Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czesc Panowie i Panewki.

Silnik N47

Geneza:

zonie jakos z miesiac temu zaswiecila sie zolta kontolka, ze slaby aku, ale po dojezdzie do domu juz nic nie bylo.

Auto czesto stoi po tydzien-dwa w garazu podziemnym, i zawsze odpala bez zajakniecia.


Zrobilem traskę ok 100km, oddalem do serwisu na wymiane, wywazenie opon, geometrie. I nastepnego dnia - zniknal czas, wyrzucilo blad 415. Zgasilem, odpalam, czysto. Traska zrobiona. Po bodaj 4-5 dniach przy odpaleniu ponownie blad 415. Zresetowany zegar. Zrobilem ze 30km po miescie, i nastepnego dnia spokoj. Kolejnego - znowu blad.

Kolejnego tylko wsiadlem - nic. Nastepny - znowu z bledem. W miedzyczasie stalo noc pod prostownikiem.


po tygodniowym spotju sprawdzilem napiecie:

Przy zgaszonym - auto otwate - 11,8-11,98.

Napiecie przy odpalonym silniku (patrzone z przodu na masie) - 14.5


Auto odpala od razu. Max drugie zakrecenie rozrusznika.


Patrzylem na klemu przy aku i nie wygladaja na ruszane od dawna, ale podejrzewam ze sam aku jeszcze oryginalny. W teorii z AGM, bo auto ze start/stop. Auto z 2008 roku.


Wymiana aku? Klema IBS? Kombinowac jakos z pomiarem przy zamknietym aucie po 30min? Pomiar przy otwartym nie wskazuje by cos prad kradlo...

Edytowane przez count2t3n
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koniec aku. Kasujaca godzina to odciecie napiecia sterownikow abys mogl auto odpalic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na zgaszonym silniku? Z tego co sprawdzałem 12.5 to normalne napięcie spoczynkowe

 

Na zgaszonym jak masz ponizej 12V to już szrot. A tak napisales w pierwszym poście

 

Przy zgaszonym - auto otwate - 11,8-11,98.
Opublikowano
Koniec aku. Kasujaca godzina to odciecie napiecia sterownikow abys mogl auto odpalic.

 

czyli co? wymiana aku + kodowanie...

mam sttart/stop i pewnie jeszcze fabryczny aku agm.


co polecacie kupic i czy kazdy mechanik powinien ogarnac zakodowanie aku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz AGM. Jak kupisz takiej samej pojemności jak masz to tylko rejestracja wymiany. Co do kodowania i mechaników to raczej z tym słabo. Jak 20 procent to robi to max, ale może sie mylę.
Opublikowano
Hej mam ten sam problem co prawda pomiarów napięcia nie robiłem ale auto nie ma problemu z odpalaniem wszystko jest ok poza tym że zeruje się zegar i licznik dziennych kilometrów. Czy może to być problem z klemą??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koniec aku. Kasujaca godzina to odciecie napiecia sterownikow abys mogl auto odpalic.
Opublikowano

A może spróbuj odłączyć klemę ibs ? U mnie tez ciągły reset godziny błąd id415 wszystcy mówili napewno trzeba aku zmienić. Odłączyłem klemę ibs i zero błędów .Auto odpala bez zadnego ale.Zakupiłem inna klemę ibs i auto działa. Te klemy często się uszkadzają.


Więc zanim ktokolwiek posłucha geniuszy tutaj wystarczy spróbować tej jednej prostej rzeczy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.