Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Od dłuższego czasu borykam się z problemem skrzyni, mianowicie: Przy zatrzymywaniu jak auto już w zasadzie stoi przy zrzucaniu 2 na 1 czuć kopa takiego jak by mi ktośw zderzak uderzył z tyłu. im Cieplejsze auto tym bardziej wyczuwalne.


Drugi problem pojawił się niedawno: w trakcie delikatnej jazdy powiedzmy te 70-80 na 5 biegu zaczeło być czuć szarpacie tak jak by chciał przeżucić bieg i wracał spowrotem do tego samego. coś jakby kick. Przy przyśpieszaniu tego nie ma. Tylko przy stałej delikatnej płynnej jeździe. w trybie automat czy manual nie ma znaczenia. przy wiekszej prędkości na 5 biegu nie zauważyłem zeby to wystepowało.


Macie pomysł? Mechatronika? Sprzęgło? A może po prostu olej z filtrem i adaptacja? Miał ktoś podobny problem?

Opublikowano

Z doświadczenia Ci powiem, ze zanim zaczniesz grzebac cos przy samej skrzyni to w pierwszej kolejności ja bym wykonał takie czynności jak:

-sprawdzenie wszystkich podcisnienien i pompy vacuum

-sprawdzenie szczelnosci ukladu dolotowego i kolektora wydechowego

-sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni czy jest prawidlowy

-adaptacja skrzyni i dopiero wtedy ewentualne poszukiwanie dalszych przyczyn w samej skrzyni biegów bo kazde zaburzenie/nieszczelnosc w ukladzie dolotowym, podcisnieniach czy tez uszkodzony przepływomierz moze powodowac zaburzenia pracy skrzyni. Pzdr

Opublikowano
Adaptacja moze pomoc. Moj znajomy mial w swojej e60 taki objaw wlasnie ze przy dojezdzaniu do swiatel czul kopniecie jakby go ktos wlasnie w tyl strzeil i zanim zaczal w skrzyni grzebac to pojechal na wykonanie adaptacji i objaw ustal, przejechal juz kilka tys km i poki co wszystko ok takze warto sprobowac.
Opublikowano
Tak czysto teoretycznie... Jesli okaze sie że to nie adaptacja to czego mogę sie złapać? Dodam że będę robił sam. solenoidy? płyta separatora czy jescze cośinnego? czy cały komplet?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
To o czym piszesz nazywa się syndromem autostradowym. U mnie to występowało na starej skrzyni. Tak samo jadac ze stała prędkością były takie kopnięcia, pozniej gorzej i gorzej aż w końcu skończyło sie druga skrzynia bo chcac reanimować tamta to cały osprzęt mechatroniki + wnętrze skrzyni panewki kosze itd itd. Błędy nie wskazywały na problem z mechatronika tylko na pęknięty kosz lub coś z panewkami. 7000 wzwyz wyniosło by wszystko
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Proponuję usunąć wszystkie zapisane adaptacje i zrobić ponowne przyuczenie modułów do skrzyni .miałem tak samo straszne szarpnięcia przy zmianie biegów raz mocniej raz słabiej + słabe osiągi .. usunięcie adaptacji i przyuczenie modułów robię się komputerowo U Mnie to pomogło praktycznie od zaraz!!! Warto spróbować
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Zanim zrobisz adaptacje, nie powiem co to jest za problem przy stałej prędkości, ale to zrzucanie przed zatrzymaniem, to bym zmienił gumki, tame male odbojniczki w mechatronice. Przy okazji uszcelka płyty. Obejrzyj:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.