Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jak w temacie mam e46 318i 2005r. Auto po nagrzaniu i postoju mocno dymi na biało. Po 2km jazdy dymienie ustaje, ale jak znowu trochę postoi na wolnych obrotach dymienie powraca. Ubywa płynu chłodniczego. Wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą, ale jak zrobiłem test na spaliny w układzie chłodzenia wyszedł negatywnie. Płyn się nie gotuje, auto dobrze grzeje jeżeli chodzi o ogrzewanie. Temperaturę silnika trzyma w pionie. Silnik pali zimny i ciepły bdb chodzi równo i cicho. na komputerze są błędy: brak przyuczenia przepustnicy i błąd czujnika osiowego valvetronic. Wydaje mi się że to głowica lub uszczelka pod głowicą, ale mam niepewność po teście na spaliny w układzie chłodzenia. Ma ktoś jakieś pomysły?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pobór oleju jaki jest? Takie objawy dają uszczelniacze zaworowe. Jeżeli chodzi o płyn to możesz mieć po prostu nieszczelność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak pisałem uszczelniacze zaworowe do wymiany, przy okazji rozrząd. Potwierdzi się po pierwszej dolewce oleju.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Z braku czasu sprawa trochę się przeciągnęła. Uszczelniacze wymienione, poprawa spora, były kłęby dymu, ale dymi dalej. Słabiej i trochę na niebiesko. Nie mam już nerwów na te auto, nie wiem czy nie sprzedać jej na części szkoda jej bo naprawdę blacharsko jest bdb, czarny sufit z vinu cała w ori lakierze. Klima wszystko sprawne silnik cichutko chodzi, zawieszenie też a tu taki zonk.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
N42/46 to studnia jeżeli chodzi o naprawy. Sprawdź kompresję, zrób próbę olejową, ale wychodzi na to, że masz pecha i problem z pierścieniami jeszcze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Sprężanie na każdym cylindrze równe 8.5 bar trochę mało spróbuję chyba zrobić płókankę. Dziwne że dymienie ustało poganiałem trochę auto dzisiaj i jest ok nie dymi w ogóle.

Pojeżdżę trochę zobaczę co się będzie dalej działo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musiał wypalić to co zostało w wydechu, zmierz innym przyrządem dla porównania, po dolaniu oleju wzrosło? Ile?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Cześć.

Patryke46320:

Czy robiłeś uszczelniacze ze zdejmowaniem głowicy czy bez?

Ile to (mniej-więcej) kosztowało?


Spotkałem się z opinią że wymiana uszczelniaczy zaworowych bez naprawy głowicy pomaga na kilka tyś km . Podobno zużyte gniazda i zawory powodują "cofanie się" gazów spalinowych w kierunku gumek uszczelniaczy i ich szybkie zużycie.

Niestety nie wiem czy to prawda, a mnie pewnie też będzie czekała taka naprawa (mój kompot puszcza dymki na każdych światłach ;-) )

$M$
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To teorie tych, którym się nie chce/nie potrafią wymienić uszczelniaczy bez demontażu głowicy. W 99% przypadków rozwiązuje to problem poboru oleju w n42/46.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Cześć.

Patryke46320:

Czy robiłeś uszczelniacze ze zdejmowaniem głowicy czy bez?

Ile to (mniej-więcej) kosztowało?


Spotkałem się z opinią że wymiana uszczelniaczy zaworowych bez naprawy głowicy pomaga na kilka tyś km . Podobno zużyte gniazda i zawory powodują "cofanie się" gazów spalinowych w kierunku gumek uszczelniaczy i ich szybkie zużycie.

Niestety nie wiem czy to prawda, a mnie pewnie też będzie czekała taka naprawa (mój kompot puszcza dymki na każdych światłach ;-) )

 

Robiłem bez demontażu głowicy. Robiłem sam więc koszt to uszczelniacze + ściągacz do uszczelniaczy + blokada rozrządu czyli jakieś 500zł wszystko razem

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kolejna przygoda... Auto straciło moc, pokazały się błędy od valvetronica. Nie dało się ich usunąć ani zrobić adaptacji. Wymieniłem czujnik i silniczek vvt. Błędy zniknęły adaptację można zrobić , ale auto dalej nie mam mocy. Przy wymianie silniczka i czujnika vvt sprawdzałem wałek mimośrodowy chodzi z oporem. Ktoś sprawdzał w swoim aucie jak obraca się ten wałek? Gdzie szukać mocy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.