenie magistrali PT-CAN

48 E/A Sygnał magistrali K-CAN Połączenie magistrali CAN2 korpusu

49 E/A Sygnał magistrali K-CAN Połączenie magistrali CAN2 korpusu

50 E/A Sygnał magistrali K-CAN Połączenie magistrali CAN korpusu

51 E/A Sygnał magistrali K-CAN Połączenie magistrali CAN korpusu

52 -- Nieużywany

53 E/A Linia danych Ethernet Gniazdo diagnostyczne

54 E/A Linia danych Ethernet Gniazdo diagnostyczne



Przyporządkowanie styków na złączu wtykowym A51*2B

1 E/A NAJBARDZIEJ sygnał magistrali Komponenty odpowiadające sprzętowi

2 E/A NAJBARDZIEJ sygnał magistrali Komponenty odpowiadające sprzętowi


Przyporządkowanie styków na złączu wtykowym A51*3B

1 E/A Sygnał magistrali PT-CAN Jednostka sterująca klastra instrumentów

2 E/A Sygnał magistrali PT-CAN Jednostka sterująca klastra instrumentów

3 E/A Sygnał magistrali FlexRay Zestaw przełączników kolumny kierownicy

4 E/A Sygnał magistrali FlexRay Zestaw przełączników kolumny kierownicy

5 -- Nieużywany

6 -- Nieużywany

7 E/A Sygnał magistrali K-CAN Połączenie autobusowe

8 E/A Sygnał magistrali K-CAN Połączenie autobusowe

9 E/A Linia danych Ethernet Jednostka główna

10 -- Nieużywany

11 E/A Linia danych Ethernet Jednostka główna

12 E/A Linia danych Ethernet Jednostka główna

13 E/A Linia danych Ethernet Jednostka główna

14 -- Nieużywany

15 -- Nieużywany

16 -- Nieużywany

17 -- Nieużywany

18 E/A Linia danych Ethernet Jednostka główna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już pisałem jeśli wszystko jest podłączone samochód zamknięty bagażnik zamka zaryglowany czyli tak jak jest faktycznie zamknięty żadne światło się nie pali miernik pokazywał bo mam nagrany nawet film od 0,04 mometami do 0,14 ale to praktycznie na chwilę i rzadko te 0,14 wyskakiwało zazwyczaj wahania są w przedziale 0,05 - 0,08 aczkolwiek dziwi mnie fakt że to sobie tak skacze nigdzie w żadnym samochodzie nie widziałem żeby prąd spoczynkowy sobie skakał więc ewidentnie jest cos nie tak ale co skoro wypiąłem wszystkie bezpieczniki od samochodu tylko zostawiłem te co mi kazałeś co zabezpieczają moduł ZGM byłem pod komputerem w BMW bo nie napisałem tego to mi powiedzieli żebym sobie odpiął klamkę od tylnych drzwi bo nie działa i może pobierać prąd po powrocie odpiąłem wszystkie klamki nic to nie zmieniło ten wydruk co mi dali z komputera serwisowego to mianowicie błędy typu 8020E8-Reset lub dezaktywacja zacisku 30F 801C20-ZGM :pamięć usterka centralnych pełna - brak usterki sterownika 9307B6-klamka pasażera tył zwarta 288B00-zarządzanie energią:naruszenie prądu w obwodzie zamkniętym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powiem ci tak, czytam instrukcję NewTis i w zależności od wyposażenia różnie wygląda pobór prądu spoczynkowego.....

Naładuj akumulator i zobacz co będzie się działo?

Jaką masz charakterystykę jazdy?

Głównie trasa czy miasto?

Jak parkujesz auto?

Garaż, czy pod chmurką?

Akumulator należy doładowywać przynajmniej dwa razy w roku. Przed zimą i latem. Jeśli masz większy deficyt energetyczny , to częściej.

Ja tak robię i nie mam rządnych problemów a akumulatorem , a baterię AGM mam z 2013 roku , czyli od nowości auta ......






8020E8

Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Diagnoza monitoruje sterowanie zacisku 30 F.

Błąd jest wprowadzany w następujących dwóch przypadkach:

Gdy następuje reset lub wyłączenie zacisku 30 F.

Gdy żądane jest zresetowanie lub wyłączenie zacisku 30 F, ale nie następuje z powodu zablokowania wyłączenia.

Możliwe są następujące inhibitory wyłączania:

WŁ. światła postojowe, światła pozycyjne lub światła awaryjne. Zacisk 30B WŁ.

Błąd przekaźnika w regulatorze podnośnika szyb.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 10,5 V do 16 V.

Stan terminala Terminal 30

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu usterki



Plan serwisowy

Przejdź przez następujący moduł testowy:

Diagnoza energii

Celem diagnostyki energii jest znalezienie przyczyn błędów, które doprowadziły do ​​zresetowania lub wyłączenia zacisku 30 F.

Wpływ błędu

Utracono wyświetlanie czasu i datę.


Ostrzeżenia

Wiadomości Centrum sterowania Nic








9307B6

Informacje o usterkach


Opis kodu błędu


Wykryto wartość prądu poza następującymi zakresami:

1 - 6 mA (pozycja spoczynkowa)

11 mA - 18 mA (ciągnięty)

(Uwaga: poniżej 1 mA = przerwa w linii, powyżej 18 mA = zwarcie, 6 - 11 mA = elektronika klamki zewnętrznej uszkodzony)

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Wprowadzenie kodu usterki po 1 sekundzie

Plan serwisowy

Możliwe przyczyny usterki:

1) Usterka elektroniki zewnętrznej klamki drzwi.

2) Wadliwe połączenie liniowe lub wtykowe.

3) Jednostka sterująca uszkodzona.

Wpływ błędu

W przypadku pojedynczego błędu: Brak efektu, ponieważ odblokowanie odbywa się przez linię DATA (czujnik pojemnościowy)

W przypadku podwójnego błędu (dodatkowo uszkodzony czujnik pojemnościowy lub wyłączony zacisk 30F): Brak dostępnej wygodnej funkcji otwierania.


Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Wiadomości Centrum sterowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak ostatnio to bardzo rzadko jeżdżę tym autem raczej więcej stoi jak jeździ jak jadę to raczej bardzo krótkie trasy nic na razie nie będę już kombinował podłączyłem go do ładowania na noc niech się naładuje i postoi parę dni zobaczę czy się rozładuje jak się rozładuje po 7 dniach postoju to oddaje go do BMW lub jakiegoś dobrego elektronika niech mi to zrobią pewnie tanio nie będzie ale nie mam już innego wyjścia Edytowane przez Michal0707
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Słuszna decyzja jeśli chodzi o podładowanie akumulatora. Akumulatory ze sklepu mają dwa razy krótszą żywotność niż te , które szły na pierwszy montaż.

Twoja charakterystyka jazdy jest destrukcyjna dla akumulatora . Ja osobiście ładował bym akumulator co dwa miesiące albo częściej. Niestety tak to wygląda. BMW jest bardzo wrażliwe na spadek napięcia.



https://youtube.com/c/mrAkumulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.